Baza wiedzy Pozycjonowanie

Algorytm Google od 2003 do 2015 roku

Zobacz infografikę przedstawiającą historię wprowadzania zmian w algorytmie wyszukiwarki Google.

 

Jesli nie orientujesz się, co to jest algorytm Google’a i nie wiesz co to Panda, Pingwin, czy Koliber, to koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Grafika przygotowana przez zespół OnCrawl i przetłumaczona przez onsearch.pl pozwoli Ci uporządkować najważniejsze informacje o zmianach w wyszukiwarce Google, które zaszły w ciągu ostatnich 12 lat.

Na pewno słyszałeś o blokadach stron lub zmianach w algorytmie Google’a, które miały wpływ na to co pojawia się w wynikach wyszukiwania. Teraz masz okazję sprawdzić, kiedy to miało miejsce i z czym było związane. Pamiętaj, że w tym roku Google również wprowadziło 2 istotne zmiany w algorytmie. Szczegóły znajdzie poniżej i na grafice.

Historia najważniejszych zmian i aktualizacji algorytmu Google’a od 2003 do 2015 roku

Przedstawiamy oś czasu najważniejszych zmian w algorytmie Google’a, od najnowszych do do najstarszych:

Czytaj  Inflacja to proces wzrostu ogólnego poziomu cen towarów i usług w gospodarce

 

historia-algorytmu-google-2003-2015-infografika

2015, 17 czerwca: Panda 4.2

Google ogłosiło update, który był najprawdopodobniej odświeżaniem Pandy, mówiąc, że aktualizacja może potrwać miesiące, zanim zostanie w pełni wdrożona.

2015, 22 kwietnia: Mobile Update AKA „Mobilegeddon”

Rzadko kiedy Google zapowiadało z wyprzedzeniem aktualizację algorytmu. Tym razem gigant zapowiedział, że wyniki wyszukiwania na smartfonach i komputerach będą się różniły. Począwszy od 21 kwietnia, w wynikach Google’a na telefonach pojawiło się oznaczenie przyjaznych serwisów dla mobile’a (mobile-friendly).

2014, 24 lipca: Gołąb (ang. Pigeon)

Google potrząsnęło światem SEO radykalnie zmieniając lub modyfikując kilka wyników związanych z lokalizacją. Celem update’u było zwiększenie widoczności wyników związanych z lokalnymi frazami.

2013, 20 kwietnia: Koliber (ang. Hummingbird)

Ogłoszona 26 września aktualizacja algorytmu Hummingbird została wdrożona miesiąc wcześniej. Koliber to zupełnie nowy algorytm, który opiera się na starych (Pandy i Pingwina). Główna zmiana to lepsze zrozumienie zapytań użytkowników przez wyszukiwarkę.

2013, 11 czerwca: „Payday Loan”

Google ogłosiło aktualizacji algorytmu, który ograniczał niechciane wyniki wyszukiwania, w szczególności związane z pożyczkami i porno.

2013, 9 maja: Fantom (ang. Phantom)

Około 9 maja pojawiło się wiele doniesień o aktualizacji algorytmu. Dokładny charakter tej aktualizacji nie był znany, ale wiele stron zauważyło znaczące spadki ruchu internetowego.

2012, 27 września: Exaxt-Match Domain

Strony z domenami dopasowanymi do słowa kluczowego odnotowały spadek z pierwszej strony wyników wyszukiwania na dalsze pozycje. Niektóre domeny spadły nawet poniżej 100 wyniku. Aktualizacja miała wpływ na 2,4% wyników.

2012, 16 maja: Graf Wiedzy (ang. Knowledge Graph)

To znaczący krok w kierunku wyszukiwania semantycznego, Google rozpoczęło wdrażanie Grafu Wiedzy, który zaczął pojawiać się w SERP-ach. Informacje miały na celu dostarczać dodatkowych informacji użytkownikom.

2012, 24 kwietnia: Pingwin (ang. Penguin)

Pingwin zmienić szereg czynników, w tym ograniczył spam, który spowodowany był upychaniem słów kluczowych w meta danych. Algorytm miał wpływ na 3,1% angielskich zapytań.

Czytaj  Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice

2012, 27 lutego: Wenecja (ang. Venice)

W ramach miesięcznej aktualizacji, Google wspomniało kryptonim Venice – to lokalna aktualizacja, która zaczęła serwować organiczne wyniki wyszukiwania dopasowane do naszej geolokalizacji.

2012, 10 stycznia: Szukaj + Twój świat

Google ogłosiło radykalną zmianę w personalizacji – zaczęły pojawiać się w wyszukiwarce wyniki z Google+ w tym publiczne wpisy użytkowników portalu społecznościowego.

2011, 18 października: Szyfrowane zapytania

Google ogłosiło, że zapytania wpisywane w wyszukiwarkę będą szyfrowane, ze względu na ochronę prywatności.

2011, 11 kwietnia: Panda 2,0 (#2)

Google rozwinęło aktualizację o nazwie Panda dla angielskich zapytań na całym świecie.

2011, 23 lutego: Panda

Jedna z większych aktualizacji algorytmu, która mocno uderzyła w witryny, zmieniając 12% wyników wyszukiwania. Panda rozprawiła się ze stronami, które miały treści słabej jakości lub były kopią. Ucierpiały także bardzo strony, które miały bardzo dużo reklam w stosunku do treści. Panda miała wpływ także na szereg innych kwestii związanych z jakością.

2010, grudzień: Social media (Social Signals)

Google i Bing potwierdziły, że używają treści i aktywności z serwisów społecznościowych przy ustalaniu rankingu, w tym dane z Twittera i Facebooka.

2010, maj: May Day

Pod koniec kwietnia i na początku maja, webmasterzy zauważyli znaczące spadki ruchu związane z tzw. długim ogonem (long tail). Matt Cutts potwierdził później, że była to zmiana algorytmu wpływająca na długi ogon.

2009 sierpień (do czerwca 2010): Coffeine

Nowa infrastruktura indeksująca Google’a, dzięki której indeks wyszukiwarki jest o 50% aktualniejszy od poprzedniego i tym samym wyniki Google’a są największym i jeszcze bardziej świeżym zbiorem treści internetu.

2008, sierpień: Sugestie (ang. Google Suggest)

Podczas wpisywania zapytania, Google zaczęło w czasie rzeczywistym wyświetlać użytkownikom sugerowane wyniki wyszukiwania w rozwijanym menu poniżej pola wyszukiwania.

2007, maj: Wyszukiwanie uniwersalne

Nietypowa aktualizacja algorytmu Google’a, która posegregowała tradycyjne wyniki wyszukiwania w Aktualności, Wideo, Obrazy i inne kategorie, które miały swój odmienny format.

Czytaj  Koncepcja Marketing Mix

2005, grudzień: Big Daddy

Technicznie, Big Daddy był aktualizacją infrastruktury. Big Daddy zmienił sposób obsługiwania kanonicznych adresów URL, przekierowań (301/302) i innych problemów technicznych.

2005, czerwiec: Spersonalizowane wyszukiwanie

Wprowadzono spersonalizowane wyszukiwanie, które wykorzystywało historię wyszukiwania użytkowników w celu automatycznego dostosowania rezultatów wyszukiwania.

2003, wrzesień: Indeks uzupełniający  (ang. Supplemental Index)

Chcąc dodać do indeksu więcej danych bez straty wydajności, google wprowadziło „The Supplemental Index” pozwalający na indeksowanie większej ilości dokumentów.

 

źródło: Google algorithm updates from 2003 to 2015

Polecane wpisy
Ekspansja Internetu rzeczy (IoT)
Ekspansja Internetu rzeczy (IoT)

Ekspansja Internetu rzeczy (IoT) to proces dynamicznego rozwoju i powszechnego stosowania technologii, która umożliwia połączenie różnych urządzeń i przedmiotów z Czytaj dalej

Kto stworzył Bitcoina? Czyli historia Satoshiego Nakamoto
Kto stworzył Bitcoina? Czyli historia Satoshiego Nakamoto

Satoshi Nakamoto to pseudonim osoby lub grupy osób, która stworzyła Bitcoin i opublikowała jego biały papier w 2008 roku. Mimo Czytaj dalej

2 KOMENTARZE

  1. Sporo tego, a kolejne ważne zmiany w toku.. będziecie aktualizować infografikę? bardzo fajny pomysł;)

Możliwość komentowania została wyłączona.