Pozycjonowanie

Content Marketing – skuteczna reklama i skuteczne SEO

W czasach, gdy tradycyjne formy reklamy internetowej tracą na skuteczności, a znalezienie dowolnej informacji zajmuje zaledwie kilka sekund niezależnie od tego gdzie jesteśmy i co robimy, warto zwrócić uwagę na formy reklamy, które nie tylko spełniają funkcję reklamową, ale i informacyjną. A jak do tego wpływają pozytywnie na SEO to mamy już ideał :-).

Czym jest Content Marketing?

Content marketing concept in word tag cloud on white background

Content Marteting, to forma promocji internetowej opartej o wartościowe treści i informacje przydatne internautom.
Artykuły publikowane w ramach działań content marketingowych spełniają trzy funkcje:

  1. informacyjną – dostarczając czytającym interesujących, intrygujących i ciekawych informacji
  2. reklamową i wizerunkową – prezentując odbiorcy nasz produkt lub usługę
  3. pozycjonującą – poprzez umiejętne umieszczenie linków do pozycjonowanej strony w treści artykułu

Istotą Content Marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych dla niego treści w powiązanych tematycznie serwisach internetowych.
Nie jest to nachalna i natarczywa forma reklamy na którą internauci są uczuleni. Warunkiem jednak jest, aby artykuły, które publikujemy w celu promocji naszej firmy czy osoby były jak najwyższej jakości, Muszą one nieść za sobą wartość dla czytelników. Mogą to być np. nieszablonowe rozwiązania, praktyczne porady czy sposoby rozwiązania problemów

Jak skutecznie realizować kampanie Content Marketingu?

Mogą to być np. nieszablonowe rozwiązania, praktyczne porady czy sposoby rozwiązania problemów. Pamiętajmy, że nie zawsze musi być to głównie artykuł w postaci tekstu – różnie dobrze możemy dostarczyć multimedia w postaci filmów, zdjęć czy – ostatnio niezmiernie modnych – infografik.

Należy pamiętać, aby treści, które będziemy wykorzystywać były unikalne dla każdego z serwisów, na których będą publikowane – publikowanie tego samego w kilku miejscach w internecie kompletnie mija się z celem.

Czytaj  Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Pamiętajmy też o tym, że internauci nie lubią natarczywej i nachalnej reklamy – napisanie artykułu zachwalającego nasz produkt na zwalczanie cellulitu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zdecydowanie lepiej przygotować np. „7 domowych sposobów na pozbycie się cellulitu” i w artykule wspomnieć „przy okazji” o naszym preparacie. Nie zapominając oczywiście o linku do strony pozycjonowanej internetowej :-).

Jak umieszczać linki w artykułach?

Umieszczając linki w artykułach publikowanych w innych serwisach internetowych warto skupić się przede wszystkim na tym, aby zachęcały one czytelnika do kliknięcia i przejścia na naszą stronę.
Sam artykuł publikowany na tematycznej stronie jest już najprawdopodobniej naturalnie „wypchany” frazami kluczowymi i nie ma sensu umieszczania linku z anchor textem np. „Wynajem mieszkań Warszawa”. Dużo lepszym pomysłem będzie dodanie na końcu czy między akapitami artykułu linku w stylu „Sprawdź oferty wynajmu mieszkań w Warszawie i okolicach. Ponad 5000 ofert!” lub „Dowiedz się więcej o tym na co zwracać uwagę przy wynajmie mieszkania”.

Odnośnik do naszej strony można też umieścić w sposób naturalny w treści artykułu w formie nazwy strony. Np.:

Największy wybór rolet znajdziemy jednak w internecie (np. w sklepie nazwastrony.pl) […].

Innym pomysłem na umieszczenie linka do pozycjonowanej strony w sposób naturalny będzie umieszczenie go w podpisie pod artykułem. Przykłady:

  • Źródło: Nazwa Strony
  • Więcej informacji: http://adresstrony.tld/jakas-podstrona/
  • Jan Kowalski
    Autor bloga o kuchni japońskiej, na którym opisuje […]

Gdzie publikować nasze treści?

Do publikacji treści warto wybrać serwisy, na których są nasi potencjalni klienci. Zastanówmy się i spiszmy strony, które sami odwiedzamy – możemy też popytać naszych znajomych i klientów jakie strony odwiedzają.
Poszukajmy też stron, które piszą na dany temat, wpisując w wyszukiwarkę zapytania związane z naszymi produktami lub usługami.

Zwracajmy uwagę szczególnie na to, czy dany serwis internetowy posiada aktywnych czytelników. Możemy przejrzeć wyrywkowo artykuły publikowane w ostatnim czasie sprawdzając czy są często komentowane przez czytelników. Warto też sprawdzić czy na profilu Facebook danego serwisu znajdują się aktywni fani – tacy, którzy sami publikują posty czy komentują i lajkują posty publikowane przez portal.

Czytaj  Jak pozycjonować stronę w Google za darmo

Warto odezwać się do działu reklamy takiego serwisu i zapytać o koszt tego typu publikacji. Jest to forma reklamy taka jak każda inna, więc dział reklamy nie powinien być zdziwiony.
Koszt publikacji waha się zazwyczaj od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za artykuł umieszczony dożywotnio na stronie.

Czasem może nam się znaleźć chętnych na publikację za naprawdę niewielkie pieniądze (10-50 zł) lub wręcz za darmo. Właściciel strony (często niszowej) też zyskuje na takiej formie reklamy, bo dostaje oprócz wynagrodzenia za reklamę także wartościowe materiały dla swoich użytkowników.

„Narzędzia” wspomagające działania

Cały proces można znacznie uprościć dzięki gotowym platformom zajmującym się Content Marketinkiem.
Platforma taka pośredniczy między wydawcami (właścicielami stron) a reklamodawcami, którzy są zainteresowani kupnem artykułów.

Najpopularniejszą platformą w Polsce dzięki której bezproblemowo możemy znaleźć tematyczne serwisy i zlecić publikację na nich naszych artykułów jest NextContent.pl.

W chwili pisania tego artykułu w NextContent znajdziemy 1622 serwisy internetowe poświęcone różnej tematyce.
Sam korzystam z tej platformy i z doświadczenia mogę powiedzieć, że zawsze znajduję wiele ciekawych miejsc na publikację artykułu – od dużych opiniotwórczych serwisów po niszowe blogi zapaleńców.

Jeśli planujemy kampanie Content Marketingu także za granicą, warto zapoznać się z platformą RankSeller. Można tam znaleźć wiele zagranicznych serwisów, na których możemy kupić artykuły – niestety polscy wydawcy jakoś nie przekonali się do tej platformy, bo jest ich tam naprawdę niewielu.

Content Marketing, to kolejne działanie marketingowe w internecie, które bardzo lubię. Lubię, bo nie jest to forma marketingu nakierowana stricte na efekty w pozycjonowaniu, ale łącząca w sobie inne cele (SEO, budowanie wizerunku, pozyskiwanie użytkowników itd.).

Polecane wpisy
Footprinty do SEOKatalogów
Footprinty do SEOKatalogów

Obecnie ręczne katalogowanie stron opiera się głównie na katalogach opartych na skrypcie jednego z użytkowników forum PIO. Chodzi mi oczywiście Czytaj dalej