News Pozycjonowanie

Cel i dobór treści reklamy

Powracamy do tematu promocji internetowej. Znamy już większość mechanizmów jej działania, rodzaje, środki promocji, etc. W e-reklamie ważnym czynnikiem przy planowaniu kampanii reklamowych jest także odpowiedni dobór zarówno celów, jak i treści reklamowych. Wszystko po to, aby promowana przez nas firma, usługa czy produkt, trafiła do odpowiedniej rzeszy odbiorców i wywołała pożądany skutek.

Internetowy marketing powinien służyć realizacji przynajmniej jednego z wymienionych niżej celów:

  • reklamie wywołującej działanie, czyli zachęcającej do kliknięcia i przejścia na daną stronę WW i ewentualnie złożenie zamówienia,
  • reklama wizerunkowej (marki), czyli kreowanie pozytywnego wizerunku, promocja danej firmy czy marki produktu.

Często promocja łączy w sobie te dwa cele, ale spotyka się też kampanie nakierowane wyłącznie na określony typ działań, np. promocje ograniczone do odnośników tekstowych (bez elementów graficznych i loga przez co nie mogą one być kampanią wizerunkową).

Po ustaleniu celów i adresatów reklamy, najważniejszy jest odpowiedni dobór treści reklamowych. Treść reklamy powinna sprawić, że odbiorca pod jej wrażeniem podejmie decyzję o zakupie. W przypadku prowadzenia strategii segmentacji rynku, wybór tematów reklamowych uzależniony jest od wyników badań segmentów. Treść reklamowa jest zatem dobierana indywidualnie, zgodnie z preferencjami segmentu operacyjnego.

Tworząc reklamę, należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jakie są atuty reklamowanego towaru/usługi w stosunku do towarów i usług oferowanych przez konkurencję?
  • Jakie korzyści reklamowany towar/usługa może dać klientowi?
  • Czym kieruje się nabywca podejmując decyzję o zakupie produktu/usługi?

Należy także pamiętać o tym, iż współczesny konsument to taki, który unika reklam. Gdy widzi blok reklamowy w telewizji, zazwyczaj przełącza kanał na inny, a gdy w drodze do pracy spotyka osobę wręczającą ulotki, zazwyczaj grzecznie dziękuje lub biorąc ulotkę, wrzuca ją do najbliższego kosza. W związku z tym, najważniejsze jest, aby nabywca zwrócił uwagę na określony produkt lub usługę pośród innych, oferowanych przez konkurencję i zdecydował się na zakup, będąc  przekonanym o wyższości oferty. Informacja o produkcie powinna zawierać te elementy, które odróżniają go i stawiają ponad konkurentami. Należy określić, co w danym produkcie lub usłudze jest lepszego, unikalnego, czego nabywca nie znajdzie u konkurencji, co jest ważnego, powodującego, że dany produkt/usługa są wysoko cenione w opinii społecznej. Jednakże te informacje winny być wiarygodne.

Czytaj  Jakie usługi można wyłączyć Windows 11, Windows 12, Windows 10

Istotnym ponadto jest fakt, że nabywca kupuje na ogół nie dla samego towaru, lecz w celu zaspokojenia określonej potrzeby. Do twórców reklam należy odkrycie tych potrzeb i dostosowanie do nich treści reklamowych.

Polecane wpisy
Twoje dziecko nie może zasnąć? Powodem może być niewłaściwie dobrana… pościel!

Powodów, przez które Twoje dziecko nie może spać, może być wiele. Pociecha staje się wtedy markotna, płacze, a my nie Czytaj dalej

Jak zarobić 20000 w jeden dzień
Jak zarobić 20000 w jeden dzień

Zarobienie 20000 zł w jeden dzień może być wyzwaniem, ale oto kilka sugestii, które mogą Ci pomóc: [caption id="attachment_6982" align="aligncenter" Czytaj dalej