Artykuły do przedruku a pozycjonowanie stron

Link building jest bardzo ważnym czynnikiem, który pozwala witrynom www osiągnąć wyższe pozycje w Google. Wartościowe odnośniki to takie, które pozyskujemy ręcznie, zaś przy okazji najlepiej, gdy odsyłacz otoczony jest ciekawym tekstem, pisanym dla ludzi, nie dla samych robotów wyszukiwarek. W związku z powyższym, serwisy z artykułami (w treści pojawia się tam odnośnik do strony) od długiego już czasu cieszą się sporą popularnością.

 

Jak napisać artykuł, by zdobyć link przychodzący do strony?

 

Z kwestii czysto technicznych: tekst powinien posiadać minimum 2 000 – 2 500 znaków oraz tematycznie powiązaną grafikę, najlepiej naszego autorstwa, czy też udostępnioną na licencji creative commons (pomocne będą też strony z darmowymi grafikami – jest ich dośc sporo). Napiszmy nasz artykuł do przedruku w przejrzysty, zrozumiały sposób. Przy okazji, warto przedstawić tematykę na tyle interesująco, żeby ktoś rzeczywiście to przeczytał i podał dalej link do tego tekstu, np. za pośrednictwem najpopularniejszych mediów społecznościowych. Warto, byśmy pomyśleli nad sformułowaniem naszego przekazu tak, by później odnośnik do artykułu był udostępniany jak najczęściej – jest o to znacznie łatwiej, jeśli temat dotyczy np. aktualnych wydarzeń. Im częściej odnośnik do tekstu pojawi się we wiodących serwisach social media, tym nasze pozycjonowanie będzie skuteczniejsze.

 

Uwaga: zagrożenie duplicate content (powielona treść)

 

Ma się rozumieć, że artykułów z serwisów typu eioba, czy też artelis i in. nie umieszczamy na docelowej – pozycjonowanej przez nas stronie. Niekoniecznie też nadają się one na zaplecza wyższego poziomu. Portale z tekstami ”do przedruku” służą obecnie temu, by zwykli użytkownicy dzielili się społecznościowo ciekawą treścią. Duplicate content, czyli zdublowana treść, obniża wiarygodność strony, na której wybiciu się w Google nam najbardziej zależy. Oczywiście wspomniane serwisy z tekstami mogą nam się przydać do różnicowania źródeł linków – jednak korzystajmy z nich z głową i wybierajmy jedynie te najbardziej wartościowe. W Internecie znajduje się wiele aktualnych zestawień i rankingów tego typu portali, zaś w naszym tekście wymieniliśmy dwa bodajże najważniejsze z nich.

Print Friendly, PDF & Email