To, że Internet jest potężną siłą promocyjną wiemy nie od dawna. Marketingowcy prześcigają się w różnorodnych strategiach reklamy skierowanych w wirtualny świat. Jednak do tej pory większość tych środków była, ujmując to dość niezgrabnie, porozrzucana po najróżniejszych zakątkach sieci. Od czasu pojawienia się Facebooka nastąpił wyraźny przełom. W końcu znalazło się miejsce, w którym świat kumuluje się do jednego adresu internetowego. Taki twór wydaje się zatem idealnym miejscem do nowoczesnego PR-u.
Facebook jako narzędzie promocyjne daje przede wszystkim możliwość prostej strategii reklamowania własnych marek i produktów. Metodą tą jest stworzenie odrębnego profilu, czyli tak zwanej strony fanowskiej, która dostępna jest nieograniczonej ilości użytkowników portalu. Za jej pomocą można promować przeróżne ‘rzeczy’ – od gwiazd muzycznych po własne wyroby czy firmy i lokale. Takie strony oferują niezliczoną ilość funkcji i statystyk. Dzięki temu można na bieżąco śledzić stan swojego profilu i ulepszać go w zależności od oczekiwań i potrzeb.
Jakie możliwości daje taki profil? Stwarza szansę nawiązania trwałej więzi z użytkownikami i fanami strony, którzy zdecydują się na ‘polubienie’ jej. Tworzy się więc dobra platforma komunikacyjna pozwalająca na budowanie marki danego produktu. Dzięki ciągłym aktualizacjom jesteśmy w stanie informować klientów o zmianach i nowościach w firmie, przez co ciągle podtrzymywany z nimi kontakt, daje szansę na identyfikację klientów z tą właśnie marką i częstsze sięganie po nią pośród szerokiego pola wyboru na rynku.
We współczesnym biznesie, jak i w innych dziedzinach życia, stały kontakt i budowanie długofalowych relacji marki z klientami wydaje się rzeczą najważniejszą. Facebook przyczynia się do tego w sposób niewyobrażalny.