To nie takie trudne – na co uważać, gdy robisz swojego chatbota

Żyjemy w ciągłym biegu, cały czas mamy coś do załatwienia i zwykle nie starcza nam na wszystko czasu. W obliczu chronicznego pędu przed siebie, marki musiały wymyślić sposób komunikacji, który przystaje do obecnego stylu życia. Kanał, którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcje o dowolnej porze dnia czy nocy, siedem dni w tygodniu.

Takim rozwiązaniem okazał się niewątpliwie chatbot. Jest rozwiązaniem potrzeby uproszczenia komunikacji. Co więcej, robi to w sposób najbardziej dla nas naturalny. Za pomocą komunikatora tekstowego. Narzędzia, do którego przyzwyczailiśmy się już od czasów wysyłania pierwszych SMSów.

Wiadomości, wiadomości – wszędzie ten tekst

Pokolenie Z wchodzi na rynek z pełnym impetem, a wraz z nim, musiała pojawić się reakcja biznesu na zmieniających się odbiorcą. To właśnie dzięki tej zmianie, tak dużo mówi się obecnie na temat chatbotów i dlatego twoja firma powinna pomyśleć o jednym, jeśli jeszcze go nie ma.

Obecni 20 latkowie wymagają, żeby odpowiedź na ich pytanie została udzielona w momencie, w którym tę odpowiedź potrzebują. To ludzie, którzy nie znają świata bez internetu, którzy każdą wątpliwość mogą rozwiać za pomocą odpowiedniego wpisu na wikipedii. Dostępnej na każdym z telefonów.

Chatboty idealnie sprawdzą się, do prowadzenia tej komunikacji. Działają całą dobę, siedem dni w tygodniu. Nie potrzebują wolnego i są w stanie obsłużyć wszystkich twoich użytkowników na raz. W odróżnieniu od ludzkiego odpowiednika.

Decydując się na stworzenie własnego chatbota, za pomocą darmowych narzędzi dostępnych w internecie takich jak np. ChatbotCreator.app musisz zwrócić uwagę na kilka dobrych praktyk:

  1. Po pierwsze, przywitaj się!

Ludzie zapominają, jak ważne jest zwykłe “dzień dobry”. Przywitanie pokazuje naszą markę w dobrym świetle i nadaje conversation flow naturalnego rytmu. Jest to też najlepszy moment w rozmowie, żeby naświetlić użytkownikowi fakt, że rozmawia z chatbotem. Nigdy tego nie ukrywaj, bo może zadziałać to na niekorzyść Twojej marki. Zwłaszcza, gdy robot poda złą informację albo nie będzie w stanie zrozumieć zapytania.

  1. Konkrety, człowieku

Jak już wspominaliśmy wcześniej, wielu osobom na co dzień zwyczajnie brakuje czasu. Więc nie spodziewaj się, że użytkownik będzie siedział 10 minut i przebijał się przez ścianę tekstu na ekranie swojego telefonu, którą przygotował dla niego twój copywriter. Nie ważne, jak dobry jest to tekst. Niestety.

Komunikacja za pomocą chatbotów musi być zwięzła i wartościowa. Jeśli możesz, staraj się zastępować tekst obrazkami produktów czy nawet emotikonami. W ten sposób całe okienko czatu będzie wyglądało…. jak czat ze znajomymi!

Pojedyncza wiadomość nie powinna być dłuższa niż 3 linie w dymku. Staraj się nie przekraczać 100 znaków. Jeśli masz do powiedzenia coś naprawdę ważnego, informacje o nowej promocji czy wyprzedaży, to kieruj się jedną złotą zasadą. Użytkownik nie powinien scrollować Twojej wiadomości. Dobrze zaprojektowana kampania na Messengerze powinna zostać przetestowana na kilku urządzeniach mobilnych, żeby upewnić się, czy na każdym wyświetla się dobrze.

  1. Podtrzymuj komunikację

Twój Chatbot musi być zdecydowanie ciekawszym rozmówcą niż Ty. Nie może sobie pozwolić na przestoje w rozmowie czy niezręczną ciszę. To właśnie od zaangażowania Twojego klienta w rozmowę z botem zależy jego decyzja konsumencka. Pamiętaj o tym.

Nie bój się również przeprowadzać działań remarketingowych za pomocą chatbota. Zaczepki w stylu “Hej! Rozmawialiśmy ostatnio, czy mogę Ci w czymś jeszcze pomóc” brzmią bardzo naturalnie!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz