Pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Firmy z branży usługowej, takie jak pracownia krawiecka, warsztat mechanika samochodowego czy studio kosmetyczne, zazwyczaj funkcjonują w środowisku lokalnym. Niezależnie od tego czy jest to region/województwo, miasto, a może nawet dzielnica jakiejś dużej aglomeracji, warto zainwestować w usługę pozycjonowania lokalnego – tak, by potencjalny klient mógł w łatwy i szybki sposób znaleźć siedzibę firmy. Wyszukiwarka Google prosi użytkowników o dostęp do ich lokalizacji, dzięki czemu jest w stanie pokazać w wynikach usługi w ścisłym sąsiedztwie (w przypadku urządzeń mobilnych, położenie na mapie jest zwykle włączone domyślnie) – nie muszą wtedy oni nawet wpisywać żadnej nazwy miejsca pobytu, itp.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Główne działania to oznaczenie firmy na mapie – poza samą wizytówką w Mapach Google, dodatkowo można też stworzyć stronę firmową w Google Plus. Oczywiście to nie wszystko – należy też zoptymalizować witrynę na lokalne frazy kluczowe, czyli dodać nazwę miasta, regionu lub dzielnicy (w ostatnim przypadku, jest to zwykle i miasto, i dzielnica). Tego typu keywords znajdą się następnie w meta danych strony internetowej, a także w tekstach na samej stronie. Trzeba oczywiście znać proporcje zagęszczenia słów kluczowych co do ogólnej objętości tekstu, tak by nazwa miasta czy regionu nie pojawiała się zbyt nachalnie i często.

Zalety pozycjonowania lokalnego

Koszt takiej reklamy jest stosunkowo niewielki, jeśli porównamy to do inwestycji w skuteczne działania na frazy bardziej ogólne. Dzięki temu, można być konkurencyjnym, nawet przy minimalnym budżecie na kampanię SEO. Można też podjąć dodatkowe działania, które zwiększą wyszukiwalność oraz rozpoznawalność. Dobrym rozwiązaniem w promocji takiej firmowej witryny będzie dodanie jej do mocnego katalogu stron, który zwiększy jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Poleca się też spisy firm lokalnych, lub dodanie strony do kilku różnych kategorii w katalogu – np. może być to dana branża oraz dodatkowo sama lokalizacja (jako miasto lub województwo).

Czytaj  Kluczowe słowa
Polecane wpisy
Systemy wymiany linków SWL

System wymiany linków to nic innego jak automatyczny system do pozycjonowania strony. W systemach wymiany linków zazwyczaj znajduje się od Czytaj dalej

Twoja strona nie osiąga zakładanych wyników?

Liczba istniejących stron internetowych przekroczyła miliard. Mając taką konkurencję masz coraz mniej miejsca na błędy. Na szczęście zastosowanie się do Czytaj dalej