Pozycjonowanie

Jak dobierać frazy kluczowe?

Gdy chcemy znaleźć informacje w wyszukiwarce, często wpisujemy „hasłowe” (tzn. dwu-trzywyrazowe) zapytanie. W momencie, gdy chcemy zabrać się za pozycjonowanie strony internetowej, warto pomyśleć nad tym, jakie hasła kluczowe najlepiej określają tematykę i treść naszej witryny on-line.

Dobre frazy do pozycjonowania

Zapoznajmy się z narzędziami, które oferuje samo Google. Planer fraz kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) pomoże wyszukać opłacalne propozycje takich fraz-haseł, a dodatkowo określi ich miesięczną wyszukiwalność, czyli częstotliwość, z jaką internauci wpisują takie wyrażenia. Nie musimy przy tym wcale rzeczywiście wykupować kampanii AdWords – planer jest darmowy, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na działania reklamowe proponowane przez Google.

Frazy ogólne, long-tail oraz frazy lokalne

Ogólne hasło jest najczęściej również najtrudniejsze do wypozycjonowania – dla przykładu, np. słowo „kredyty” rzeczywiście nastręcza pewne problemy co do wbicia się w TOP10, a co dopiero mówić o TOP3 wyników wyszukiwania. Gdy bardziej rozbudujemy taką frazę, dajmy na to „kredyty pod zastaw samochodu”, wbicie się na wysokie pozycje będzie już sporo łatwiejsze (choć może branża finansowa nie jest idealnym przykładem, gdyż panuje tu naprawdę duża konkurencja). Strategia long-tail oznacza więc pozycjonowanie na hasła złożone z kilku wyrazów, zwykle z co najmniej trzech. Fraza lokalna z kolei zawsze zawiera miasto, region lub nazwę dzielnicy jakiejś aglomeracji, w obrębie które prosperuje dana firma. Oczywiście warto różnicować frazy, lecz z pewnością nie popłaci skupianie się na tych najbardziej ogólnych wyrażeniach – długie oczekiwanie na jakiekolwiek efekty pozycjonowania może nas wtedy zniechęcić do konsekwentnego podejmowania dalszych działań.

Czy istnieje minimalna lub maksymalna ilość fraz kluczowych?

Niektóre źródła podają jako minimum liczbę 8-10 fraz – tak też należy postępować z różnicowaniem anchor textów, na które linkujemy. Maksymalna liczba może zależeć od typu pozycjonowanej strony (jeśli jest to sklep internetowy z tysiącami produktów, trudno byłoby się ograniczyć np. do 20 czy 30 haseł).

Czytaj  Pozycjonowanie w 2016 roku
Polecane wpisy
Page Rank Google a pozycjonowanie stron

Page Rank (w skrócie) PR, jest to algorytm matematyczny stworzony przez Google, na podstawie którego jest, a w zasadzie była Czytaj dalej

Szybkie pozycjonowanie stron internetowych
Szybkie pozycjonowanie stron internetowych

Szybkie pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko marzenie każdego właściciela strony, ale również często wyzwania, z którym musi się zmierzyć. Czytaj dalej