Sklepy internetowe mają coraz większą przewagę nad sklepami stacjonarnymi. Dla sprzedawców jest to sporym ułatwieniem chociażby dlatego, że sklep internetowy nie ma czynszu do zapłaty, i można dotrzeć do milionów klientów w zaciszu własnego domu. Jest to doskonały pomysł na biznes, a zarazem ogromna szansa na odniesienie sukcesu. Niestety nie każdy potrafi taką szansę odpowiednio wykorzystać…
Co zrobić, aby wygrać z ogromną konkurencją na rynku?
Przede wszystkim musisz mieć świetny produkt, przyjazną dla użytkownika stronę WWW oraz dobry plan marketingowy.
Oto kilka porad, które pomogą Ci odnieść sukces:
1. Zdecyduj co chcesz sprzedawać i znajdź niszę na rynku.
Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, prawdopodobnie masz już pomysł na świetny produkt do sprzedaży. Musisz jednak pamiętać, że pewne rzeczy są dobrze sprzedają się w Internecie, podczas gdy inne mogą być trudniejsze do sprzedaży, gdyż nie można ich obejrzeć osobiście.
Jeśli wiesz już, jaki produkt chcesz sprzedawać, musisz dowiedzieć się, co będzie odróżniało Twoje produkty od innych, podobnych na rynku, które klienci mogą wybierać zarówno osobiście, jak i on-line.
2. Zbadaj rynek i konkurencję.
Warto zrobić rozeznanie na rynku i sprawdzić co do zaoferowania ma nasza konkurencja.
- Co przyciąga ich klientów? Gratisy, kupony, a może dodatkowe prezenty…
- Kto kupuje produkt? Do jakich grup wiekowych trafia?
- Ile klienci są skłonni zapłacić za produkt? Na początku możesz eksperymentować z cenami, aby przyciągnąć klientów.
- Z czego klienci są najbardziej zadowoleni? Jakość produktów, czas wysyłki, a może kontakt ze sprzedawcą.
3. Zrób biznesplan.
Przed rozpoczęciem procesu otwierania sklepu internetowego, poświęć trochę czasu na sporządzenie szczegółowego biznes planu. To pomoże Ci zaplanować kroki, które należy podjąć, aby Twoja firma odniosła sukces. Dowiedz się, jakie będą całościowe koszty i zaplanuj strategię marketingową. Weź pod uwagę następujące czynniki:
- Koszty produkcji, czy będziesz tworzyć swój produkt samodzielnie, a może będziesz mieć umowę z producentem.
- Koszty wysyłki.
- Podatki.
- Wynagrodzenia pracownicze, jeśli zamierzasz zatrudnić pracowników.
- Koszty związane reklamą i z rozpoczęciem działalności.
4. Nazwa firmy, logo i strona www
5. Zarejestruj swoją działalność.
Jeśli zgromadzisz już wszystkie niezbędne informacje i jesteś gotów na założenie swojej działalności, musisz wypełnić niezbędne dokumenty prawne i podatkowe w urzędzie, aby zarejestrować firmę.