Baza wiedzy Pozycjonowanie

Algorytm Google od 2003 do 2015 roku

Zobacz infografikę przedstawiającą historię wprowadzania zmian w algorytmie wyszukiwarki Google.

 

Jesli nie orientujesz się, co to jest algorytm Google’a i nie wiesz co to Panda, Pingwin, czy Koliber, to koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Grafika przygotowana przez zespół OnCrawl i przetłumaczona przez onsearch.pl pozwoli Ci uporządkować najważniejsze informacje o zmianach w wyszukiwarce Google, które zaszły w ciągu ostatnich 12 lat.

Na pewno słyszałeś o blokadach stron lub zmianach w algorytmie Google’a, które miały wpływ na to co pojawia się w wynikach wyszukiwania. Teraz masz okazję sprawdzić, kiedy to miało miejsce i z czym było związane. Pamiętaj, że w tym roku Google również wprowadziło 2 istotne zmiany w algorytmie. Szczegóły znajdzie poniżej i na grafice.

Historia najważniejszych zmian i aktualizacji algorytmu Google’a od 2003 do 2015 roku

Przedstawiamy oś czasu najważniejszych zmian w algorytmie Google’a, od najnowszych do do najstarszych:

Czytaj  SEO PR - optymalne public relations w Sieci

 

historia-algorytmu-google-2003-2015-infografika

2015, 17 czerwca: Panda 4.2

Google ogłosiło update, który był najprawdopodobniej odświeżaniem Pandy, mówiąc, że aktualizacja może potrwać miesiące, zanim zostanie w pełni wdrożona.

2015, 22 kwietnia: Mobile Update AKA „Mobilegeddon”

Rzadko kiedy Google zapowiadało z wyprzedzeniem aktualizację algorytmu. Tym razem gigant zapowiedział, że wyniki wyszukiwania na smartfonach i komputerach będą się różniły. Począwszy od 21 kwietnia, w wynikach Google’a na telefonach pojawiło się oznaczenie przyjaznych serwisów dla mobile’a (mobile-friendly).

2014, 24 lipca: Gołąb (ang. Pigeon)

Google potrząsnęło światem SEO radykalnie zmieniając lub modyfikując kilka wyników związanych z lokalizacją. Celem update’u było zwiększenie widoczności wyników związanych z lokalnymi frazami.

2013, 20 kwietnia: Koliber (ang. Hummingbird)

Ogłoszona 26 września aktualizacja algorytmu Hummingbird została wdrożona miesiąc wcześniej. Koliber to zupełnie nowy algorytm, który opiera się na starych (Pandy i Pingwina). Główna zmiana to lepsze zrozumienie zapytań użytkowników przez wyszukiwarkę.

2013, 11 czerwca: „Payday Loan”

Google ogłosiło aktualizacji algorytmu, który ograniczał niechciane wyniki wyszukiwania, w szczególności związane z pożyczkami i porno.

2013, 9 maja: Fantom (ang. Phantom)

Około 9 maja pojawiło się wiele doniesień o aktualizacji algorytmu. Dokładny charakter tej aktualizacji nie był znany, ale wiele stron zauważyło znaczące spadki ruchu internetowego.

2012, 27 września: Exaxt-Match Domain

Strony z domenami dopasowanymi do słowa kluczowego odnotowały spadek z pierwszej strony wyników wyszukiwania na dalsze pozycje. Niektóre domeny spadły nawet poniżej 100 wyniku. Aktualizacja miała wpływ na 2,4% wyników.

2012, 16 maja: Graf Wiedzy (ang. Knowledge Graph)

To znaczący krok w kierunku wyszukiwania semantycznego, Google rozpoczęło wdrażanie Grafu Wiedzy, który zaczął pojawiać się w SERP-ach. Informacje miały na celu dostarczać dodatkowych informacji użytkownikom.

2012, 24 kwietnia: Pingwin (ang. Penguin)

Pingwin zmienić szereg czynników, w tym ograniczył spam, który spowodowany był upychaniem słów kluczowych w meta danych. Algorytm miał wpływ na 3,1% angielskich zapytań.

Czytaj  Katalogowanie stron - fundament reklamy w sieci

2012, 27 lutego: Wenecja (ang. Venice)

W ramach miesięcznej aktualizacji, Google wspomniało kryptonim Venice – to lokalna aktualizacja, która zaczęła serwować organiczne wyniki wyszukiwania dopasowane do naszej geolokalizacji.

2012, 10 stycznia: Szukaj + Twój świat

Google ogłosiło radykalną zmianę w personalizacji – zaczęły pojawiać się w wyszukiwarce wyniki z Google+ w tym publiczne wpisy użytkowników portalu społecznościowego.

2011, 18 października: Szyfrowane zapytania

Google ogłosiło, że zapytania wpisywane w wyszukiwarkę będą szyfrowane, ze względu na ochronę prywatności.

2011, 11 kwietnia: Panda 2,0 (#2)

Google rozwinęło aktualizację o nazwie Panda dla angielskich zapytań na całym świecie.

2011, 23 lutego: Panda

Jedna z większych aktualizacji algorytmu, która mocno uderzyła w witryny, zmieniając 12% wyników wyszukiwania. Panda rozprawiła się ze stronami, które miały treści słabej jakości lub były kopią. Ucierpiały także bardzo strony, które miały bardzo dużo reklam w stosunku do treści. Panda miała wpływ także na szereg innych kwestii związanych z jakością.

2010, grudzień: Social media (Social Signals)

Google i Bing potwierdziły, że używają treści i aktywności z serwisów społecznościowych przy ustalaniu rankingu, w tym dane z Twittera i Facebooka.

2010, maj: May Day

Pod koniec kwietnia i na początku maja, webmasterzy zauważyli znaczące spadki ruchu związane z tzw. długim ogonem (long tail). Matt Cutts potwierdził później, że była to zmiana algorytmu wpływająca na długi ogon.

2009 sierpień (do czerwca 2010): Coffeine

Nowa infrastruktura indeksująca Google’a, dzięki której indeks wyszukiwarki jest o 50% aktualniejszy od poprzedniego i tym samym wyniki Google’a są największym i jeszcze bardziej świeżym zbiorem treści internetu.

2008, sierpień: Sugestie (ang. Google Suggest)

Podczas wpisywania zapytania, Google zaczęło w czasie rzeczywistym wyświetlać użytkownikom sugerowane wyniki wyszukiwania w rozwijanym menu poniżej pola wyszukiwania.

2007, maj: Wyszukiwanie uniwersalne

Nietypowa aktualizacja algorytmu Google’a, która posegregowała tradycyjne wyniki wyszukiwania w Aktualności, Wideo, Obrazy i inne kategorie, które miały swój odmienny format.

Czytaj  Różnice między SEM a SEO

2005, grudzień: Big Daddy

Technicznie, Big Daddy był aktualizacją infrastruktury. Big Daddy zmienił sposób obsługiwania kanonicznych adresów URL, przekierowań (301/302) i innych problemów technicznych.

2005, czerwiec: Spersonalizowane wyszukiwanie

Wprowadzono spersonalizowane wyszukiwanie, które wykorzystywało historię wyszukiwania użytkowników w celu automatycznego dostosowania rezultatów wyszukiwania.

2003, wrzesień: Indeks uzupełniający  (ang. Supplemental Index)

Chcąc dodać do indeksu więcej danych bez straty wydajności, google wprowadziło „The Supplemental Index” pozwalający na indeksowanie większej ilości dokumentów.

 

źródło: Google algorithm updates from 2003 to 2015

Polecane wpisy
Jak używać hashtagów

Hashtagi – do czego właściwie służą i jakie mają znaczenie w mediach społecznościowych? Jaką pełnią funkcję w komunikacji marek i Czytaj dalej

Optymalizacja elementów graficznych na stronie – dlaczego jest ważna?

Mówi się żartobliwie, że boty wyszukiwarki Google nie mają aż tak dobrze rozwiniętego zmysłu wzroku, jak człowiek. Istotne jest w Czytaj dalej

Marketing internetowy

Reklama seo jest formą reklamy, której misją jest podnoszenie pozycji w wyszukiwarce na określone słowo główne. Już nie jedna korporacja Czytaj dalej

Audyt SEO strony internetowej

Audyt SEO to działanie, które powinien regularnie zlecać każdy przedsiębiorca, który swój biznes opiera na obecności w wyszukiwarce internetowej. Z Czytaj dalej

Automatyczne uruchamianie programu po starcie Windowsa

Automatyczne uruchamianie programu po starcie Windowsa na przykładzie przeglądarki internetowej IE. Prawdopodobnie nasunie się Tobie pytanie: „po co mi to Czytaj dalej

MikroTik przekierowanie dla niepłacących

1) Na samym początku musimy dodać adresy które chcemy żeby były blokowane do Address Lists, czyli logujemy się do MikroTika, Czytaj dalej

Udostępnij wpis:

2 KOMENTARZE

  1. Sporo tego, a kolejne ważne zmiany w toku.. będziecie aktualizować infografikę? bardzo fajny pomysł;)

Możliwość komentowania została wyłączona.