Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice

Wyszukiwarka Bing ma obecnie około 3% udziału w polskim rynku tego typu aplikacji. Tendencja jest rosnąca, jeśli chodzi o wyszukiwanie mobilne – Bing to domyślny silnik wyszukiwania dla telefonów z systemem Windows Phone. Ponadto, narzędzie od firmy Microsoft jest ustawione jako opcja domyślna w systemie operacyjnym na komputery – często z Binga mogą korzystać osoby starsze, nie do końca zorientowane w temacie rozmaitych możliwości wyszukiwania informacji online. Jako jedną z zalet tego narzędzia możemy wymienić intuicyjny interfejs, choć oczywiście jako użytkownicy przyzwyczajeni do Google’a możemy z początku być nieco zdezorientowani.

 

Jak wbić stronę w czołówkę wyników Bing.com?

 

Wygląda na to, ze pozycjonowanie stricte pod wyszukiwarkę Bing nie jest zbyt popularne – przynajmniej w Polsce (statystyki z dwóch ostatnich lat dowodzą bowiem, że Bing to czwarta w kolejności wiodąca aplikacja na świecie – pokonują ją jedynie znane nam Google, chińskie Baidu oraz globalne Yahoo). Jeśli zaś nasi specjaliści SEO posiadają know-how związany z szukarką Microsoftu, raczej niezbyt chętnie podzielą się z kimkolwiek spoza branży szczegółowymi wytycznymi. Okazuje się jednak, że w Bingu najlepiej radzą sobie wzorowo zoptymalizowane strony, jak również te witryny, które na bieżąco uzupełniane są nową, wartościową treścią. Działania z zakresu link buildingu, czy też wskaźnik Page Rank nie mają tu aż tak ogromnego znaczenia, jak dzieje się to w przypadku monopolistycznego Google.

Wygląda na to, że kompleksowe działania związane z pozycjonowaniem oraz nowoczesna strategia SEO, pozwolą na wypozycjonowanie strony zarówno w narzędziach takich jak Google, jak i Bing.com. Tą drugą wyszukiwarką nie powinniśmy się aż tak bardzo przejmować, o ile prowadzimy działania ukierunkowane tylko na nasz krajowy rynek. Co innego oczywiście, gdybyśmy pozycjonowali z orientacją na USA, gdzie aplikacja Microsoftu ma aż do 15% udziałów.

Polecane wpisy
Pozycjonowanie Long Tail
Co to jest pozycjonowanie long tail i jak działa?

Być może,  kiedy słyszymy termin „pozycjonowanie”, przychodzi  nam na  myśl proces, który  jest wyłącznie jednym z modeli pracy na pozycją Czytaj dalej

50 czynników On-Site – Wpływających na pozycjonowanie strony

Jak podaje samo Google istnieje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Działania związane z Czytaj dalej