Pozycjonowanie

O co zadbać podczas zakładania strony www, by łatwo było ją pozycjonować?

Zakładanie strony internetowej rozpoczynamy zwykle od rezerwacji odpowiedniej domeny. Aby ułatwić pozycjonowanie, domena może (oczy wiście nie musi) zawierać w swojej nazwie frazę kluczową. tak naprawdę, rejestracja ciekawego, krótkiego i intrygująco brzmiącego adresu, jest coraz trudniejszym zadaniem – przy odrobinie szczęścia, może odkupimy domenę za dość spore pieniądze od jej dotychczasowego właściciela. W branżach, w których panuje duża konkurencja, intratne domeny są już od bardzo dawna zaklepane i wtedy dość często lepiej postawić na samą nazwę naszej firmy. Zaś w przypadku fraz lokalnych, warto sprawdzić, czy upatrzona przez nas nazwa strony jest na pewno wolna. oczywiści wręcz głupotą byłoby tworzyć zbitki słowne w adresie, takie jak np. www.kancelaria-notarialna-tarnowo-podgorne.pl, gdyż osoby, które zechcą wpisać adres strony, mogą pomylić myślnik z innym symbolem diakrytycznym. Podsumowując: najlepiej użyć frazy kluczowej, czy też choćby jednego ze słów, jednak w innym wypadku znacznie korzystniej będzie skupić się na nazwie, która oddaje tematykę witryny albo specyfikę działalności naszej firmy lub charakter usługi. Nazwa sprzedawanego produktu również będzie strzałem w dziesiątkę.

Wybór nazwy domeny dla pozycjonowanej strony to nie wszystko

Nazwa domeny może mieć spory wpływ na jej wyszukiwalność, jednak oczywiście nie można zapomnieć o optymalizacji struktury oraz treści samej witryny. W tekstach na strony możemy użyć aż 6 poziomów nagłówków h1 do h6, warto tam przemycić nasze słowa kluczowe, w taki sposób, by śródtytuły nie były wyłącznie samymi hasłami, na które chcemy pozycjonować nasz serwis. istotne jest również linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami i stroną główną, a także odpowiednie dobranie meta tagów title, keywords oraz description. Przy przedostatnim zagadnieniu, trzeba uważać, by tych słów nie podać za dużo, gdyż strona będzie sprawiała wrażenie gęsto upakowanej frazami kluczowymi.

Czytaj  Kupno multikodów do grup katalogów - czy to się opłaca?
Polecane wpisy
Content marketing

Szum wokół content marketingu narasta od dłuższego czasu. Jest to „gorący temat”, o którym mówi się coraz częściej. I będzie Czytaj dalej

GPT czy MBR: Różnice i wybór odpowiedniej struktury dysku
GPT czy MBR: Różnice i wybór odpowiedniej struktury dysku

Kiedy przychodzi do wyboru struktury dysku dla naszego systemu operacyjnego, często stoimy przed dylematem: GPT (GUID Partition Table) czy MBR Czytaj dalej