Pozycjonowanie

e-Reklama

Od dawna mówi się, że Internet to medium młodych ludzi. Ci starsi wiekiem wciąż jednak nie mogą dostosować się do niego w pełnym zakresie. Sytuacja ta jednak ciągle się zmienia. Młodzi bowiem dorastają i stają się tymi starszymi. Z czasem w końcu Internet będzie dla wszystkich.

Wciąż jednak zdecydowaną większość internautów stanowią ludzie poniżej 30 roku życia.  Marketing internetowy przyciąga najbardziej zdecydowanie tą rzeszę odbiorców. Reklama w sieci wydaje się być zatem skierowana przede wszystkim do nich. Czy tak jest faktycznie?

Z wielu przeprowadzonych na ten temat badan wynika, że tak.  Najnowszy raport firmy Digital Young Poland „Internet buduje marki wśród młodych” wyraźnie na to wskazuje. Młode pokolenie najczęściej kształtuje swoje opinie oraz kupuje nowe rzeczy pod wpływem Internetu. W porównaniu z dorosłymi, młodzi internauci dużo chętniej wyrażają swoje poglądy w sieci, a swój styl życia wyrażają śledząc marki na różnych serwisach internetowych.  Ponadto aż 45% młodych rodaków doświadczyło w sieci sytuacji, która spowodowała zmianę ich stosunku do konkretnej marki lub firmy.

Badania Digital Young potwierdzają także tezę o odrzuceniu przez tzw. „ślepoty banerowej”. Ślepota banerowa, znana na świecie jako banner blindness, jest ciekawym zjawiskiem, które zdaje się potwierdzać niechęć internautów do zbyt irytujących reklam, które denerwują klientów i zdecydowanie bardziej odpychają niż przyciągają. Zjawisko to polega na odruchowym ignorowaniu przez użytkowników stron internetowych elementów wyglądających jak reklamy.  Wbrew pozorom aż 84% młodych użytkowników dostrzega reklamy w sieci i odróżnia je od innych komunikatów. Jest to jednocześnie najczęściej wskazywana przez nich aktywność związana z markami i firmami. O wiele mniejsza liczba respondentów wyszukuje informacje o markach i firmach w wyszukiwarkach lub bezpośrednio odwiedza strony internetowe firm.

Reklama w Internecie jest zatem bardzo skutecznym środkiem promocji i nie trafia ona w próżnie. Wiele osób ogląda je z powodu ich ciekawych form i interesującego sposobu podania. W następnych artykułach przybliżmy szczegółowo różne ich rodzaje. Tymczasem poniżej zamieszczamy próbkę z badań.

Czytaj  Zmiany marketingowe w Google - coś więcej niż nowe logo

 

digital

Polecane wpisy
Promocja na Facebooku: czy się opłaca ?

To, że Internet jest potężną siłą promocyjną wiemy nie od dawna. Marketingowcy prześcigają się w różnorodnych strategiach reklamy skierowanych w Czytaj dalej

Słownik SEO

Alt - alternatywny opis obrazków. Nie powinien on być przesycony słowami kluczowymi, tylko ma opisywać zawartość obrazka. Anchor text - Czytaj dalej

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych Czytaj dalej

TemplateMonster – nowości

Rok temu na naszej stronie pojawił się pierwszy wpis poświęcony darmowym motywom dla WordPress darmowym motywom dla WordPress. Wtedy przedstawiliśmy Czytaj dalej

Jak dobierać frazy kluczowe?

Gdy chcemy znaleźć informacje w wyszukiwarce, często wpisujemy „hasłowe” (tzn. dwu-trzywyrazowe) zapytanie. W momencie, gdy chcemy zabrać się za pozycjonowanie Czytaj dalej

Depozycjonowanie

Depozycjonowanie jest dosyć kontrowersyjnym tematem, nie tylko wśród osób zajmujących się na co dzień seo ale i też wśród zarówno Czytaj dalej

Optymalizacja strony w 7 krokach

Elementem składającym się na cały proces pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, która powinna zostać wykonana przed procesem zdobywania odnośników. Coraz Czytaj dalej

Marketing szeptany

Marketing szeptany to narzędzie, którego popularność nie słabnie. Głównym celem tej formy promocji jest dynamiczne rozprzestrzenianie się wieści, plotki, czy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: