Określenie to jest bardzo dobrze znane wszystkim osobom związanym z branżą SEO. Stanowi ono zbiór wytycznych iw skazówek, jakimi powinni kierować się webmasterzy.
Wytyczne Google dla Webmasterów to podstawowa lektura także i tych osób, które dopiero zaczynają „wgryzać się” w temat pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Dzięki nim dowiedzą się np., czy Google zezwala na uczestnictwo w systemach wymiany linków, jaka powinna być dobra strona internetowa czy dozwolone jest ukrywanie tekstu na stronie itp.
Wskazówki zawarte nie zawsze wydają się nam być zrozumiałymi czy …. sensownymi. Coraz większa jednak grupa osób, która się do nich stosuje oraz coraz bardziej stanowcze kroki, jakie podejmuje Google w walce ze spamem w Internecie pozwalają sądzić, że zaczynają one odgrywać coraz większą rolę w naszym życiu.
Warto się z nimi zapoznać, aby znać stanowisko Google w różnych kwestiach związanych z promocją stron w Internecie.