1. Czy umieściłeś na stronie grafikę?
Kultura obrazkowa jest szczególnie znamienna w Internecie. Serwisy najbardziej przyciągające uwagę internautów, to strony, w których grafika zajmuje nie mniej niż 30% powierzchni. Oczywiście zbyt dużo grafiki może też zniechęcać odwiedzających oraz pozostawić niewiele tekstu do zaindeksowania wyszukiwarkom…
2. Czy każdy z obrazków ma ALT?
Tekst ALTernatywny, to napis, który pokazuje się internautom w miejscu niewyświetlonego (niezaładowanego bądź ściągającego się) obrazka, czasem także po najechaniu kursorem myszki. Jest indeksowany i ma wpływ na pozycję, dlatego warto umieszczać w nim słowa kluczowe. Oczywiście – im dłuższy tekst, tym mniejsza gęstość występowania słowa kluczowego
3. Czy wszystkie słowa kluczowe umieściłeś w ALT-ach?
O „Złotej trójce” mówimy wtedy, gdy słowo kluczowe występuje w tytule, treści i tekście ALT. Zadbaj więc, aby żaden obrazek nie pozostał bez ALT-u zawierającego słowo kluczowe.
4. Czy unikasz kopiowania ALT-ów?
Każdy ALT powinien być unikalny. Jeśli zależy Ci szczególnie na wyeksponowaniu jednego słowa kluczowego, to stwórz ALT-y w postaci:
– słowo kluczowe
– słowo kluczowe przymiotnik1
– słowo kluczowe przymiotnik2
– przymiotnik3 słowo kluczowe
5. Czy unikasz przecinków w ALT-ach?
ALT-y są pod szczególną kontrolą robotów. Nie nadużywaj więc przecinków, aby treść nie została uznana za spam i zignorowana.
6. Czy ALT-y mają związek z treścią, którą przekazuje grafika?
Być może w chwili czytania tego tekstu Google nie potrafi tego zinterpretować i nie jest to sankcjonowane, niemniej Twoi konkurenci – tak. Poza tym, niektóre przeglądarki wyświetlają ALT po najechaniu myszką na obrazek
7. Czy zdążyłeś zoptymalizować ALT-y zanim strona została zaindeksowana?
Jeśli tak, to samo wstawienie w nich słów kluczowych bez zmiany obrazków może zostać zignorowane przez Google. W takiej sytuacji należy zmienić obrazki. Jeśli nie masz takiej możliwości, zapytaj nas o rozwiązanie alternatywne.
8. Czy sprawdziłeś wpływ ALT-u na opis strony w Google?
Jeśli Google nie znajdzie zadanego słowa kluczowego w opisie (description) ani w tekście na stronie, a znajdzie je w tekście alternatywnym, to bardzo prawdopodobne, że w wynikach wyszukiwania wyświetli zawartość danego ALT-u. W takiej sytuacji warto zadbać o reprezentatywny ALT, a najlepiej zgodny z zasadami tworzenia tekstów reklamowych.
9. Czy obrazki są podpisane słowami kluczowymi?
Słowo kluczowe bezpośrednio tuż przed bądź tuż po kodzie obrazka jest wyżej oceniane.