Czym jest omnichannel?
Omnichannel zakłada maksymalną integrację różnych kanałów sprzedaży i komunikacji z klientem, m.in.:
- internetowego,
- mobilnego,
- stacjonarnego,
- SMS,
- telefonicznego,
- e-mail itp.
w celu optymalizacji procesu zakupowego. W ramach strategii wielokanałowej dąży się do udostępnienia klientowi zintegrowanych narzędzi, które pozwolą mu korzystać ze wszystkich dostępnych usług w każdym z dostępnych kanałów.
Gdzie wykorzystuje się omnichannel?
To już cała teoria. Przedstawiamy zatem kilka przykładów pokazujących, jak sprzedaż omnichannel może wyglądać w praktyce:
- Rezerwacja towarów. Klient może sprawdzić na stronie internetowej sklepu, czy interesujący go produkt jest dostępny oraz zarezerwować jego odbiór w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Jeśli danego towaru aktualnie nie ma w konkretnej placówce, konsument może otrzymać powiadomienie w formie SMS lub e-maila, gdy tylko się to zmieni.
- Programy lojalnościowe. Omnichannel pozwala na integrację programów lojalnościowych powiązanych z poszczególnymi kanałami sprzedaży oraz nagradzanie lojalnych klientów niezależnie od tego, w jaki sposób dokonują akurat zakupu.
- Elastyczne zwroty i reklamacje. Dzięki wdrożeniu strategii omnichannel konsument powinien mieć możliwość zareklamowania lub zwrotu w sklepie stacjonarnym towarów zakupionych online – i na odwrót. Dostępność tego typu rozwiązań bardzo pozytywnie wpływa na customer experience i zachęca klientów do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu.
Wdrożenie strategii omnichannel to złożone przedsięwzięcie, jednak jej skuteczne wprowadzenie z pewnością zwiększy konkurencyjność przedsiębiorstwa i znajdzie odzwierciedlenie w wysokości sprzedaży. Do realizacji tego celu nieodzowne będą m.in. nowoczesne rozwiązania płatnicze, wspierające sprzedaż wielokanałową.
Tego typu narzędzia oferuje przedsiębiorcom operator Przelewy24 – ze szczegółami możesz zapoznać się na stronie internetowej: https://www.przelewy24.pl/.