Często pojęcie „pozycjonowanie” kojarzy się ludziom pejoratywnie. Wielu laików jest zdziwionych, że ktoś w ogóle może w jakikolwiek sposób manipulować wynikami wyszukiwania. Zaś jeśli przedstawimy im potencjalne korzyści dla ich strony www po zastosowaniu tego typu działań, i poprzemy to żywymi przykładami, taka osoba może zmienić zdanie. Jeśli trafiliście na tą stronę poszukując informacji na temat pozycjonowania oraz optymalizacji, z chęcią przybliżymy wam, na czym polegają te procesy.
Długofalowa strategia
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron w Google, z pewnością nie jest to jednorazowa usługa, tylko systematyczny, wielotygodniowy proces. (Często nawet wielomiesięczny: Google co i rusz dokonuje wielu zmian w swoich algorytmach, a także wprowadza nowe parametry). Zadania, jakie obejmują działania SEO, to dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja strony, a także zwiększenie jej popularności
Słowa kluczowe – najważniejszy jest pierwszy krok
Wszyscy korzystamy z wyszukiwarki, wpisując w pasek Google poszukiwane treści. Zwykli ludzie, nieobeznani z SEO, podają szukane przez siebie słowa w formie naturalnej, mało precyzyjnej. Dużo z nich korzysta z wyszukiwania głosowego w telefonie lub tablecie. Najlepiej jest więc określić co najmniej kilkadziesiąt słów czy wyrażeń, na które będziemy pozycjonowali stronę – jedno zapytanie może mieć co najmniej kilka różnych wersji. Jako klient agencji SEO możemy sami proponować frazy, choć oczywiście doświadczony pozycjoner pomoże ocenić opłacalność, a także konkurencyjność każdej z nich. Istotne jest też, jak często ktoś wpisuje takie zapytanie w wyszukiwarkę, a także, jak duża jest konkurencja na poszczególne wyrażenia.
Po drugie: optymalizacja oraz zwiększenie ruchu na stronie
Optymalizacja strony polega na usunięciu błędów w kodzie, często też reorganizacji poszczególnych elementów witryny. Nie chodzi o sam estetyczny wygląd, tylko o to, by była ona lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarki. Dodatkowo, optymalizacja treści odnosi się do stworzenia tekstów, które będą przyjazne zarówno wyszukiwarce, jak i ludziom, którzy wejdą na stronę. Z tego powodu, wszystkie teksty muszą brzmieć naturalnie i nie być zbyt gęsto napakowane słowami kluczowymi. Promocja witryny internetowej polega zaś na pozyskiwaniu wartościowych linków – tak, by zaglądali do nas przede wszystkim klienci, którzy skorzystają z naszej oferty.