E-mail marketing to jedna z najbardziej efektywnych metod w marketingu internetowym. W związku z tym jest często wykorzystywana jako narzędzie, które ma duży wpływ na sprzedaż, oraz budowanie relacji z potencjalnym klientem. Jednak z własnych doświadczeń, wiemy, że nie jest to łatwe zadanie, przez co wiele osób popełnia znaczące błędy już na samym starcie, w efekcie działania marketingowe są dla nich poniżej oczekiwań. Przygotowanie skutecznego mailingu nie jest zadaniem prostym, ale jak najbardziej do zrealizowania, dlatego też przedstawię Ci skuteczny sposób gwarantujący większą aktywność osób do których wysyłasz wiadomości z własną ofertą.
W czym tkwi moc e-mail marketingu? Na pewno w fakcie, że praktycznie każdy użytkownik internetu posiada własną pocztę elektroniczną. To sprawia, że potencjał dotarcia jest ogromny, bez względu w jakiej branży pracujesz, czy też jak duża jest Twoja firma.
Unikaj podstawowego błędu przy e-mail marketingu
Najczęściej popełnianym błędem przez osoby korzystające z e-mail marketingu, jest szybkie przedstawienie oferty, najczęściej już w pierwszej wiadomości e-mail. Takie podejście do potencjalnych klientów bardzo często powoduje zniechęcenie u odbiorcy. Dlatego warto w pierwszej kolejności przesłać tak zwany mailing powitalny w postaci trzech różnych wiadomości, gdzie należy w nich podziękować za dołączenie do grupy odbiorców, a jednocześnie zaleca się przedstawić informację o tym co znajdzie się w kolejnych wiadomościach.. Inną z ciekawych alternatyw jest możliwość przygotowania specjalnej oferty dla każdej nowej osoby na liście na przykład w postaci kodów rabatowych, które będą dostępne w kolejnych mailingach. Z pewnością takie działania mogą jedynie zaowocować tym, że odbiorcy, których posiadasz na liście mailingowej nie wypiszą się z niej.
Jak przygotować skuteczną kampanię mailingową ?
– Przejrzyste i krótkie wiadomości. Jeżeli zależy Ci na tym, aby zwiększyć konwersję wykorzystując przy tym e-mail marketing, to z pewnością musisz być świadom, że Twoim celem jest przebicie się ze swoją wiadomością wśród dużej liczby innych reklam. Dlatego też tak bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiedni tytuł wiadomości. Jego celem powinno być wzbudzenie ciekawości i zachęcenia do zapoznania się z treścią. Brak jakichkolwiek działań w tym zakresie spowoduje prawdopodobnie, że większość wiadomość wysyłanych z ofertą przepadnie jak codziennie napływające reklamy na skrzynkę pocztową. Ponadto przygotowując treść warto pamiętać, aby była przejrzysta i niezbyt długa na przykład poprzez pogrubienie, podkreślenie, czy też zwiększenie czcionki treści.
– Określ cel. Jeżeli działaniem Twojej kampanii jest sprzedaż produktu to głównym zadaniem powinno być wzbudzenie zainteresowania przez przekazanie najmocniejszych jego cech, szczegółowe przedstawianie produktu w tym przypadku się nie sprawdzi. Celem powinno być zachęcenie odbiorcy do kliknięcia, dlatego też ważne jest, aby przedstawić wszystkie korzyści w bardzo krótkiej wiadomości jakie osiągnie decydując się akurat na Twój produkt.
– Personalizacja. Jest to bardzo istotny zabieg w e-mail marketingu, bezpośrednie zwracanie się do odbiorcy na pewno wpłynie korzystanie na relację. Dzięki czemu odbiorca wiadomości odniesie wrażenie, że wiadomość jest skierowana w szczególności do niego.
– Nadawca. Przesyłając swoje oferty warto podpisać się swoim imieniem i nazwiskiem, ewentualnie nazwą firmy. Jest to niezbędny zabieg dla uzyskania zaufania odbiorcy e-mail.
Od strony technicznej e-mail marketing
– Podejmując decyzję o przesłaniu oferty wybranego produktu, pamiętaj o tym, aby wszystkie aspekty związane z grafiką w wiadomości e-mail nie odbiegały w znacznym stopniu od strony sprzedażowej.
– Zadbaj oto, aby przycisk zachęcający do działania był umieszczony w miejscu gdzie będzie widoczny dla odbiorcy zaraz po otwarciu wiadomości e-mail. Ułatwi to potencjalnemu klientowi podjęcie decyzji o przekierowaniu na stronę sprzedażową.
– Nie przesadzaj z ilością grafiki w kampanii e-mail, może to spowodować, umieszczenie oferty w folderze spam, przez co efekty wysłanego mailingu będą niezadowalające.
– Wspieraj swoje działania marketingowe materiałami wideo – amatorskie nagrania budują zaufanie u odbiorców w szczególności w e-mail marketingu. Wideo warto umieszczać w okolicach przycisku zachęcającego do działania.
Podsumowując e-mail marketing jest świetnym źródłem kontaktu z odbiorcą i możliwością zwiększenia konwersji, bez dużego nakładu finansowego. Natomiast najważniejsze w tym wszystkim jest skuteczne działanie, które w efekcie końcowym zadowoli obie strony, co w przyszłości wpłynie na większe zaufaniem u odbiorców.