Lokalni przedsiębiorcy, szczególnie z branż, które nie mają nic wspólnego ze światem wirtualnym, mogą sądzić, że stworzenie wizytówki w Google Maps to zbędna fanaberia. Dlaczego jest dokładnie na odwrót?
Wielu nowych klientów czerpie informacje z Internetu. Dla większości z nich, Google stanowi podstawowe wirtualne źródło informacji. Nie da się ukryć, że strony z profilami w Google Moja Firma są hołubione w wynikach wyszukiwania. Często też internauci robią sobie „wirtualną wycieczkę” po mapce okolicy i czasem nawet przez przypadek, dowiadują się o obecności siedzib różnych firm. Z pewnością bardzo wygodnie jest mieć fryzjera lub pizzerię tuż obok domu czy po drodze z pracy, i prędzej czy później taka osoba wpadnie przetestować jakość usług.
Znaczenie mobilnej wersji strony – zadbaj o to już teraz
Ważnym elementem takiej witryny firmowej będzie dostępność dla urządzeń mobilnych (coraz więcej zapytań lokalnych pochodzi z telefonów komórkowych). Strona powinna w przejrzysty sposób wyświetlać się na małym ekranie dotykowym i prezentować najważniejsze informacje. Warto zadbać tez o stworzenie wizerunku w sekcji Google Moja Firma – ta część portalu zawiera też obszerną sekcję dotyczącą pomocy, dzięki temu nawet laik przygotuje przejrzystą internetową wizytówkę. Należy dodać, że taki profil może służyć też komunikacji z klientami. Nie tylko będzie to jednostronne informowanie, np. gdy zamieścimy godziny otwarcia, ale też możemy zbierać opinie naszych odbiorców, jak i na nie odpowiadać. W dziale „pomoc” Google informuje także, że otrzymamy dostęp do cennych danych o gościach naszej strony (w jaki sposób wyszukują, skąd pochodzą), co może nam znacznie ułatwić proces pozyskiwania nowych klientów.
Usługa „Google Moja Firma” a pozycjonowanie – ważna informacja
Wszystkie linki z portali powiązanych z Google to mocne odnośniki dofollow, czyli takie, które mają wyjątkową wartość w procesie pozycjonowania. Jak więc widzimy, obecność w wirtualnym świecie owocuje wymiernymi korzyściami i warto tam dołączyć.