Pozycjonowanie

Z cyklu „Praca SEO copywritera” – teksty synonimizowane

Wielu zleceniodawców potrzebuje ogromnych ilości treści o znikomej wartości merytorycznej. W takim przypadku zamawiają oni teksty, w których pojawiają się synonimy danych słów, wyrażeń, a nawet całych zdań. Copywriter w tym przypadku pisze jeden tekst pod mieszarkę synonimów, a po skorzystaniu z takiego narzędzia, można otrzymać zwykle nawet grubo ponad setki tysięcy rozmaitych możliwych kombinacji sensownie brzmiących treści (w przypadku tekstu wynikowego o objętości 500-1000 znaków).

W jaki sposób pisać treści pod mieszarki SEO?

Zaczynamy od słów kluczowych, które mają się znaleźć w tekście i „obudowujemy” je treścią. Większość ludzi, którzy działają jako copywriterzy SEO, ma naprawdę bogate słownictwo i znalezienie zamiennych wyrażeń bliskoznacznych przychodzi im z łatwością. Poniżej można zobaczyć, jak wygląda przykład takiego tekstu synonimicznego.

{Witaj|Dzień dobry|Witajcie|Witam wszystkich|Drodzy czytelnicy}, {ten|niniejszy|nasz} {blog|poradnik|serwis|portal} {prezentuje|zawiera|publikuje} {interesujące|wartościowe|przydatne} {ciekawostki|informacje|newsy|doniesienia} {z {zakresu|dziedziny|tematu}|w {zakresie|dziedzinie|temacie}} {SEO|pozycjonowania i optymalizacji {stron|witryn}|pozycjonowania w {Google|wyszukiwarce|wyszukiwarkach internetowych}}.

Jak widać, każde słowo lub wyrażenie możemy przedstawić na wiele różnych sposobów. tajemnicza mieszarka zaś to automat, który losuje jedno z takich wyrażeń. Ze względów technicznych, pisząc tekst, zamykamy daną grupę wyrażeń w nawiasie klamrowym, a słowa lub frazy oddzielamy pionową kreską.

Gdzie publikuje się teksty synonimiczne?

Zwykle opisy z synonimami zamieszcza się w katalogach i preclach, czyli na stronach wspomagających pozycjonowanie docelowych witryn. Aktualnie jednak każdy katalog stron z prawdziwego zdarzenia ma wbudowaną funkcję sprawdzania unikalności opisów. Może okazać się, że dany tekst jest niewystarczająco zsynonimizowany, a jego inne wersje już widnieją gromadnie w Internecie. Warto z tego powodu zainwestować w zupełnie unikalne treści, czy chociaż w takie, które zawierają naprawdę dużo wyrazów bliskoznacznych i parafraz.

Polecane wpisy
Nazwa strony internetowej czy ma wpływ na liczbę wejść
Nazwa strony internetowej czy ma wpływ na liczbę wejść

Nazwa strony internetowej może mieć wpływ na liczbę wejść, ale nie jest to jedyny czynnik, który wpływa na ruch na Czytaj dalej