Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony
Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie wartościowych odnośników do strony www to proces, który ma prowadzić do zwiększenia ruchu na naszej witrynie. Mamy tu na myśli nie tylko aktywność robotów Google, ale także odsłony generowane przez zwykłych ludzi. Gdy zdobywamy linki przychodzące, powinniśmy zatem w jak największym stopniu różnicować ich źródła, zamieszczając je przede wszystkim w miejscach, w których internauci sami z siebie dzielą się wartościową treścią z innymi użytkownikami. Dla przykładu: niech będą to odnośniki z profili społecznościowych, for dyskusyjnych, blogów, czy też popularnych serwisów z tekstami typu pressel pages. W zdobyciu czołówki Google pomoże też nam niejeden mocny katalog stron o wysokich współczynnikach Page Rank i Trust Rank. Pamiętajmy również, żeby w miarę możliwości, pozyskiwać odnośniki ręcznie: automatyczne boty, które generują na forach spam w tematach powitalnych, mogą bardzo szybko zostać zablokowane przez moderację (wraz z usunięciem wszelkich zostawionych przez siebie linków!).
Anchor texty w linkach – dobieraj je w rozważny sposób
Anchor text to napis, pod którym ukryty jest adres danej strony internetowej. Jeżeli pozycjonujemy witrynę naszej firmy, uważajmy na to, by różnicować takie treści, używając co najmniej kilku fraz. Tego typu działania sprawią, że pozycjonowanie wygląda bardziej naturalnie – nie skupiajmy się ciągle na tym samym keyword. Wśród ostatnich działań ze strony Google, jakimi są filtry za niepoprawne linkowanie ręczne, nasuwają się nam pewne wnioski odnośnie strategii linkowania. Otóż, najbezpieczniej jest umieszczać w anchor tekście frazę brandową, czyli po prostu nazwę naszej strony czy firmy. Według dzisiejszych wytycznych Google, idealnie jest, by tego typu odnośniki miały możliwie jak największy udział we wszystkich linkowanych przez nas frazach kluczowych.