Musisz wiedzieć, że oficjalna dokumentacja dostarczona przez tą najpopularniejszą wyszukiwarkę nie zostawia w kwestii metatagów złudzeń. Jak można wyczytać, Google rozumie następujące metatagi:
po czym następuje wyliczenie, tych tagów, którymi możemy coś w tej wyszukiwarce zawojować:
- Opis strony –
dokładne opisy mogą zwiększyć liczbę odwiedzin [..] nie wpływają one na ranking w wynikach
- Tag Robots/GoogleBot – służący do sugerowania, w jaki sposób ma przebiegać indeksacja lub jej zablokowanie.
- Tytuł strony – wyświetlany w belce tytułowej jak i wynikach
- Strona kodowa – metatagi dotyczący ustalania kodowania danej strony internetowej.
- Tag odświeżenia lub przekierowania strony z poziomu HTML. Refresh.
- Tag weryfikacyjny – służący do aktywowania usług narzędzi dla webmasterów.
Na powyższym spisie Google nie wyszczególnia metatagu słów kluczowych, co oznacza, że nie ma on wpływu na pozycję.