Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Pisanie tekstów na strony internetowe to dosyć szerokie pojęcie, gdyż do poszczególnych działań w Sieci tworzy się treści o bardzo zróżnicowanej jakości. Jeśli chodzi o teksty na strony zapleczowe czy do presell pages, poradzi sobie z tym każdy początkujący copywriter. Tego rodzaju formy nie wymagają żadnych szczególnych umiejętności, a jedynie poprawnego i zrozumiałego sposobu pisania dość prostych opracowań.

Teksty SEO dla ludzi, czy dla robotów?

Treść to jedna sprawa, chodzi jeszcze o jej „techniczne” zoptymalizowanie pod wyszukiwarkę. Czyli przede wszystkim tekst ma wyglądać naturalnie, ale z drugiej strony nie da się zapomnieć np. o odpowiednich frazach kluczowych oraz ich rozmieszczeniu. Nawet tak prosta forma typu tekst o firmie, który najdzie się w portalu takim jak katalog stron internetowych, wymaga konkretów i zwięzłego przekazania informacji. Zwykle bazy www akceptują wpisy w przedziale od 400 do 1000 znaków – przy czym często taka merytoryczna notka powinna mieścić się w tym dolnym limicie. Przy tekstach przeznaczonych głównie dla czytelnika, a nie dla wyszukiwarki, pracują copywriterzy o lepszym warsztacie umiejętności. Oferty sprzedażowe albo artykuły informacyjne nie mogą brzmieć w sztuczny sposób – odbiorca ma być w stanie je przeczytać do samego końca, i jeszcze dowiedzieć się z nich czegoś interesującego.

Nagłówki o sześciu poziomach – istotny element tekstu na www

Idealnie zoptymalizowana strona www posiada aż 6 poziomów nagłówków – od h1 do h6. Zwykle jednak przy audytach okazuje się, że większość witryn ma nagłówki h1 do maksymalnie h3 i niby to jest wystarczające. Jednak warto sprawdzić, czy w tych nagłówkach zawarto frazy kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. Opłaca się także wprowadzić drobne zmiany, na przykład dodając śródtytuły w tekstach jako kolejną niższą formę nagłówka <h> – w dodatku, wtedy taki tekst wygląda bardziej przejrzyście. Jeśli chodzi o frazy w nagłówkach, keywords wyglądają naprawdę źle, gdy się je sztucznie upakuje. Ponadto, zoptymalizowany tytuł nie jest wyłącznie frazą kluczową, bez dodatkowej treści.

Print Friendly, PDF & Email