Pozycjonowanie

Różnice między SEM a SEO

Jakie są główne różnice między linkami sponsorowanymi, czyli reklamą typu paid search, a pozycjonowaniem organicznym (lub naturalnym) SEO?

Jako, że często spotykamy się z powyższym pytaniem, postanowiłem opisać główne, podstawowe różnice pomiędzy tymi dwiema składowymi działań SEM. Zachęcamy do wcześniejszego zapoznania się z opisem działań typu paid search (linki sponsorowane) i pozycjonowania organicznego SEO.

Pozycjonowanie organiczne (Search Engine Optimization):

  • za kliknięcie w link naturalny (organiczny) nie trzeba płacić
  • dokładny algorytm używany przez wyszukiwarki do określania pozycji witryn nie jest znany i często ulega modyfikacjom
  • rezultaty pozycjonowania witryny zależą od dużo większej liczby czynników
  • długi czas oczekiwania na rezultaty (nawet kilka miesięcy)

Pozycjonowanie płatne, czyli linki sponsorowane (paid search, często utożsamiane z SEM):

  • za kliknięcie w link sponsorowany trzeba zapłacić
  • pozycja reklamy w wynikach zależy od stosunkowo mniejszej liczby czynników (głównie od zadeklarowanej stawki za kliknięcie i współczynnika jakości witryny dla danej frazy kluczowej)
  • krótki czas oczekiwania na rezultaty, praktycznie już po kilkunastu minutach od uruchomienia kampanii
Polecane wpisy
Google Core Web Vitals
Google Core Web Vitals

Google Core Web Vitals to zestaw trzech wskaźników, które mają na celu pomiar wydajności i użyteczności strony internetowej. Są to: Czytaj dalej

Spadek ruchu na stronie, ale nie pozycji

Nie raz można spotkać się ze doniesieniami m.in. na forach, że kogoś strona nie otrzymała kary od Google, jest wciąż Czytaj dalej

Czytaj  Katalogowanie stron - fundament reklamy w sieci