Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron dostępnych na urządzenia mobilne

Smartfony i tablety to przyszłość surfowania po Internecie. Coraz więcej osób korzysta z Sieci prawie wyłącznie za pośrednictwem tego typu sprzętu – jest to niewątpliwie wygoda. Czy również tego typu komfort mieli na uwadze twórcy stron i serwisów internetowych? Chyba tylko teoretycznie. Praktyka pokazuje w każdym razie, że nawet do kilkudziesięciu procent witryn www, nie posiada swoich wersji na urządzenia mobilne. Jeśli chodzi o profesjonalne, firmowe strony internetowe w naszym kraju, odsetek ten sięga według niektórych źródeł nawet 90-95%. Nic dziwnego, że zmiany zapowiadane około dwóch miesięcy temu, mogły wywołać niemały popłoch wśród właścicieli stron.

Poprawna optymalizacja pod Internet mobilny

Zmiana algorytmu Google, która nastąpiła przeszło półtora miesiąca temu (kwiecień 2015), odnosiła się wyłącznie do wyników wyszukiwania mobilnego. Jeśli chodzi o wpływ tej aktualizacji na pozycjonowanie, zostały dzięki temu wyróżnione strony, które zoptymalizowano pod urządzenia przenośne. Okazuje się, że po tych kilku tygodniach, rzeczywiście optymalizacja mobilna zaprocentowała, jeżeli chodzi o widoczność witryny w wynikach Google. Tzw. mobile-friendliness, czyli zgodność strony z urządzeniami mobilnymi, weszła na stałe do kanonu około dwustu czynników rankingowych, jakie wyszukiwarka bierze pod uwagę przy ustalaniu lokaty danej witryny internetowej na liście wyników.

Kompatybilność danej strony z wytycznymi wyszukiwarki można oczywiście sprawdzić online, przechodząc pod taki oto link. Jeśli mamy zamiar przeprowadzić próby w kompleksowy sposób, narzędzia Google dla webmasterów, czy też sekcja „Google Developers”, są w tym przypadku najlepszymi metodami na przetestowanie zgodności. Wart oczywiście też wykonać próbę nie tylko dla strony głównej naszego serwisu, ale także dla różnych podstron, czy też kategorii np. produktów (o ile prowadzimy sklep internetowy i chcemy być na bieżąco z trendami m-commerce). Dopiero po takim złożonym teście będziemy pewni, że wszystko już sprawdziliśmy i wiemy, co trzeba zmienić.

Czytaj  Wizytówka firmowa w Google - promocja lokalnego biznesu
Polecane wpisy
Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Wytyczne Google dla Webmasterów

Określenie to jest bardzo dobrze znane wszystkim osobom związanym z branżą SEO. Stanowi ono zbiór wytycznych iw skazówek, jakimi powinni Czytaj dalej

Po co budować własne zaplecze SEO?

Gdy pozycjonujemy stronę, warto pozyskiwać linki przychodzące z jak największej liczby zróżnicowanych źródeł. Dla przykładu, katalogi stron, czy presell pages, Czytaj dalej

6 kreatywnych sposobów na zdobywanie linków

Wprowadzenie przez Google algorytmu Pingwin, oraz w szczególności jego późniejsze aktualizacje wymusiły na specjalistach z branży SEO całkowitą zmianę podejścia Czytaj dalej

Depozycjonowanie

Depozycjonowanie jest dosyć kontrowersyjnym tematem, nie tylko wśród osób zajmujących się na co dzień seo ale i też wśród zarówno Czytaj dalej

SEO PR – optymalne public relations w Sieci

SEO PR, czyli doskonałe połączenie technologii i słowa dla spopularyzowania firmy, marki, produktu, usługi, zdarzenia czy nawet jakiejś osoby, jest Czytaj dalej

Udostępnij wpis: