News Pozycjonowanie

Cel i dobór treści reklamy

Powracamy do tematu promocji internetowej. Znamy już większość mechanizmów jej działania, rodzaje, środki promocji, etc. W e-reklamie ważnym czynnikiem przy planowaniu kampanii reklamowych jest także odpowiedni dobór zarówno celów, jak i treści reklamowych. Wszystko po to, aby promowana przez nas firma, usługa czy produkt, trafiła do odpowiedniej rzeszy odbiorców i wywołała pożądany skutek.

Internetowy marketing powinien służyć realizacji przynajmniej jednego z wymienionych niżej celów:

  • reklamie wywołującej działanie, czyli zachęcającej do kliknięcia i przejścia na daną stronę WW i ewentualnie złożenie zamówienia,
  • reklama wizerunkowej (marki), czyli kreowanie pozytywnego wizerunku, promocja danej firmy czy marki produktu.

Często promocja łączy w sobie te dwa cele, ale spotyka się też kampanie nakierowane wyłącznie na określony typ działań, np. promocje ograniczone do odnośników tekstowych (bez elementów graficznych i loga przez co nie mogą one być kampanią wizerunkową).

Po ustaleniu celów i adresatów reklamy, najważniejszy jest odpowiedni dobór treści reklamowych. Treść reklamy powinna sprawić, że odbiorca pod jej wrażeniem podejmie decyzję o zakupie. W przypadku prowadzenia strategii segmentacji rynku, wybór tematów reklamowych uzależniony jest od wyników badań segmentów. Treść reklamowa jest zatem dobierana indywidualnie, zgodnie z preferencjami segmentu operacyjnego.

Tworząc reklamę, należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jakie są atuty reklamowanego towaru/usługi w stosunku do towarów i usług oferowanych przez konkurencję?
  • Jakie korzyści reklamowany towar/usługa może dać klientowi?
  • Czym kieruje się nabywca podejmując decyzję o zakupie produktu/usługi?

Należy także pamiętać o tym, iż współczesny konsument to taki, który unika reklam. Gdy widzi blok reklamowy w telewizji, zazwyczaj przełącza kanał na inny, a gdy w drodze do pracy spotyka osobę wręczającą ulotki, zazwyczaj grzecznie dziękuje lub biorąc ulotkę, wrzuca ją do najbliższego kosza. W związku z tym, najważniejsze jest, aby nabywca zwrócił uwagę na określony produkt lub usługę pośród innych, oferowanych przez konkurencję i zdecydował się na zakup, będąc  przekonanym o wyższości oferty. Informacja o produkcie powinna zawierać te elementy, które odróżniają go i stawiają ponad konkurentami. Należy określić, co w danym produkcie lub usłudze jest lepszego, unikalnego, czego nabywca nie znajdzie u konkurencji, co jest ważnego, powodującego, że dany produkt/usługa są wysoko cenione w opinii społecznej. Jednakże te informacje winny być wiarygodne.

Czytaj  Ogólnoświatowa sieć jako postęp cywilizacji

Istotnym ponadto jest fakt, że nabywca kupuje na ogół nie dla samego towaru, lecz w celu zaspokojenia określonej potrzeby. Do twórców reklam należy odkrycie tych potrzeb i dostosowanie do nich treści reklamowych.

Polecane wpisy
Intel z AMD w środku

Klękajcie narody, stało się... Według niepotwierdzonych informacji, Intel i AMD podpisały umowę, na mocy której od przyszłego roku firma Intel Czytaj dalej

LTE rośnie w siłę.

IDC opublikowało właśnie najnowsze prognozy dotyczące rynku mobilnego. Dotyczą one liczby dostarczonych smartfonów w 2016 oraz 2020 roku. Rynek smartfonowy Czytaj dalej

Czy da się wypozycjonować stronę za darmo?

Przy zerowym budżecie lepiej nie decydować się na promocję strony wyłącznie w katalogach. Darmowe często wymagają linku zwrotnego i jeśli Czytaj dalej

Czym są cyfrowe bliźniaki?

Nowoczesne technologie oraz nauka zaczynają coraz mocniej ingerować w świat przemysłu, wytwórczości oraz ściśle powiązanych z nimi logistyki i transportu. Czytaj dalej

Pozycjonowanie międzynarodowe szansą na rozwój firmy

Ekspansja terytorialna firmy na rynki międzynarodowe nie jest łatwa, ale warta zachodu - przeprowadzona dobrze i w przemyślany sposób może Czytaj dalej

Firefoks pozwala witrynom na wykradanie lokalnych plików

Jeśli używacie Firefoksa, to upewnijcie się, że macie zainstalowaną najnowszą wersję. W sieci jest obecnie wykorzystywana podatność pozwalająca serwisom internetowym Czytaj dalej

Parametry i oznaczenia procesorów AMD i INTEL

Często pojawia się pytanie co oznaczają nazwy procesorów, jeżeli interesujecie się komputerami to ważne jest, abyście mieli o tym chociażby Czytaj dalej

Czym się kierować przy wyborze serwera?

Nie każdy kto potrzebuje postawić swoją stronę internetową zna się na rzeczy. Dlatego też oczywiście istnieje cała gama specjalistów, którzy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: