Finanse News

Jak zarabiać na blogu

Przez ostatni czas wielu ludzi odkrywa jak zarabiać na blogu. Zjawisko to jest na tyle duże, że zachęca to kolejne osoby do zakładania bloga. Jeszcze jakiś czas temu blogowanie kojarzyło się z publicznym pisaniem własnego pamiętnika. Dziś okazuje się, że ten nurt ma ogromną moc i można bardzo dobrze na nim zarabiać.

Kilka sposobów jak zarabiać na blogu

Pytanie, które z pewnością zadaje sobie wiele internetów. Czyli jak spieniężać treść na stronie internetowej? Tych możliwości okazuje się, że jest kila. W obecnych czasach blogowanie to nie tylko spisywanie swojego codziennego dziennika. Blogi stały się opiniotwórczymi serwisami, gdzie internauci szukają rzetelnych informacji. Autorzy stron czyli blogerzy pracują przez wiele miesięcy, czy lat, aby stać się autorytetem i ekspertem w wybranej niszy. Blogi dziś to nie tylko miejsce na spisywanie i opublikowanie swoich przemyśleń. To również szansa na źródło dobrych zarobków. Zaś na to jak zarabiać na blogu jest kilka sposobów.

Począwszy od reklam typu pay per click, oraz cost per mille. W pierwszej prowizja jest naliczana za kliknięcie, a w drugiej za wyświetlenie. Następnie artykuły sponsorowane, kampanie, płatne mailingi, programy partnerskie, czy sprzedaż własnych produktów. To są te najważniejsze źródła, z których pochodzą pieniądze w takiej działalności.

Jak zarabiać na blogu z reklam

Taka forma zarabiania przeważnie wymaga dużej ilości odsłon. Oczywiście aby te zarobki były na satysfakcjonującym poziomie. Bo chyba mało kogo zadowolą kwoty rzędu 20zł miesięcznie. Z grubsza jest to tak, że ilość odsłon przekłada się na konwersję. Im więcej strona posiada unikalnych wejść tym jest większa szansa na kliknięcie w baner reklamowy przez odwiedzających. Tu działa statystyka. Rzecz jasna wiele innych czynników ma wpływ na klikalność. Np miejsce w którym umieszczona jest reklama. Nisza w jakiej działa strona. Forma baneru, która będzie przykuwała uwagę, a jednocześnie nie będzie to wyglądało jak reklama. Wszystko to i znacznie więcej ma znaczenie. Na nic jednak się zda idealnie przygotowana taka reklama, jeśli jest mało odwiedzających, lub nie ma ich w ogóle.

Podobnie ma się sprawa z reklamami cost per mille. Im strona jest popularniejsza, tym wartość miejsca reklamowego na tej stronie jest większa. Profil użytkowników strony też ma znaczenie. Więcej warta będzie przestrzeń na stronie odwiedzanej przez osoby w wieku 30-50 lat posiadających biznes, niż przestrzeń na stronie odwiedzanej przez podobną ilość, ale tym razem osób poniżej 16 roku życia.

Najpopularniejszym dostawcą reklam ppc jest Google Adsense. Istnieje też wiele poradników jak zarabiać na blogu z Google Adsense. Istnieją też kalkulatory pokazujące szacunkowe zarobki. Nie należy traktować ich jako pewnika, ale orientacyjnie dość dobrze pokazują jakiego rzędu zarobków można się spodziewać.

Na podstawie takich właśnie kalkulatorów wyliczyłem ile można zarobić. Jeśli stronę odwiedza 1000 osób dziennie. Strona jest prowadzona na temat finansów, to można liczyć na około 650 zł miesięcznie. Zaś w branży rozrywkowej przy tych samych parametrach, można spodziewać się tylko około 77zł miesięcznie.

Tak więc jak widzisz wartości te się trochę różnią. Tu akurat podałem 2 skrajne nisze. Ale więcej warte są odsłony na stronie finansowej, niż rozrywkowej. Z drugiej strony możliwe, że łatwiej jest o większą liczbę odwiedzin w tej drugiej niszy. Większość internautów szuka w internecie przede wszystkim rozrywki. Najpopularniejsze serwisy, to właśnie te, które oferują rozrywkę. Podobnie jest z filmami na YouTube.

Czytaj  Konto na Messengerze bez Facebooka

Nieco gorzej jest z zarobkami w reklamie cost per mille. Jeśli strona posiada średnio 1000 odsłon na dobę. Na stronie przez cały miesiąc będzie wyświetlanych 6 banerów. Działamy w branży finansowej, to zarobimy około 300zł. W niszy rozrywkowej przy podobnym zestawieniu będzie to 70zł miesięcznie.

Te szacunki pochodzą akurat z kalkulatora przygotowanego dla serwisu AdTaily. Jest to jeden z bardziej popularnych w Polsce serwisów z reklamami cost per mille.

Ile można zarobić na blogu

Podsumowując jak zarabiać na blogu z reklam

Z powyższych zestawień wywnioskować można, że dla reklamy 2 główne czynniki determinujące o zarobkach to: ilość odsłon strony i nisza w jakiej strona funkcjonuje. Przy reklamach z Google AdSense jest realna szansa na wyższe zarobki. Jest też więcej możliwości dostosowania strony, aby zwiększyć skuteczność. To nie jedyny argument, który przemawia na korzyść Google AdSense. Trzeba dodać, że reklamy z AdSense wyświetlają się zawsze, a z AdTaily bywa różnie. Często przez wiele dni boksy świecą pustkami, oczekując na reklamodawcę. Spora część reklam pochodzących z AdTaily, to reklamy jedno, lub kilku dniowe. W tym przypadku ciągłość wyświetlania się reklam ma duże znaczenie.

Artykuły sponsorowane na blogu

Takie artykuły to również forma reklamy. Są więcej warte, bo przynoszą większe korzyści dla zleceniodawcy. Internauci już w jakimś stopniu są uodpornieni na reklamy typu baner. Trudniej jest pozyskać uwagę przez taki element graficzny na bocznej części bloga. Inaczej jest jeśli cały artykuł ma zadanie marketingowe, a w nim, w umiejętny sposób są umieszczone linki do oferty.Poniżej przedstawiam jak zarabiać na blogu oferując artykuły sponsorowane.

Artykuł jest napisany zgodnie z tematem prowadzonego bloga. W treści artykułu umieszcza się linki do stron ofertowych lub landing page. Linki w treści różnią się tym od banerów, że są odbierane jako uzupełnienie treści. Przez to ich konwersja jest większa. To sprawia, że zleceniodawcy są skłonni więcej zapłacić za taki artykuł.

Cenę ustala właściciel strony. Jest to zależne od kilku czynników, jak w poprzednim przypadku. Czyli od ilości odsłon strony. Niszy w jakiej strona funkcjonuje. Marki, czy rozpoznawalności blogera. Duże znaczenie ma w tym przypadku rodzaj artykułu. Oraz czy jest on jednorazowy, czy w formie zaplanowanej kampanii.

Wspominałem tu o marce blogera. To jest bardzo ważne. Bloger i jego blog to jest marka, na którą pracuje przez wiele lat. Wszystko po to aby stać się rozpoznawalną postacią na konkretnym rynku. Pozyskuje w ten sposób grono wiernych czytelników. Jego blog staje się opiniotwórczy.

Właśnie taką siłę wykorzystuje się przez artykuły sponsorowane na blogu. Bloger jest uważany za eksperta w danej branży. Jego blog jest cennym źródłem informacji dla internautów. Artykuł umieszczony na blogu na temat produktu jest zatem cenny dla zleceniodawcy. Produkt oczywiście musi być powiązany tematycznie. Na blogu poświęconemu tematowi fotografii dobrze przyjmie się artykuł reklamujący sklep z aparatami fotograficznymi, lub akcesoriami do aparatów. Takich przykładów można wyliczyć bardzo dużo. Natomiast źle będzie wyglądał artykuł reklamujący obiadki dla niemowląt na tym samym blogu. Co prawda jakaś część osób może mieć akurat pociechy w tej grupie wiekowej. Jednak target użytkowników strony jest zupełnie inny. Dlatego ważne jest aby artykuł był powiązany z tematem ogólnym serwisu. W ten sposób trafi w odpowiedni target. Sam właściciel bloga zadba o to, aby treść była zgodna z polityką strony, więc takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

Czytaj  Jak zarobić siedząc na TikToku i Instagramie?

Ile można zarobić na blogu na artykułach sponsorowanych?

Przejdźmy teraz do konkretów, czyli do liczb. Trudno jest precyzyjnie oszacować, ile jest warty taki artykuł. Cenę ustala sam właściciel bloga. Jedna serwis mający około 1000 odsłon dziennie może sobie życzyć za pojedynczy artykuł od kilkuset zł, do kilku tysięcy. To jest zależne od niszy, rodzaju artykułu, oznaczenia czy artykuł jest sponsorowany, czy nie, no i przede wszystkim od samego blogera.

To są stawki za pojedyncze artykuły posiadający kilka tysięcy znaków. Dla porównania dodam, że artykuł, który czytasz do tego momentu posiada 7152 znaki, a to jeszcze nie koniec. Są też serie kilku artykułów, wówczas kwota może przekroczyć 10 tyś zł. Największe kwoty są przy większych kampaniach, które wymagają większego zaangażowania blogera, lub mocno angażują wizerunek blogera. Stawki tu zaczynają się od 10 tyś zł i pną się mocno w górę. Są to jednak umowne kwoty, każdy bloger ustala swoją wartość. Przeważnie do większych projektów podchodzi się w sposób indywidualny.

Zyski nie tylko z bloga

Powyższe przykłady były stricte powiązane z blogowanie. Jedna są jeszcze inne możliwości, gdzie można wykorzystać popularność bloga. Te sposoby również omawiają jak zarabiać na blogu. W powyższych przykładach wykorzystywało się przestrzeń na stronie, popularność bloga i markę blogera. Opiszę poniżej kilka możliwości, które odgrywają dużą rolę w zarabianiu na blogu.

Mailing do listy adresowej

Blog jest świetnym miejscem do zbierania listy adresowej. Subskrypcję można zbierać na kolejne publikację. Wówczas będzie można powiadomić osobę, która zostawiła swój adres e-mailowy o nowej aktywności na blogu. Ty korzystasz na dodatkowych odwiedzinach. Korzyścią dla subskrybenta będzie powiadomienie o nowych artykułach, które go interesują.

Można zwiększyć ilość subskrypcji, oferując coś więcej za pozostawienie swojego adresu. Może to być np. poradnik w formie PDF, e-book, lub fragment Twojego szkolenia. Ważne aby to było powiązane ściśle z tematem bloga i aby dawało wartość dla czytelników. Na blogu poświęconym fotografii może to być na przykład poradnik: „Kurs profesjonalnej fotografii”. Osoby zainteresowane tym tematem, z chęcią zapoznają się z informacjami i pozostawią swój adres e-mail.

W taki sposób można budować własną listę mailingową. Są zapisani na nią ludzie, którzy mają konkretny profil i konkretne zainteresowania. Mając taką listę można oferować płatny mailing innym firmom.

Pewnie się domyślasz, że zarobki na mailingu są uzależnione od wielkości listy i niszy w jakiej funkcjonują. To są 2 ważne czynniki, ale jest jeszcze kilka innych. Są to zbudowane relacje z listą adresową. Współczynnik klikalności (Click Through Rate, CTR ). Oraz parę innych mniej lub bardziej znaczących elementów.

W tym przypadku również właściciel bazy mailingowej ustala kwotę, za którą wyśle mailing. Dlatego nie da się ogólnie przyjąć ile jest warty mailing do bazy adresowej. Jednak wiem, że reklamodawca jest skłonny zapłacić nawet 1 zł za każdy e-mail, do którego zostanie wysłany mailing. To są przypadki, gdy baza jest wysokiej jakości i najlepiej w branży finansów, lub biznesu, bo tam stawki są najwyższe.

W tym przypadku również można stosować strategię kampanii. Wówczas te zarobki wzrastają. Kampanie mailingowe składają się przynajmniej z 3-4 wiadomości, wysyłanych w sekwencji co kilka dni.

Reasumując to, posiadając listę adresową budowaną za pomocą bloga. Jeśli lista adresowa będzie liczyła przynajmniej kilka tysięcy subskrybentów. Można proponować stawki od 1 tysiąca zł w górę, za wysłanie pojedynczego mailingu.

Czytaj  Lokalne SEO: Zwiększona uwaga na lokalne wyszukiwania

Programy partnerskie

Jak zarabiać na blogu uczestnicząc w programach partnerskich? Jeśli uważnie czytasz powyższy artykuł, pewnie już znasz odpowiedź. Tak naprawdę wykorzystując te same techniki. Czyli umieszczenia banerów, napisania odpowiednich artykułów promujących program partnerski, lub produkt oferowany w nim. Czy wreszcie wysłanie mailingu do listy adresowej, promującego produkt w programie.

Czyli jest to też uparte o zbudowanie własnego autorytetu jako blogera. Stworzenia odpowiedniego dotarcia swoim blogiem. Wtedy można wybrać program partnerski, najlepiej jeśli będzie powiązany z tematem bloga. Bloger jako autorytet w konkretnej niszy może polecać produkty z programu afiliacyjnego lub PP. W ten sposób za skuteczne polecenie, lub sprzedaż otrzyma prowizję.

Programy partnerskie są bardzo dobrą możliwością na zarabianie w internecie korzystając ze swojego bloga. Właśnie po to powstał program partnerski oparty o system blogowy, nazywa się TopBenefit.

Ciężko jest też jednoznacznie stwierdzić ile można zarobić w programach partnerskich. Z własnego doświadczenia mogę zdradzić, że jest to od kilku do kilkunastu tysięcy zł miesięcznie. Są również blogerzy, którzy potrafią zarobić znacznie więcej z programów partnerskich. Mi bardziej zależy na budowaniu dochodu pasywnego, niż na jednorazowych strzałach.

Sprzedaż własnych produktów

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprzedawać własne produkty. Jak zarabiać na blogu, oferując swoje produkty lub usługi? W tym przypadku jest podobnie jak z programami partnerskimi. Różnica polega na tym, że jest tu znacznie więcej pracy. Trzeba posiadać własny produkt fizyczny, lub informacyjny. Należy stworzyć stronę sprzedażową. Zarejestrować system płatności. Zorganizować logistykę, aby dostarczać produkty do klientów. Stworzyć leje sprzedażowe, strony squeeze page i cały system na którym będzie oparta sprzedaż.

Wartość bloga w sprzedaży jest na tyle istotna, że doceniają jego wartość właściciele sklepów internetowych. Tworzą sklepy internetowe, które w istotny sposób wspomagane są przez blog. Akurat na tym polu jest jeszcze wiele do zrobienia. Mnóstwo sprzedawców internetowych nie korzysta ze wszystkich możliwości jakie oferuje im internet i blog w ich działalności. Coraz więcej osób jednak zaczyna to dostrzegać i korzysta z tego narzędzia.

Podsumowując posiadając popularnego bloga. Mając uznaną markę jako blogera i przy tym autorytet lub miano eksperta w konkretnej niszy. Posiadając odpowiednie dotarcie do rynku. Można również czerpać zysk ze sprzedaży własnych produktów. Jeśli np. posiadasz sklep internetowy, możesz proponować czytelnikom swoje produkty. Jest też możliwość stworzenia produktu, który jest powiązany z tematem bloga. Pisząc o tematyce fotografii, można napisać książkę lub e-book i oferować go za pośrednictwem bloga swoim czytelnikom.

Liczę, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny. Pokazał kilka możliwości jakie oferuje blogowanie. Jeśli masz coś do powiedzenia w tym temacie, chcesz o coś zapytać, to zapraszam Cię do komentowania. Może chcesz powiedzieć coś więcej na temat jak zarabiać na blogu.

Polecane wpisy
Google Authenticator
Google Authenticator

Google Authenticator to popularna aplikacja służąca do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Dziś Google ogłosił, że wprowadza szereg usprawnień i zmian do swojej Czytaj dalej

Linux jak sprawdzić otwarte porty
Linux jak sprawdzić otwarte porty

Aby sprawdzić otwarte porty w systemie Linux, można skorzystać z różnych narzędzi. Oto kilka popularnych sposobów: Czytaj dalej