Czy wykorzystanie kodów 2d czy 3d (popularne kody QR) w obrębie danej witryny może mieć jakiś wpływ na pozycję tej strony w wynikach wyszukiwania? To z pewnością bardzo intrygująca kwestia. Otóż w wypadku Google, istnieje ponad 200 czynników rankingowych, i kto wie, czy akurat te kody nie są jednym z nich.
Kod QR (quick response code) zapewni możliwość błyskawicznego odczytania informacji. Do niewątpliwych zalet tego rozwiązania należy też fakt, że można taką grafikę z szyfrem wygenerować nie ponosząc żadnych kosztów, a następnie zamieścić ją na stronie. w dzisiejszych czasach, nie musi być to obrazek w czerni i bieli – ciemną barwę da się zastąpić innym kolorem.
Link z kodu QR – czy Google go poprawnie odczyta?
Wiemy już, że dobry link building jest procesem, który w znaczący sposób wspiera pozycjonowanie stron internetowych. Wiadomo także, że kod QR jest nośnikiem informacji – a bardziej precyzyjnie, odnośnika do danej witryny, która przybliży internaucie treści powiązane z konkretnym tematem. Czy jednak roboty Google są w stanie odczytać link przychodzący zaszyfrowany w ten sposób, jako wartościowy odnośnik do naszej odcelowo pozycjonowanej witryny? Choć oczywiście technologie, jakich używa popularna wyszukiwarka, są niesamowicie zaawansowane, to jednak kod QR jest tylko zwykłą grafiką (w dodatku dość abstrakcyjną) i trudno byłoby o jej właściwe zaindeksowanie i kategoryzację.
Kod QR a wzrost ruchu na stronie
Przyciągnąć nowych użytkowników czy też odbiorców można na wiele sposobów. Skuteczne pozycjonowanie strony to oczywiście tylko jedna z metod, choć z pewnością jest ona najbardziej popularna. Użycie kodów ma wpływ na zwiększenie ruchu, zaś wśród nowych userów z pewnością znajdzie się jakiś potencjalny klient. Jeśli nawet sam kod nie jest tożsamy z funkcją, jaką spełnia link przychodzący do naszej witryny, z pewnością warto dywersyfikować metody na pozyskanie nowych czytelników (oraz przyszłych kontrahentów).