Profesjonalne zdjęcia reklamowe. Na co zwrócić uwagę przy współpracy ze studiem?
Dobre zdjęcia „sprzedają” nawet 3 razy lepiej, a w e-commerce materiały 360° zwiększają konwersję nawet o 40%. To tylko część statystyk, jakie przytaczają specjaliści do spraw marketingu – zebrane dane mówią same za siebie. Zobacz, czego możesz oczekiwać od fotografów produktowych!
- To zdjęcia produktowe przykuwają najwięcej uwagi na samym początku i wpływają na to, czy potencjalny klient w ogóle zainteresuje się ofertą.
- Każda sesja stanowi odrębny projekt, który wymaga indywidualnego podejścia do tematu.
- Fotografowie mają mnóstwo kreatywnych pomysłów i mogą pomóc już na etapie tworzenia koncepcji.

Konsumenci w dużym stopniu „kupują oczami” – wrażenie wizualne jest jednym z kryteriów podejmowania decyzji zakupowych. Dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych, jak też internetowych. „Wpadające w oko” kampanie pozwalają na budowanie marki i zwiększanie jej świadomości wśród potencjalnych klientów. Przekaz, który zapada w pamięć i wywołuje pozytywne skojarzenia, szybko powraca w sytuacji, gdy pojawia się powiązana potrzeba zakupowa. Jak podkreślają marketerzy: slogany i hasła muszą być spójne z identyfikacją wizualną brandu. Na https://fp360.pl/uslugi/zdjecia-reklamowe/ znajdziesz więcej szczegółów.
Najistotniejsze kwestie przy zamawianiu reklamowej sesji zdjęciowej
Sposób późniejszego wykorzystania fotografii – od karty produktu w sklepie online po katalogi, gazetki, ulotki czy billboardy – zależy mnóstwo szczegółów technicznych. Wykorzystanie pliku w różnych formach druku wymaga odpowiednio wysokiej jakości i parametrów, od rozdzielczości po format zapisu. Dopytaj o zdjęcia próbne, a jeśli masz sprecyzowaną wizję – przygotuj brief. Szczegółowy cennik usług studia pokazuje, że w pracy duże znaczenie mają również:
- odpowiednie przygotowanie produktu do sesji, np. czyszczenie z kurzu;
- dostosowanie oświetlenia;
- dokładność odwzorowania i głębia kolorów;
- późniejsza obróbka graficzna – retusz, usunięcie tła czy zmiany w wyglądzie produktu.
Zapewnij sobie możliwość wykorzystania zdjęć bez ograniczeń czasowych czy terytorialnych
Powyższe zagadnienia wymiernie wpływają na łączny koszt sesji, podobnie jak wielkość fotografowanych przedmiotów. W przypadku zdjęć 360° ważna jest liczba klatek na jeden obrót, w uproszczeniu – im więcej, tym płynniejszy obraz. Kolejną z kluczowych spraw jest przekazanie pełni praw autorskich do wszystkich materiałów. Jeśli chcesz swobodnie dysponować multimediami, muszą w całości należeć do Ciebie. A jeżeli studio do wykonania zlecenia użyło zewnętrznych plików, sprawdź szczegóły licencji.
Warto ustalić i doprecyzować nawet drobne szczegóły współpracy z fotografem produktowym
Część pomysłów na sesję da się zrealizować całkowicie w studiu. Inne mogą wymagać pracy w plenerze albo na terenie firmy – trzeba ustalić terminy i szacowany czas robienia zdjęć. W wielu przypadkach fotograf chce najpierw dokładnie obejrzeć produkt, by obmyślić i stworzyć optymalne warunki do wyeksponowania jego najważniejszych atutów. Czasami zleceniodawcy chcieliby coś zmienić po otrzymaniu materiałów – kwestię ewentualnych poprawek czy kolejnych prób należy omówić odpowiednio wcześnie.