Co oznacza sprzedaż omnichannel? Wyjaśniamy!

Omnichannel, sprzedaż omnikanałowa lub po prostu sprzedaż wielokanałowa to określenia, z którymi można zetknąć się stosunkowo często w kontekstach związanych z nowoczesnym biznesem. Mimo to pozostają one dla większości enigmatyczne, podobnie jak sam kryjący się za nimi koncept. Czym zatem jest sprzedaż omnichannel? Dziś spróbujemy Wam to przybliżyć!

Czym jest omnichannel?

Omnichannel zakłada maksymalną integrację różnych kanałów sprzedaży i komunikacji z klientem, m.in.:

  • internetowego,
  • mobilnego,
  • stacjonarnego,
  • SMS,
  • telefonicznego,
  • e-mail itp.

w celu optymalizacji procesu zakupowego. W ramach strategii wielokanałowej dąży się do udostępnienia klientowi zintegrowanych narzędzi, które pozwolą mu korzystać ze wszystkich dostępnych usług w każdym z dostępnych kanałów.

Gdzie wykorzystuje się omnichannel?

To już cała teoria. Przedstawiamy zatem kilka przykładów pokazujących, jak sprzedaż omnichannel może wyglądać w praktyce:

  • Rezerwacja towarów. Klient może sprawdzić na stronie internetowej sklepu, czy interesujący go produkt jest dostępny oraz zarezerwować jego odbiór w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Jeśli danego towaru aktualnie nie ma w konkretnej placówce, konsument może otrzymać powiadomienie w formie SMS lub e-maila, gdy tylko się to zmieni.
  • Programy lojalnościowe. Omnichannel pozwala na integrację programów lojalnościowych powiązanych z poszczególnymi kanałami sprzedaży oraz nagradzanie lojalnych klientów niezależnie od tego, w jaki sposób dokonują akurat zakupu.
  • Elastyczne zwroty i reklamacje. Dzięki wdrożeniu strategii omnichannel konsument powinien mieć możliwość zareklamowania lub zwrotu w sklepie stacjonarnym towarów zakupionych online – i na odwrót. Dostępność tego typu rozwiązań bardzo pozytywnie wpływa na customer experience i zachęca klientów do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu.

Wdrożenie strategii omnichannel to złożone przedsięwzięcie, jednak jej skuteczne wprowadzenie z pewnością zwiększy konkurencyjność przedsiębiorstwa i znajdzie odzwierciedlenie w wysokości sprzedaży. Do realizacji tego celu nieodzowne będą m.in. nowoczesne rozwiązania płatnicze, wspierające sprzedaż wielokanałową.

Tego typu narzędzia oferuje przedsiębiorcom operator Przelewy24 – ze szczegółami możesz zapoznać się na stronie internetowej: https://www.przelewy24.pl/.

Leave a Reply