Pozycjonowanie

Po co budować własne zaplecze SEO?

Gdy pozycjonujemy stronę, warto pozyskiwać linki przychodzące z jak największej liczby zróżnicowanych źródeł. Dla przykładu, katalogi stron, czy presell pages, to tylko ułamek tego typu bazy odnośników. Kiedy zależy nam na dobrych efektach pozycjonowania i nie chcemy ryzykować utraty jakości pozyskiwanych linków, warto zbudować własne, dedykowane zaplecze SEO. W tym celu przyda się zakup sporej ilości domen (min. kilkanaście, jednak najlepiej kilkadziesiąt), o różnych adresach IP oraz umiejscowionych na różnych serwerach.

Zaplecze darmowe vs płatne

Niektórzy usiłują zbudować strony zapleczowe, korzystając np. z darmowych platform blogowych. Takie działanie jest jednak obarczone pewnym ryzykiem – administratorzy sieci typu blox, mogą uznać zaplecze za typowy spam i dezaktywować nasze strony. Zresztą zwykle zakładanie tego typu bloga jest niezgodne z regulaminem i to kwestia czasu, kiedy taką witrynę nam skasują. Często jednak spotykamy się z tego typu praktykami i zdarza się, że w międzynarodowych serwisach blogi utrzymują się przez kilka lat, co przy dobrej promocji takich stron i regularnym uzupełnianiu ich ciekawą treścią, pozwala na pozyskanie z nich ruchu do docelowo pozycjonowanych witryn czy serwisów.

Zaplecze dobrej jakości

Z pewnością strona zapleczowa nie może wyglądać jak stereotypowe zaplecze SEO, czyli po prostu zawierać kiepskie teksty z linkami i mieć jakiś losowy szablon graficzny. (O wyróżniku wizualnym piszemy w kontekście platformy WordPress, która wręcz idealnie nadaje się na zaplecza pozycjonerskie, ale nie tylko). Wartościowe zasoby SEO mają wyglądać estetycznie i zawierać ciekawą treść – nie tylko z punktu widzenia robotów Google, ale i potencjalnych użytkowników, którzy będą cyklicznie wracać na daną stronę. Oczywiście problematyka treści zaplecza jest pokrewna tematyce witryn, jakie chcemy w ten sposób wypozycjonować. Zaplecze pozycjonerskie w formie bloga, może być zbiorem tekstów na tematy związane z daną branżą, ale ujęte w szerszej perspektywie.

Czytaj  Systemy wymiany linków SWL
Polecane wpisy
Wizytówka firmowa w Google – promocja lokalnego biznesu

Masz firmę o zasięgu lokalnym i chcesz wypromować ją w sieci? Usługi takie, jak Mapy Google, serwis społecznościowe G+, czy Czytaj dalej

Chcesz zaistnieć w rosyjskim Internecie?

O tym jak i gdzie szukają Rosjanie (naród, w którym w ciągu ostatniego roku przybyło najwięcej użytkowników Sieci ) oraz Czytaj dalej