Czym różni się pozycjonowanie strony od linkowania
Pozycjonowanie

Czym różni się pozycjonowanie strony od linkowania

Pozycjonowanie strony i linkowanie to dwa pojęcia, które są ze sobą ściśle powiązane, ale nie są tożsame.

Pozycjonowanie strony to proces, którego celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. Pozycjonowanie obejmuje wiele działań, takich jak:

  • optymalizacja treści strony pod kątem wyszukiwarek (SEO),
  • budowa linków do strony,
  • tworzenie i promowanie wartościowych treści,
  • działania w social mediach.

Linkowanie to natomiast proces budowania linków do strony internetowej. Linki są jednym z czynników rankingowych, które Google bierze pod uwagę przy ocenie stron internetowych. Linki mogą być zewnętrzne (prowadzą z innych stron internetowych do naszej strony) lub wewnętrzne (prowadzą z jednej strony naszej witryny do innej).

Czym różni się pozycjonowanie strony od linkowania
Czym różni się pozycjonowanie strony od linkowania

Różnica między pozycjonowaniem strony a linkowaniem polega na tym, że pozycjonowanie to szerszy proces, który obejmuje wiele działań, a linkowanie jest tylko jednym z nich. Linkowanie jest jednak jednym z najważniejszych działań pozycjonerskich, ponieważ ma znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.

Efektywny proces pozycjonowania powinien obejmować zarówno działania związane z optymalizacją treści strony, jak i działania związane z linkowaniem. Optymalizacja treści strony sprawi, że będzie ona bardziej wartościowa dla użytkowników i wyszukiwarek, a linkowanie sprawi, że będzie ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Oto przykład, jak pozycjonowanie i linkowanie mogą wpływać na pozycję strony w wyszukiwarce:

Strona internetowa o tematyce kulinarnej, która zawiera wysokiej jakości treści, ale nie ma żadnych linków, będzie miała mniejsze szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla fraz kluczowych związanych z kuchnią. Strona internetowa o tej samej tematyce, która zawiera wysokiej jakości treści i ma wiele linków z innych stron o wysokiej jakości, będzie miała większe szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście, pozycja strony w wyszukiwarce zależy od wielu czynników, ale linkowanie jest jednym z najważniejszych z nich.

Czytaj  Czy linki sponsorowane mają wpływ na pozycję w Google ?
Polecane wpisy
Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Często pojęcie „pozycjonowanie” kojarzy się ludziom pejoratywnie. Wielu laików jest zdziwionych, że ktoś w ogóle może w jakikolwiek sposób manipulować Czytaj dalej