Pozycjonowanie

Z cyklu „Praca SEO copywritera” – teksty synonimizowane

Wielu zleceniodawców potrzebuje ogromnych ilości treści o znikomej wartości merytorycznej. W takim przypadku zamawiają oni teksty, w których pojawiają się synonimy danych słów, wyrażeń, a nawet całych zdań. Copywriter w tym przypadku pisze jeden tekst pod mieszarkę synonimów, a po skorzystaniu z takiego narzędzia, można otrzymać zwykle nawet grubo ponad setki tysięcy rozmaitych możliwych kombinacji sensownie brzmiących treści (w przypadku tekstu wynikowego o objętości 500-1000 znaków).

W jaki sposób pisać treści pod mieszarki SEO?

Zaczynamy od słów kluczowych, które mają się znaleźć w tekście i „obudowujemy” je treścią. Większość ludzi, którzy działają jako copywriterzy SEO, ma naprawdę bogate słownictwo i znalezienie zamiennych wyrażeń bliskoznacznych przychodzi im z łatwością. Poniżej można zobaczyć, jak wygląda przykład takiego tekstu synonimicznego.

{Witaj|Dzień dobry|Witajcie|Witam wszystkich|Drodzy czytelnicy}, {ten|niniejszy|nasz} {blog|poradnik|serwis|portal} {prezentuje|zawiera|publikuje} {interesujące|wartościowe|przydatne} {ciekawostki|informacje|newsy|doniesienia} {z {zakresu|dziedziny|tematu}|w {zakresie|dziedzinie|temacie}} {SEO|pozycjonowania i optymalizacji {stron|witryn}|pozycjonowania w {Google|wyszukiwarce|wyszukiwarkach internetowych}}.

Jak widać, każde słowo lub wyrażenie możemy przedstawić na wiele różnych sposobów. tajemnicza mieszarka zaś to automat, który losuje jedno z takich wyrażeń. Ze względów technicznych, pisząc tekst, zamykamy daną grupę wyrażeń w nawiasie klamrowym, a słowa lub frazy oddzielamy pionową kreską.

Gdzie publikuje się teksty synonimiczne?

Zwykle opisy z synonimami zamieszcza się w katalogach i preclach, czyli na stronach wspomagających pozycjonowanie docelowych witryn. Aktualnie jednak każdy katalog stron z prawdziwego zdarzenia ma wbudowaną funkcję sprawdzania unikalności opisów. Może okazać się, że dany tekst jest niewystarczająco zsynonimizowany, a jego inne wersje już widnieją gromadnie w Internecie. Warto z tego powodu zainwestować w zupełnie unikalne treści, czy chociaż w takie, które zawierają naprawdę dużo wyrazów bliskoznacznych i parafraz.

Polecane wpisy
Zbiór wytycznych od Google, Bing i Yandex

Poniższe zestawienie zawiera wytyczne dla webmasterów które znajdują się na stronach wyszukiwarek Google, Bing i Yandex. Tak zebrane dane w Czytaj dalej

Jak poprawić widoczność strony internetowej

Dobra widoczność strony  internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania to dla wielu firm sektora MŚP kwestia “być albo nie być”. Nic Czytaj dalej