Na czym polegają tego typu działania? Oczywiście na budowie reputacji. Stworzenie pozytywnego wizerunku danej firmy to przede wszystkim korzystne opinie w Internecie. Najważniejsze działania, które mają niebagatelny wpływ na dobry internetowy image, to przede wszystkim aktywne profile w mediach społecznościowych oraz profesjonalny marketing szeptany, nierzadko połączony z link buildingiem. Opinie na temat firmy mogą często zawierać odnośnik w treści. Również odnośniki z serwisów typu social media mają dużą moc, a potencjał dzielenia się treściami przez Facebooka czy Twittera został już dawno zauważony.
Wzmianki o naszej firmie mają być wartościowe dla czytelnika, warto więc zainwestować w treści takie jak np. artykuły sponsorowane czy też posty z linkiem na wpływowych blogach. Wiadomo, że koszt tego typu pozycjonowania jest dużo wyższy niż tradycyjnych działań SEO, jednak efekty będą bardziej długofalowe oraz zauważalne. Nie zawsze bowiem wypozycjonowanie strony (czasem ma ono krótkotrwały efekt) idzie w parze z budową wizerunku, który zostanie na długo w świadomości masowego odbiorcy.
Pozycjonowanie wizerunkowe a lojalność klientów
Jeżeli zbudujemy zaangażowaną społeczność, możemy być pewni, że zyskamy wiernych fanów naszej marki oraz stałych klientów, którzy być może nawet przyprowadzą do nas całą swoją rodzinę oraz bliższych znajomych. Gdy zależy nam na ciągłych, rosnących zyskach na dłuższą metę, zdecydowanie warto zdecydować się na tego typu formę promocji. Taka usługa to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej firmy na konkretne, zdefiniowane frazy kluczowe, ale również dotarcie przede wszystkim do świadomości odbiorców, którzy czerpią informacje o otoczeniu z innych źródeł niż wyszukiwarka Google (np. portale informacyjne, tematyczne serwisy i blogi). Strategia wizerunkowa firmy, jak już zdążyliśmy zauważyć, może być realizowana na różnych polach – SEO jest jednym z tych obszarów.