Konkurs TemplateMonster Polska

Jesień kojarzy nam nie tylko z różnobarwnymi koronami drzew, spadającym liściem i krótszymi dniami. Jest to piękny czas na realizację nowych projektów, w tym na tworzenie strony internetowej. Dlatego jeśli marzycie o nowej witrynie oraz chcecie odnowić wygląd już istniejącej, macie cudowną możliwość ruszyć z tym tematem do przodu. Razem z TemplateMonster Polska TemplateMonster Polska prezentujemy konkurs, w którym będą dostępne 3 profesjonalne szablony do wygrania. Zainteresowani? Wtedy musicie wybrać dowolny szablon z oferty tego marketplace i zostawić komentarz pod artykułem w odpowiedzi do niże opisanych wymagań. A póki będziecie zastanawiać się nad wyborem templatki zapraszamy do zapoznania z trendami w projektowaniu webowym na koniec 2017 roku.

Najnowsze trendy w projektowaniu stron www

Trendy w projektowaniu webowym zmieniają się na tyle szybko, że osobie, która, na co dzień nie pracuje nad tworzeniem stron www, ciężko śledzić za nimi. Nawet w ciągu 2017 roku odbyły się zmiany. Menu „Hamburger”, które pod koniec 2016 roku traciło popularność, na początku tego roku dostało 2 oddech. Dlatego powiemy krótko, jakie trendy stosują się w 2017 roku i na co musicie skupić uwagę pod czas wyboru templatki.

 

Flat design

Flat design czyli projektowanie płaskie – podejście, które nie traci swojej popularności przez kilka ostatnich lat. Flat design w pierwsze był zastosowany przez zespół Microsoft do tworzenia grafiki w Windows 8 (jak mobilnej, tak i desktopowej wersjach). Dalej ten trend migrował w Internet i stosuje się do realizacji stron www. Projekt oparty o Flat design zakłada wyeliminowanie takich elementów jak gradienty i cieniowanie, ograniczenie liczby kolorów i stosowanie tylko prostych kształtów i typografii.

Material design

Google zaadoptował Flat design i opierając o nim stworzyć swoje rozwiązanie, znane jako „Material design”. Polega ona na teorii racjonalnego połączenia przestrzeni i system ruchu. Dzięki takiemu podejściu strony oparte o Material design nie zawierają ostrych krawędzi, wszystkie kartki są przełączane między sobą płynnie i praktycznie niewidocznie.

Responsywność

Jest to trend, który przeszedł do nas na długo. Trudno odnaleźć stronę zbudowaną na nowo, która nie byłaby dostosowana do rozdzielności ekranu urządzenia mobilnego i nie działałaby na nim. Smartfony i tablety tak mocno weszli w nasze życie, że coraz więcej osób używa tylko ich do przeglądania informacji, zamówienia produktów lub usług w Internecie. Dlatego nowoczesne strony muszą być responsywnymi i kompatybilnymi ze standardowymi przeglądarkami internetowymi.

Mini-interakcje

Zawartość strony odgrywa istotną rolę dla tego, aby odwiedzające zostały się na stronie. Ale nie mniej ważne jest zaangażować odwiedzających do większej aktywności na stronie. Chodzi tu o share’owaniu wpisów czy dodaniu „łapki w górę” lub szybkiego skomentowania z poziomu nawet nie otwartego artykułu, a samego tytułu. Dlatego w projektach stosowane są elementy grywalizacji oraz różne podpowiedzi. Dzięki nim odwiedzający jest zachęcany do wykonania odpowiednich działań, które spowodują do uzyskania odpowiedniej wygody: środków finansowych, zniżki, prezentu, ciekawych informacji itd.

Animacje

Użycie efektów animacyjnych dodaje dynamiczności stronie i przyciąga uwagę odwiedzających do odpowiednich elementów oraz zawartości na niej. W tym roku popularne są proste rozwiązania z minimalną ilością efektów oraz strony używające efekt paralaksy (Parallax Scrolling). Ostatni bazuje się na jednoczesnym przesuwaniu całej strony i tła przy jednoczesnym pozostawaniu tekstu na swoim miejscu.

Menu w panelu bocznym

Jak pisaliśmy powyżej, w tym roku ponownie stosuje się menu „Hamburger”, tylko w nowej koncepcji. Jeszcze kilka lat temu deweloperzy zrezygnowali z tego menu z powodu na to, że ono jest nie wygodne w mobilnej wersji strony. Chodzi tu o to, że menu „Hamburger” otwiera się na cały ekran urządzenia mobilnego i inne zawartości są niewidoczne. Użytkownik widzi albo menu albo zawartość. W nowej koncepcji takie menu otwiera się tylko w panelu bocznym i często jest tylko dodatkowym elementem nawigacji. Wszystka ważna informacja, w tym przyciski do rozdziałów, znajduje się na stronie.

„Hero image”

Jeszcze bardziej popularnym stało użycie dużych obrazków powitalnych zamiast tradycyjnych suwaków. One mogą w najlepszy sposób reprezentować działalność firmy, przedstawić temat stron oraz pokazać umiejętności właściciela witryny. Do takim obrazków można dodawać odnośnik i różne slogany tekstowe.

Prosimy zwrócić uwagę, że użycie wszystkich trendów na raz nie jest gwarancją sukcesu strony. Dlatego prosimy ostrożnie podchodzić do eksperymentów. Pamiętajcie: co za dużo, to niezdrowo. 🙂

Zapraszamy więc Państwo do udziału w naszym konkursie.

 

Otrzymajcie jeden z 3 profesjonalnych szablonów od TemplateMonster

Dlatego aby zostać uczestnikom konkursu należy wykonać kilka prostych kroków:

  1. Wejść na stronę marketplace i wybrać dowolny szablon z oferty.
  2. Zostawić pod tym artykułem komentarz zawierający numer wybranego szablonu i krótką informację o jego użyciu. Na przykład, Ja chcę otrzymać szablon #65154. Wykorzystam go do realizacji portfolio fotograficznego.
  3. Doczekać się zakończenia konkursu i ogłoszenia wyników.

Konkurs trwa 2 tygodni, od 00:00 (UTC+1) 9 do 23:59 (UTC+1) 23 października 2017 roku. Wyniki konkursu będą podane na naszej stronie www oraz na profilach społecznościowych. Zwycięzcy będą wybrane na zasadzie losowania komentarzy przez serwis random.org.

  1. Otrzymać list z informacją o otrzymaniu nagrody.

Po ogłoszeniu wyników na skrzynki pocztowe zwycięzców będą wysłane listy z informacją o szczegółach otrzymania nagród. Dlatego prosimy Państwo podawać korekty adres email, żeby w organizatorów była możliwość skontaktować się ze zwycięzcami. Oprócz tego prosimy popranie wskazywać numer szablonu na podstawie którego będzie przekazywana nagroda.

Zachęcamy wszystkich czytelników bloga do udziału w konkursie. Życzymy powodzenia!

 

Konkurs TemplateMonster Polska
Rating: 5 6
Print Friendly, PDF & Email

9 thoughts on “Konkurs TemplateMonster Polska

  • 31 października 2017 at 14:39
    Permalink

    Dziękuję wszystkim za uczestnictwo w konkursie. Nagrody były wysłane. Jeśli macie jakiekolwiek problemy, proszę pisać na mail z którego dostaliście nagrodę.

  • 23 października 2017 at 12:51
    Permalink

    Chcę motyw #58390. Wykorzystam go do tworzenia strony dla swojej kawiarni.

  • 23 października 2017 at 12:48
    Permalink

    Chcę szablon #64467 do aktualizacji swojego sklepu.

  • 20 października 2017 at 08:35
    Permalink

    Chcę otrzymać motyw 65370 na potrzeby mojego bloga.

  • 13 października 2017 at 10:21
    Permalink

    Chciałabym dostać WP motyw #65620. Wykorzystam go do aktualizacji swojego portfolio.

  • 13 października 2017 at 07:27
    Permalink

    Chcę otrzymać motyw #65159, bo pasuje do strony, którą planuję wdrożyć.

  • 13 października 2017 at 07:20
    Permalink

    Zapraszam innych czytelników do uczestnictwa w konkursie!

  • 11 października 2017 at 08:41
    Permalink

    Chciałbym dostać szablon dla WordPress: 64847. Jest ładny i pasuje do tematu mojego bloga. 🙂

  • 9 października 2017 at 07:34
    Permalink

    Poszukam sobie szablon dla WordPressa.

Dodaj komentarz