Jesień kojarzy nam nie tylko z różnobarwnymi koronami drzew, spadającym liściem i krótszymi dniami. Jest to piękny czas na realizację nowych projektów, w tym na tworzenie strony internetowej. Dlatego jeśli marzycie o nowej witrynie oraz chcecie odnowić wygląd już istniejącej, macie cudowną możliwość ruszyć z tym tematem do przodu. Razem z TemplateMonster Polska TemplateMonster Polska prezentujemy konkurs, w którym będą dostępne 3 profesjonalne szablony do wygrania. Zainteresowani? Wtedy musicie wybrać dowolny szablon z oferty tego marketplace i zostawić komentarz pod artykułem w odpowiedzi do niże opisanych wymagań. A póki będziecie zastanawiać się nad wyborem templatki zapraszamy do zapoznania z trendami w projektowaniu webowym na koniec 2017 roku.
Najnowsze trendy w projektowaniu stron www
Trendy w projektowaniu webowym zmieniają się na tyle szybko, że osobie, która, na co dzień nie pracuje nad tworzeniem stron www, ciężko śledzić za nimi. Nawet w ciągu 2017 roku odbyły się zmiany. Menu „Hamburger”, które pod koniec 2016 roku traciło popularność, na początku tego roku dostało 2 oddech. Dlatego powiemy krótko, jakie trendy stosują się w 2017 roku i na co musicie skupić uwagę pod czas wyboru templatki.
Flat design
Flat design czyli projektowanie płaskie – podejście, które nie traci swojej popularności przez kilka ostatnich lat. Flat design w pierwsze był zastosowany przez zespół Microsoft do tworzenia grafiki w Windows 8 (jak mobilnej, tak i desktopowej wersjach). Dalej ten trend migrował w Internet i stosuje się do realizacji stron www. Projekt oparty o Flat design zakłada wyeliminowanie takich elementów jak gradienty i cieniowanie, ograniczenie liczby kolorów i stosowanie tylko prostych kształtów i typografii.
Material design
Google zaadoptował Flat design i opierając o nim stworzyć swoje rozwiązanie, znane jako „Material design”. Polega ona na teorii racjonalnego połączenia przestrzeni i system ruchu. Dzięki takiemu podejściu strony oparte o Material design nie zawierają ostrych krawędzi, wszystkie kartki są przełączane między sobą płynnie i praktycznie niewidocznie.
Responsywność
Jest to trend, który przeszedł do nas na długo. Trudno odnaleźć stronę zbudowaną na nowo, która nie byłaby dostosowana do rozdzielności ekranu urządzenia mobilnego i nie działałaby na nim. Smartfony i tablety tak mocno weszli w nasze życie, że coraz więcej osób używa tylko ich do przeglądania informacji, zamówienia produktów lub usług w Internecie. Dlatego nowoczesne strony muszą być responsywnymi i kompatybilnymi ze standardowymi przeglądarkami internetowymi.
Mini-interakcje
Zawartość strony odgrywa istotną rolę dla tego, aby odwiedzające zostały się na stronie. Ale nie mniej ważne jest zaangażować odwiedzających do większej aktywności na stronie. Chodzi tu o share’owaniu wpisów czy dodaniu „łapki w górę” lub szybkiego skomentowania z poziomu nawet nie otwartego artykułu, a samego tytułu. Dlatego w projektach stosowane są elementy grywalizacji oraz różne podpowiedzi. Dzięki nim odwiedzający jest zachęcany do wykonania odpowiednich działań, które spowodują do uzyskania odpowiedniej wygody: środków finansowych, zniżki, prezentu, ciekawych informacji itd.
Animacje
Użycie efektów animacyjnych dodaje dynamiczności stronie i przyciąga uwagę odwiedzających do odpowiednich elementów oraz zawartości na niej. W tym roku popularne są proste rozwiązania z minimalną ilością efektów oraz strony używające efekt paralaksy (Parallax Scrolling). Ostatni bazuje się na jednoczesnym przesuwaniu całej strony i tła przy jednoczesnym pozostawaniu tekstu na swoim miejscu.
Menu w panelu bocznym
Jak pisaliśmy powyżej, w tym roku ponownie stosuje się menu „Hamburger”, tylko w nowej koncepcji. Jeszcze kilka lat temu deweloperzy zrezygnowali z tego menu z powodu na to, że ono jest nie wygodne w mobilnej wersji strony. Chodzi tu o to, że menu „Hamburger” otwiera się na cały ekran urządzenia mobilnego i inne zawartości są niewidoczne. Użytkownik widzi albo menu albo zawartość. W nowej koncepcji takie menu otwiera się tylko w panelu bocznym i często jest tylko dodatkowym elementem nawigacji. Wszystka ważna informacja, w tym przyciski do rozdziałów, znajduje się na stronie.
„Hero image”
Jeszcze bardziej popularnym stało użycie dużych obrazków powitalnych zamiast tradycyjnych suwaków. One mogą w najlepszy sposób reprezentować działalność firmy, przedstawić temat stron oraz pokazać umiejętności właściciela witryny. Do takim obrazków można dodawać odnośnik i różne slogany tekstowe.
Prosimy zwrócić uwagę, że użycie wszystkich trendów na raz nie jest gwarancją sukcesu strony. Dlatego prosimy ostrożnie podchodzić do eksperymentów. Pamiętajcie: co za dużo, to niezdrowo. 🙂
Zapraszamy więc Państwo do udziału w naszym konkursie.
Otrzymajcie jeden z 3 profesjonalnych szablonów od TemplateMonster
Dlatego aby zostać uczestnikom konkursu należy wykonać kilka prostych kroków:
- Wejść na stronę marketplace i wybrać dowolny szablon z oferty.
- Zostawić pod tym artykułem komentarz zawierający numer wybranego szablonu i krótką informację o jego użyciu. Na przykład, Ja chcę otrzymać szablon #65154. Wykorzystam go do realizacji portfolio fotograficznego.
- Doczekać się zakończenia konkursu i ogłoszenia wyników.
Konkurs trwa 2 tygodni, od 00:00 (UTC+1) 9 do 23:59 (UTC+1) 23 października 2017 roku. Wyniki konkursu będą podane na naszej stronie www oraz na profilach społecznościowych. Zwycięzcy będą wybrane na zasadzie losowania komentarzy przez serwis random.org.
- Otrzymać list z informacją o otrzymaniu nagrody.
Po ogłoszeniu wyników na skrzynki pocztowe zwycięzców będą wysłane listy z informacją o szczegółach otrzymania nagród. Dlatego prosimy Państwo podawać korekty adres email, żeby w organizatorów była możliwość skontaktować się ze zwycięzcami. Oprócz tego prosimy popranie wskazywać numer szablonu na podstawie którego będzie przekazywana nagroda.
Zachęcamy wszystkich czytelników bloga do udziału w konkursie. Życzymy powodzenia!
9 KOMENTARZY
Możliwość komentowania została wyłączona.
Dziękuję wszystkim za uczestnictwo w konkursie. Nagrody były wysłane. Jeśli macie jakiekolwiek problemy, proszę pisać na mail z którego dostaliście nagrodę.
Chcę motyw #58390. Wykorzystam go do tworzenia strony dla swojej kawiarni.
Chcę szablon #64467 do aktualizacji swojego sklepu.
Chcę otrzymać motyw 65370 na potrzeby mojego bloga.
Chciałabym dostać WP motyw #65620. Wykorzystam go do aktualizacji swojego portfolio.
Chcę otrzymać motyw #65159, bo pasuje do strony, którą planuję wdrożyć.
Zapraszam innych czytelników do uczestnictwa w konkursie!
Chciałbym dostać szablon dla WordPress: 64847. Jest ładny i pasuje do tematu mojego bloga. 🙂
Poszukam sobie szablon dla WordPressa.