Nowy czynnik rankingowy Google – Rich Snippets

Kilka dni temu John Mueller z Google zapowiedział możliwość małej zmiany w algorytmie wyszukiwania. Być może będziemy mieli nowy czynnik rankingowy.

Mowa o oznaczaniu danych i Rich Snippets. Przedstawiciele Google wielokrotnie twierdzili, że wykorzystanie tych możliwości nie podniesie strony w wynikach wyszukiwania. Jednak z informacji przekazanych przez Johna Muellera wynika, że może to ulec zmianie.

Z biegiem czasu uważam, że to [znaczniki danych strukturalnych] również może stać się czynnikiem rankingowym. Jeśli rozpoznamy, że ktoś szuka auta i mamy do dyspozycji strony wykorzystujące oznaczanie danych, możemy stwierdzić, że są one dość użyteczne dla użytkownika. Nie musimy zgadywać czy witryna jest o samochodach.

Jednocześnie Mueller stwierdził, iż wykorzystanie Rich Snippets nie będzie dawało gwarancji wysokich pozycji:

W dłuższej perspektywie czasu, wykorzystanie znaczników danych strukturalnych zdecydowanie ma sens w takich miejscach strony, które są do tego przeznaczone. Jednak nie zakładałbym, że ich użycie spowoduje automatyczny skok pozycji w rankingu. Staramy się rozróżnić witrynę wykonaną dobrze pod kątem technicznym i witrynę z faktycznie dobrą treścią.

Dobre techniczne wykonanie strony nie oznacza, że jest ona przydatna dla użytkowników jeśli nie ma na niej odpowiednio dobrej treści.

Nie korzystasz z oznaczania danych strukturalnych? Właściwie to dlaczego?

Teraz trochę ode mnie. Choć jeszcze póki co Rich Snippets nie powodują wzrostu pozycji, to zawsze zalecam Klientom ich zastosowanie, ponieważ skutecznie podnoszą one klikalność w wynikach wyszukiwania. Tak czy owak, teraz można być przed konkurencją i zadbać o ten element jeszcze zanim zrobi to konkurencja. John Mueller twierdzi, że Rich Snippets nie będzie powodowało automatycznego wzrostu pozycji i że liczy się przede wszystkim treść. Wszyscy dobrze wiemy jak to wygląda w praktyce i jakie śmieci znajdują się w TOPach, dlatego tym bardziej warto podnieść swoje szanse na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania i już dziś zaimplementować na swojej stronie Rich Snippets .

Obszerniejsza wypowiedź Johna Muellera na poniższych filmiku:

#RichSnippets

Jedna myśl na temat “Nowy czynnik rankingowy Google – Rich Snippets

  • 17 października 2015 o 22:43
    Permalink

    Kolejny Czynnik rankingowy, który „prawdopodobnie podniesie stronę” w rankingu… Podstawy pozycjonowania są niezmienne od kilkunastu lat: content i wartościowe linki w dużych ilościach. Dziękuję za uwagę

Leave a Reply