Pozycjonowanie

Analiza wyniku jakości w Google AdWords – jak wypaść lepiej niż dotychczas?

Bywa, że niektórzy z nas chcą podczas promocji strony www uciec się do metod innych niż typowa optymalizacja i działania pozycjonerskie. Nie każdy ma jednak pojęcie, w jaki sposób przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords.

Zróżnicuj słowa kluczowe

Narzędzie do planowania słów kluczowych Google (Keyword Planner) pozwoli ci znaleźć wszelkie możliwe wyrażenia, a także pogrupować frazy według ich istotności. Możesz z łatwością odrzucić takie słowa i zwroty, które nie będą przydatne podczas konkretnej kampanii. Korzystając z podpowiedzi Google niejeden raz zapewne zdziwisz się, co wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy, aby trafić na strony takie jak twoja.

Grupowanie słów kluczowych

Poniższa porada przyda się nie tylko właścicielom sklepów online, którzy posiadają wiele rozmaitych kategorii produktów. Warto obrać konkretne koncepcje i według nich zorganizować frazy, tak aby napisać później dla tych poszczególnych grup konkretne teksty reklam AdWords. Istnieje kilka tricków, które ulepszą wskaźnik CTR (kliknięć), przy czym jednak tekst zajawki będzie wyglądał w miarę naturalnie. Można, dla przykładu, napisać dynamiczny tekst z użyciem wielkich liter na początku każdego wyrazu.

Przygotowanie landing page pod kampanię AdWords

Wiadomo, że kampania reklamowa jest nastawiona na konkretne działanie, np. sprzedaż, zaś strona główna nie zawsze jest też witryną sprzedażową. Aby osiągnąć optymalny sukces, warto zadbać o stworzenie strony typu landing page, która zapozna użytkownika z najważniejszymi informacjami oraz oczywiście zachęci do zakupu czy do podjęcia pożądanej czynności. Pamiętaj o tym, żeby strona docelowa była jak najbardziej skuteczna. Liczy się tutaj i sama treść, i jej układ graficzny – ma być bez przerostu formy, a jednocześnie atrakcyjnie. Warto przygotować kilka wersji strony i je przetestować, tak aby wyłonić najlepszą opcję, która docelowo przyniesie nam największe zyski.

Polecane wpisy
Google Core Web Vitals
Google Core Web Vitals

Google Core Web Vitals to zestaw trzech wskaźników, które mają na celu pomiar wydajności i użyteczności strony internetowej. Są to: Czytaj dalej