Kampania linków sponsorowanych (SEM) nie mają żadnego wpływu na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania strony www (SEO). Te dwa mechanizmy są od siebie zupełnie niezależne, i zawierają odmienne algorytmy, jeżeli jednak masz jakieś wątpliwości zastanów się proszę, nad następującym zapytaniem…
Czy wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, ma wpływ na pozycję linków sponsorowanych?
Nie ma o tym mowy! Zgodzisz się ze mną, prawda?
Bo gdyby SEO było zależne od SEM to logiczna była by również zależność odwrotna, czyli… SEM było by zależne od SEO, ale oczywiste jest, że nie ma takiej możliwości. Pozycjonowanie stron a linki sponsorowane opierają się o dwa różne algorytmy.
Skąd więc biorą się, pomysły na snucie takich teorii?
Domyślam się, że biorą się one z przypadku i pewnego zbiegu okoliczności, o którym przeczytasz w kolejnym zdaniu. Jeżeli założymy, że wybrany użytkownik zakłada nową witrynę internetową i po jej wykonaniu uruchamia od razu kampanię linków sponsorowanych, to normalne jest, że:
– jeżeli witryna jest dobrze przygotowana,
– zoptymalizowana
– ma dodatkowo zainstalowane narzędzia Google (jak choćby statystyki),
to po kilku dniach witryna ta zostanie naturalnie zaindeksowana do wyszukiwarki Google.
Często, użytkownicy jednak przypisują te zasługi uruchomieniu kampanii AdWords, którą aktywowali w tym samym czasie, lub niedługo po uruchomieniu strony www. Jednak podkreślę raz jeszcze, że kampania komercyjna nie ma żadnego wpływu na naturalne wyniki i jest to zwyczajny zbieg okoliczności obu zdarzeń.