Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron dostępnych na urządzenia mobilne

Smartfony i tablety to przyszłość surfowania po Internecie. Coraz więcej osób korzysta z Sieci prawie wyłącznie za pośrednictwem tego typu sprzętu – jest to niewątpliwie wygoda. Czy również tego typu komfort mieli na uwadze twórcy stron i serwisów internetowych? Chyba tylko teoretycznie. Praktyka pokazuje w każdym razie, że nawet do kilkudziesięciu procent witryn www, nie posiada swoich wersji na urządzenia mobilne. Jeśli chodzi o profesjonalne, firmowe strony internetowe w naszym kraju, odsetek ten sięga według niektórych źródeł nawet 90-95%. Nic dziwnego, że zmiany zapowiadane około dwóch miesięcy temu, mogły wywołać niemały popłoch wśród właścicieli stron.

Poprawna optymalizacja pod Internet mobilny

Zmiana algorytmu Google, która nastąpiła przeszło półtora miesiąca temu (kwiecień 2015), odnosiła się wyłącznie do wyników wyszukiwania mobilnego. Jeśli chodzi o wpływ tej aktualizacji na pozycjonowanie, zostały dzięki temu wyróżnione strony, które zoptymalizowano pod urządzenia przenośne. Okazuje się, że po tych kilku tygodniach, rzeczywiście optymalizacja mobilna zaprocentowała, jeżeli chodzi o widoczność witryny w wynikach Google. Tzw. mobile-friendliness, czyli zgodność strony z urządzeniami mobilnymi, weszła na stałe do kanonu około dwustu czynników rankingowych, jakie wyszukiwarka bierze pod uwagę przy ustalaniu lokaty danej witryny internetowej na liście wyników.

Kompatybilność danej strony z wytycznymi wyszukiwarki można oczywiście sprawdzić online, przechodząc pod taki oto link. Jeśli mamy zamiar przeprowadzić próby w kompleksowy sposób, narzędzia Google dla webmasterów, czy też sekcja „Google Developers”, są w tym przypadku najlepszymi metodami na przetestowanie zgodności. Wart oczywiście też wykonać próbę nie tylko dla strony głównej naszego serwisu, ale także dla różnych podstron, czy też kategorii np. produktów (o ile prowadzimy sklep internetowy i chcemy być na bieżąco z trendami m-commerce). Dopiero po takim złożonym teście będziemy pewni, że wszystko już sprawdziliśmy i wiemy, co trzeba zmienić.

Czytaj  Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice
Polecane wpisy
Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania brandowego?
Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania brandowego?

Pozycjonowanie brandowe to proces optymalizacji strony internetowej, aby wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania dla nazwy marki lub produktów markowych. Czytaj dalej

Jak stworzyć stronę internetową, która przyciągnie klientów?
Jak stworzyć stronę internetową, która przyciągnie klientów?

Zrozumienie demografii i zainteresowań potencjalnych klientów to pierwszy krok w tworzeniu strony internetowej, która skutecznie przyciągnie i zatrzyma odwiedzających. Wiąże Czytaj dalej