Ekspansja terytorialna firmy na rynki międzynarodowe nie jest łatwa, ale warta zachodu – przeprowadzona dobrze i w przemyślany sposób może przynieść ogromne zyski. Jedną z dróg do osiągnięcia sukcesu jest pozycjonowanie międzynarodowe, które pozwoli dotrzeć do klientów z zagranicy.
- Pozycjonowanie międzynarodowe w Czechach i na Słowacji
- Rozwój firmy na ukraińskim rynku zbytu
- Konsultant SEO pomoże osiągnąć sukces pozycjonowaniu
Wybór kraju docelowego, na terenie którego firma chce sprzedawać swoje usługi lub produkty, zależy od specyfiki działalności i oczekiwań, dotyczących potencjalnego rynku zbytu. Wiele przedsiębiorstw decyduje się więc rozpocząć od zdobycia rynków państw ościennych, np. Słowacji, Czech i Ukrainy.
Pozycjonowanie międzynarodowe w Czechach i na Słowacji
Czesi i Słowacy już od wielu lat chętnie sięgają po polskie wyroby i usługi. Sprzyja temu bliska odległość tych państw od polskiej granicy oraz jakość, którą doceniają nasi południowi sąsiedzi. Pozycjonowanie międzynarodowe w tych krajach przebiega nieco inaczej, niż w Polsce, chociażby ze względu na fakt, że w Czechach mocnym rywalem Google jest Seznam – tamtejsza wyszukiwarka internetowa. Pozycjonowanie SEO Czechy i Słowacja wymaga więc odpowiedniego zaplanowania oraz zadbania o kilka ważnych szczegółów, m.in.
- wysokiej jakości content w rodzimym języku potencjalnych klientów – na tłumaczenia szczególnie wrażliwi są Czesi. Kluczowa dla sukcesu pozycjonowania może okazać się współpraca z profesjonalnym copywriterem, który doskonale zna język czeski lub słowacki;
- określenie grupy docelowej – od tego zależy dobór odpowiednich metod pozycjonowania;
- link building – linki zewnętrzne powinni być zlokalizowane na stronach i serwisach o dużej popularności i wiarygodności.
Dla pozycjonowania w Czechach i na Słowacji duże znaczenie ma optymalizacja strony i jej wysokie bezpieczeństwo.
Rozwój firmy na ukraińskim rynku zbytu
Ukraina obecnie znajduje się poza listą państw członkowskich Unii Europejskiej, pozostaje jednak jej strategicznym partnerem biznesowym. Dla Polski stanowi jeden z głównych rynków zbytu, tym bardziej, że ukraińska gospodarka coraz lepiej się rozwija, a obywatele tego państwa są pozytywnie nastawieni na współpracę z polskimi przedsiębiorcami.
Skuteczne SEO pozycjonowanie Ukraina opiera się więc na podobnych elementach, jak pozycjonowanie w Czechach lub na Słowacji. Na Ukrainie dominują dwie przeglądarki – Google i Yandex i to na nich głównie skupiają się specjaliści od pozycjonowania. Ponownie – aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, zadbać trzeba o content i linki umieszczone w zewnętrznych serwisach. Duże znaczenie ma również pozycjonowanie lokalne. Obywatele Ukrainy, podobnie jak Polacy, mają coraz większą świadomość zagrożeń, jakie wynikają z korzystania z internetu, dlatego istotny wpływ na sukces pozycjonowania ma bezpieczeństwo strony – niezależnie czy jest to strona producenta, czy sklep internetowy.
Konsultant SEO pomoże osiągnąć sukces pozycjonowaniu
Rynek czeski, słowacki i ukraiński różnią się od siebie, a znajomość tych różnic ma bardzo duże znaczenie dla sukcesu pozycjonowania. Warto więc powierzyć je profesjonaliście, który zna skuteczne techniki i metody pozycjonowania. Doświadczony konsultant SEO zaprojektuje odpowiednią strategię, dobierze taktykę pozycjonowania oraz zapewni wysokiej jakości content w wybranym języku. Wykona również audyt strony i jeśli będzie to konieczne – zaleci jej przebudowę tak, aby międzynarodowe pozycjonowanie przyniosło możliwie najlepszy rezult