Projekt logo – 7 rzeczy, które zapewni Ci tylko profesjonalna agencja i graficy
Inne

Projekt logo – 7 rzeczy, które zapewni Ci tylko profesjonalna agencja i graficy

Projekt logo firmy – działania profesjonalnych agencji

Jeśli przedsiębiorstwo stawia na długofalowy rozwój, musi zatroszczyć się o zbudowanie świadomości marki. Wykonanie projektu logo przez kompetentnych fachowców nie jest najtańszą dostępną opcją. Przekonaj się, że to wartościowy wydatek!

  • Korzystanie z kreatorów generuje szereg problemów – od niewystarczającej jakości technicznej po prawa autorskie.
  • Projektowanie logo przez grafików i marketingowców to wieloetapowy proces, na który potrzeba kilku tygodni.
  • Do zobrazowania przekazu potrzebna jest wiedza m.in. o psychologicznym oddziaływaniu kolorów, archetypach marki i skojarzeniach konsumentów.

Bez problemu znajdziesz internetowe narzędzia do projektowania logo online – za niewielką opłatą lub całkowicie za darmo. Nawet jeśli dostępne szablony, czcionki, obiekty czy prompty dla sztucznej inteligencji pozwalają uzyskać estetyczny efekt, znaki stworzone w taki sposób mogą stwarzać szereg problemów. Użycie choćby najbardziej zaawansowanego kreatora logo nie gwarantuje wyrazistości przekazu brandu, istnieje poważne ryzyko braku unikalności i problemów z prawem autorskim oraz rejestracją znaku towarowego, wiele do życzenia może pozostawiać jakość techniczna. Na wielu nośnikach, np. materiałach drukowanych, niezbędne są skalowalne pliki wektorowe. Tymczasem gotowe logo z kreatora to najczęściej wyłącznie rastrowe pliki graficzne.

Jak zaprojektować logo, by potencjalni klienci je zapamiętywali? Odpowiadają doświadczeni graficy

Konsumenci praktycznie bezustannie mają styczność z reklamami wszelkiego typu. Nadmiar nachalnych bodźców powoduje, że konsumenci poświęcają im coraz mniej uwagi – mniej lub bardziej świadomie ignorują rozmaite komunikaty, jeśli „na pierwszy rzut oka” przypominają przekaz reklamowy. Jak czytamy na ansite.pl, skuteczne projekty logo i identyfikacji wizualnej mają następujące cechy:

  • prostota – sygnet, logotyp oraz tagline są dla odbiorcy czytelne i łatwe do zapamiętania;
  • wyjątkowość grafiki i typografii;
  • dobra jakość przy użyciu projektu na dowolnym nośniku;
  • przekaz, który zrozumiale wyraża wartości firmy;
  • kolorystyka dostosowana do wartości marki oraz aspektów psychologicznych (wywoływanych emocji oraz skojarzeń u osób z grupy docelowej);
  • zachowanie aktualności przez długie lata – rezygnacja z bezmyślnego podążania za chwilowymi trendami.
Czytaj  Najnowsze trendy w paznokciach

Przy projektowaniu profesjonalnego logo specjaliści sporo pracują na etapie przygotowawczym. Same rozmowy wstępne ze zleceniodawcą oraz przeprowadzanie badań i analiz mogą trwać ok. tygodnia. Prace kreatywne bazują na konkretnych informacjach i twardych danych, w brandingu artystyczne fantazje spychane są na dalszy plan lub całkowicie wstrzymywane. Bardzo istotna jest też współpraca grafików z osobami decyzyjnymi, wzajemne zrozumienie wszystkich zaangażowanych stron. W pierwszych etapach pracuje się jednocześnie nad kilkoma projektami logo firmy zlecającej zadanie. Dopiero seria konsultacji i poprawek pozwala dokończyć jedną, finalną wersję. Cały proces tworzenia trwa ok. 3–5 tygodni.

Projekt logo – 7 rzeczy, które zapewni Ci tylko profesjonalna agencja i graficy
Projekt logo – 7 rzeczy, które zapewni Ci tylko profesjonalna agencja i graficy

Charakterystyczne logo wyróżni Twoją markę na tle konkurencji i podkreśli jej wartości

Hasła, slogany, znaki i symbole, jakie mają promować brand, kreuje się z myślą o oddziaływaniu na potencjalnych klientów. Marketingowcy często wykorzystują tzw. buyer persony – spersonifikowane wyobrażenia „statystycznego konsumenta” zainteresowanego promowanym produktem lub usługą. Takiego, który może zostać lojalnym klientem, poczuć więź emocjonalną z marką. Określone cechy obrazuje się w nowym logo na określone sposoby – poniżej kilka przykładów podawanych przez profesjonalnych grafików:

  • odwaga i determinacja – wyraziste kolory, dynamiczne linie, atrybuty wojowników;
  • innowacje, zaawansowane technologie – symbole mistyczne, niezwykłe kształty, gradienty, dominacja odcieni niebieskiego;
  • bunt, sprzeciw wobec odgórnych zasad – intensywne barwy (np. czarny, czerwony), nietypowe wzory i formy.

Profesjonalne logo to jeden z wielu elementów, które razem powinny współtworzyć spójny przekaz marketingowy twojej firmy. Zaprojektowane znaki nie mogą funkcjonować w oderwaniu od kompleksowej strategii. Wyrazista i niepowtarzalna tożsamość marki daje zdecydowanie większe szanse zdobycia rozpoznawalności w grupie docelowych odbiorców.

Polecane wpisy
Leasing konsumencki – dla kogo będzie dobrym wyborem?
Leasing konsumencki – dla kogo będzie dobrym wyborem?

Leasing konsumencki to sposób finansowania samochodu, który oferuje spore korzyści. Przede wszystkim pozwala cieszyć się nowoczesnym pojazdem bez konieczności kupowania Czytaj dalej