Informatyka

Wpływ twittera i facebooka na wyniki wyszukiwania

Facebok oraz Twiter to jak wiemy dwa największe portale społecznościowe. Jak wiemy oba te serwisy maja bardzo wiele funkcji. Możemy korzystać z wielu różnych i ciekawych aplikacji, gier jak i podstawowych funkcji takich jak na przykład dodawanie znajomych, dzielenie się z naszymi znajomymi różnymi wydarzeniami i linkami. I o tym będzie właśnie mowa w tym artykule. Użytkownicy Twittera oraz Facebooka być może nawet nieświadomie przyczyniają się do reklamowania oraz pozycjonowania stron internetowych. Jednak to świadczy o niczym innym, jak o tym, że taki sposób pozycjonowania jest niezwykle skuteczny z kilku powodów, które zaraz przedstawimy. Jak wiemy pozycjonowanie to nic innego jak sprawienie, że podczas wyszukiwania w google, nasza strona będzie widoczna w czołówce stron danej kategorii- o to właśnie w tym wszystkim chodzi. Możemy więc powiedzieć, że pozycjonowanie ma kluczowy wpływ na wyszukiwanie stron internetowych. Wszystko zależy jednak od tego jaki sposób pozycjonowania wybierzemy- a to nie należy do łatwych zadań.

facebook-vs-twitter

Wpływ linków z Twitter oraz Facebook na wyniki wyszukiwania jest wbrew pozorom bardzo duży. Zobaczmy więc jak to dokładnie działa- nie omijając żadnego szczegółu. Użytkownik Twittera bądź Facebooka poleca odpowiedni link. Oczywiście nie wystarczy samo udostępnienie linku aby zainteresowała się nim odpowiednia liczba osób- bo właśnie w tym cała tajemnica. Musimy więc odpowiednio opisać nasz promowany link aby weszło na niego jak najwięcej osób. I co dalej z naszym linkiem? Na Facebooku jest ciekawa opcja „lubie to”- przeglądarka Google traktuje takowe kliknięcia jednoznacznie. Im więcej osób będzie wchodziło z linku polecającego na Twitterze oraz Facebooku tym wyżej strona będzie znajdowała się w wyszukiwarce. Google odnotowuje zarówno kliknięcia „lubie to” jak i klikanie w polecane z podanych serwisów społecznościowych linki. Zatem śmiało możemy stwierdzić, że owe linkowanie na Facebooku i Twitterze jest bardzo skuteczną metodą do wypozycjonowania naszej strony internetowej. Widzimy więc jak duży wpływ na wyniki wyszukiwań stron internetowych maja takowe serwisy. Dlatego też coraz częściej zleca się polecanie i linkowanie stron internetowych za pomocą takich portali jak właśnie Facebook oraz Twitter. Wyszukiwarki takie jak Google oraz Bing zauważają wzrastającą popularność strony za pomocą takowych działań na portalach społecznościowych. Jednak ja już wspomnieliśmy- liczy się ilość wejść za pośrednictwem opublikowanego linku- nie wystarczy sama publikacja strony internetowej na naszym Facebookowym profilu.

Czytaj  Optymalizacja strony w 7 krokach

Zalety jak i wady posiada jednak każde rozwiązanie tak samo i to. Jak się okazuje w przypadku Facebooka sprawa wygląda nieco bardziej zawile. Dlaczego? Facebook tak samo jak i Google odnotowuje jedynie publiczne wydarzenia. Nic więc nam nie da jeśli w polityce prywatności mamy zaznaczoną tą opcję jedynie dla naszych bliższych , czy też dalszych znajomych. Linki te muszą być linkami publicznymi, a nie prywatnymi. Jeśli więc wybierzemy takie rozwiązanie , sprawdźmy dokładnie jaką widoczność ma ustawiony profil z którego będziemy dokonywać takowego linkowania.

Polecane wpisy
Edycja rejestru w systemie Windows
Edycja rejestru w systemie Windows

Jak edytować rejestr w systemie Windows? Wprowadzanie ręczne zmian w rejestrach systemu Windows powinno być przeprowadzane tylko przez doświadczonych użytkowników Czytaj dalej

Podłączenie telewizora do internetu przez WiFi
Podłączenie telewizora do internetu przez WiFi

Podłączenie telewizora do internetu przez WiFi Współczesne telewizory Smart TV oferują szereg funkcji, które wymagają dostępu do internetu. Dzięki temu Czytaj dalej