Inne News

Czy drukowane materiały reklamowe odchodzą do lamusa?

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Nawet jeśli istnieje firma, samodzielny fachowiec w danej dziedzinie, sklep, restauracja lub jakikolwiek inny podmiot świadczący usługi, który nie jest znany na rynku, to choćby merytorycznie i jakościowo nie miał sobie równych, nie ma szans na osiągnięcie sukcesu, jeśli klienci nie będą go kojarzyli. Jak zatem zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i zachęcić do siebie klientów?

Materiały drukowane

Obecnie – zwłaszcza w dobie pandemii – bardzo duża ilość usług i firm przenosi swe działania do sieci. Daje to, oczywiście, ogromne możliwości promowania. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa, jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach, zawartość słów kluczowych na stronie – to wszystko daje nam możliwość zaistnienia w internecie. Czy zatem tradycyjne materiały reklamowe nie mają już racji bytu?

Jak się okazuje, absolutnie nie. Ludzie wciąż oprócz promowania swoich działań w internecie, decydują się na reklamowanie swojej firmy tradycyjnymi metodami. Rozwieszanie plakatów, drukowanie ulotek oraz broszur informujących o zakresie działalności i przybliżających ofertę firmy to tylko niektóre z nich. Czy rzeczywiście warto w to inwestować?

Rozpoznawalność firmy

Spróbujmy postawić się na miejscu klienta, który szuka wykonawcy danej usługi. Załóżmy nawet, że ktoś polecił mu dwie firmy. O jednej z nich słyszał wielokrotnie, widział plakaty reklamujące tego przedsiębiorcę, kiedyś nawet ktoś mu wręczył ulotkę, którą wprawdzie przeczytał pobieżnie, ale nazwa zapadła mu w pamięć. O drugiej firmie zaś nigdy nie słyszał. Wprawdzie znajomy zachwala, że to najlepsi fachowcy, ale właściwie jaką ma tego gwarancję? Możemy sobie wyobrazić, jaką decyzję podejmie nasz potencjalny klient – zapewne zdecyduje się na usługi firmy, którą zna i kojarzy.

Wszelkie materiały reklamowe, które pojawiają się w przestrzeni publicznej – czy to plakaty rozwieszane w widocznych miejscach, czy ulotki prezentujące pokrótce działalność firmy i kompetencje jej fachowców, czy też wizytówki, dzięki którym kontakt z firmą jest znacznie ułatwiony – one wszystkie budują rozpoznawalność. A ta, jak wiadomo, jest bardzo ważna, zarówno w handlu, jak i w usługach. Jeśli nawet odbiorcy tych treści, tak jak wspomniany wcześniej klient, nie przyjdą do nas od razu, zapewne zapadnie im w pamięć nazwa, zakres działalności, adres, nazwisko. A to wystarczy, aby później w razie potrzeby, ktoś był bardziej skłonny zwrócić się do nas o wykonanie danej usługi.

Czytaj  Na co zwracać uwagę przy zakupie wierteł do metalu?

Koszty marketingu

Warto również zwrócić uwagę na to, jak rozkładają się koszty poszczególnych działań marketingowych. Nie każdą firmę stać na to, aby zatrudnić specjalistę od stworzenia strony internetowej oraz pozycjonowania SEO, aby wykupić reklamę w mediach lub powierzchnię na wielkim billboardzie. Zwłaszcza tyczy się to początkujących przedsiębiorstw. Jak zatem wypromować swoją markę, aby koszty nie przerosły oczekiwanych zysków? Właśnie poprzez drukowane materiały reklamowe.

Druk plakatów i ulotek zazwyczaj wiąże się z niewielkimi – w porównaniu do wcześniej wspomnianych sposobów promocji – kosztami. Warto jednak znaleźć złoty środek pomiędzy oszczędzaniem a inwestycją. Gdy już decydujemy się na taki sposób promocji, należy zadbać, aby materiały były dobre jakościowo – aby były czytelne, bogate w wartości merytoryczne, estetyczne pod względem wyglądu. Mało kto bowiem zdecyduje się na usługi firmy, która nawet do swojej reklamy zbytnio się nie przyłożyła.

Decydując się na taką formę promocji, warto zwrócić się do firmy specjalizującej się w drukowaniu materiałów reklamowych. Fachowcy będą potrafili stworzyć plakaty, ulotki lub broszury w taki sposób, aby zapadały one w pamięć i umożliwiły przyciągnięcie do siebie potencjalnych klientów.

Autor:
Artykuł został przygotowany przez Drukarnia Ksero A0 specjalizującą się w druku wielkoformatowym.
Polecane wpisy
Dobre systemy dla Twojego biznesu!

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, doskonale wie o tym, że nie jest to ścieżka usłana samymi płatkami róż, często zdarzają Czytaj dalej

Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci – podstawowe zasady

Dane osobowe, numery, hasła oraz płatności internetowe – te tematy dotyczą niemal wszystkich użytkowników Internetu. Mogłoby się więc wydawać, że Czytaj dalej

Jak zabezpieczyć system Windows 10 – porady

Bezpieczeństwo przechowywanych danych, to aktualnie jeden z najważniejszych problemów świata nowoczesnych technologii. Jest ono istotne nie tylko ze względu na Czytaj dalej

Outsourcing IT dla firm – dlaczego warto?

Przechowywanie danych firmowych oraz pracowanie w środowisku wymaganym dla naszego biznesu to bardzo ważny aspekt każdego przedsiębiorstwa. Jeżeli zależy nam Czytaj dalej

Optymalizacja strony w 7 krokach

Elementem składającym się na cały proces pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, która powinna zostać wykonana przed procesem zdobywania odnośników. Coraz Czytaj dalej

Udostępnij wpis: