Baza wiedzy Pozycjonowanie

Jak pisać artykuły SEO

Copywriter z dużym doświadczeniem wie, jak pisać artykuły SEO, aby były one widoczne w wyszukiwarce. Dobre jakościowo teksty SEO powinny zwrócić na siebie zarówno uwagę Googlebotów, jak i zwykłych czytelników. Jeśli wiemy, jak przyciągnąć uwagę robotów indeksujących, połowę sukcesu mamy już za sobą. Dlatego tak ważne jest pisanie artykułów zgodnie z SEO. Na nic zda się wysoka pozycja w wyszukiwarce, jeśli nie zainteresujemy treścią potencjalnego czytelnika. Niezwykle istotny jest więc także dobry content. 
 

Artykuł Seo – jak napisać wstęp

Jak rozpocząć artykuł SEO? 

Dobre teksty SEO zaczynamy od tzw. leadu. Co to jest lead? Jest to wstęp artykułu, który ma wzbudzić zainteresowanie czytelnika jego treścią. Co powinniśmy napisać we wstępie artykułu? Lead powinien informować nas o tym, co znajdziemy w tekście.

Nie powinien on jednak zdradzać odpowiedzi na pytania, jakie zadaje sobie czytelnik trafiając na stronę. Krótko mówiąc, we wstępie powinny znaleźć się ważne słowa kluczowe, które będą dotyczyły tematów poruszanych w artykule. Sensowne jest zamieszczanie w leadzie pytań, na które potencjalny czytelnik może szukać odpowiedzi.

Jak długi powinien być lead? 

Lead to krótki wstęp, który nie powinien mieć więcej niż 500 zzs (znaków ze spacją). Czy widzisz, gdzie znajduje się lead w moim artykule? Przyjrzyj mu się uważnie! Sprawdź, ile ciekawych słów kluczowych dotyczących tematu można ukryć w tak krótkim tekście. Ważne jest, aby nie nadużywać tych samych słów kluczowych. Warto zastanowić się nad synonimami.

W moim wstępie pojawiły się następujące słowa kluczowe oraz zwroty:

  • copywriter z dużym doświadczeniem;
  • jak pisać artykuły SEO, aby były one widoczne w wyszukiwarce;
  • dobre jakościowo teksty SEO;
  • zwrócić na siebie uwagę Googlebotów;
  • jak przyciągnąć dużą uwagę robotów indeksujących;
  • pisanie artykułów zgodnie z SEO;
  • wysoka pozycja w wyszukiwarce;
  • dobry content.

Wyrażenia te mogą zainteresować zarówno roboty indeksujące, jak i czytelnika, który chce pisać dobre artykuły SEO. Na taki artykuł może trafić także ktoś, kto szuka copywritera z doświadczeniem. Pisząc artykuł powinniśmy się zastanowić, kto może być nim zainteresowany. Dzięki temu możemy dobierać odpowiednie słowa kluczowe, które sprawią, że trafi do nas szersza grupa odbiorców.

Czytaj  Jak wykorzystać pozycjonowanie long tail w branżach konkurencyjnych?

 

Artykuły pisane zgodnie z SEO – nagłówki H2 i  H3

Jak ważne są nagłówki H2 i H3 w tekstach SEO? 

Nagłówki są niezwykle istotnym elementem artykułu. Spełniają one następujące funkcje:
  1. Dzielą tekst na mniejsze części sprawiając, że artykuł jest przejrzysty.
  2. Pozwalają na poruszenie różnych tematów w poszczególnych akapitach przypisanych pod odpowiednie nagłówki.
  3. Wskazują Googlebotom najistotniejsze słowa kluczowe w naszym artykule.
  4. Pozwalają nam na zamieszczenie ważnych słów kluczowych, które w tekście byłyby niepoprawne gramatycznie i raziłyby czytelnika. Nagłówki są bardzo często pomocne. Na przykład gdy piszemy artykuły dla firmy działającej regionalnie.

Lokalne Seo – w jaki sposób wpisać i w którym miejscu wpisać miejscowość

Co to jest lokalne Seo? To artykuły pisane dla firm działających lokalnie tj. restauracja, fryzjer czy kosmetyczka. Zleceniodawcy zależy, by na artykuł trafili mieszkańcy miasta oraz okolic, w których dana firma działa.
Szukając firmy w swoim regionie wpisujemy w wyszukiwarkę słowa tj.: salon fryzjerski Wrocław, firma transportowa Strzegom, biuro nieruchomości Legnica. Aby osoba poszukująca informacji trafiła na nasz artykuł, musimy użyć takich samych słów, zwrotów, a nawet pełnych zdań, które ona wpisuje w wyszukiwarkę. Jest to możliwe dzięki stosowaniu nagłówków – bez łamania zasad gramatyki języka polskiego.

Słowa kluczowe z długim ogonem

Jeszcze parę lat temu w wyszukiwarkę wpisywaliśmy pojedyncze słowa lub krótkie zwroty – często niepoprawne gramatycznie poprzez używanie bezokoliczników. Dziś bardzo często wpisujemy w wyszukiwarkę Google całe zdania poprawne gramatycznie tzw. słowa kluczowe z długim ogonem.
Na mój blog trafiają np. osoby, które wpisują w wyszukiwarce zdanie tj.: Ile pieniędzy na zakupy powinna dać niemiecka rodzina polskiej opiekunce. Jest to zdanie kosmos, którego jeszcze kilka lat temu nikt nie wpisałby w wyszukiwarkę. Dziś jest to normą. Brakuje tam jeszcze tylko słowa „tygodniowo”.
Dzięki temu, że postawiłam się w sytuacji opiekunki osób starszych, która chce znaleźć potrzebne informacje na temat wyżywienia, i użyłam trafionego zdania, opiekunki zainteresowane tym tematem trafiają na mojego bloga.

Jak powinny wyglądać nagłówki H2, H3?

Nagłówki H2, H3 powinny zawierać ważne słowa kluczowe. Najlepiej aby słowo kluczowe znajdowało się na początku nagłówka. Powinno ono zostać powtórzone na początku akapitu pod danym nagłówkiem. Optymalna liczba słów w nagłówku to 5 wyrazów. W jednym akapicie (około 500 zzs) słowo kluczowe powinno powtarzać się maksymalnie dwa razy.

W nagłówku możemy użyć jednocześnie słowo kluczowe oraz cały zwrot, zdanie, czy miejscowość. Wystarczy oddzielić je myślnikiem. Jeśli w nagłówku piszemy pytanie, nie ma potrzeby, aby na końcu nagłówka stawiać znak zapytania.

Czytaj  Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Artykuły SEO – jakie słowa kluczowe użyć

Co zrobić, żeby artykuł był dobrze widoczny w wyszukiwarce? 

Aby artykuł był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musimy wiedzieć, jakie słowa kluczowa użyć. I tu pojawia się pytanie: Jak znaleźć słowa kluczowe? Najprostszą, skuteczną oraz darmową metodą szukania słów kluczowych jest Google. Kolejna możliwość to Semstorm – portal dla copywriterów. Niektóre usługi są na nim płatne. Wyszukiwanie słów kluczowych jest natomiast darmowe.

Szukanie słów kluczowych w Google

Jak szukać słów kluczowych w Google? Wystarczy wpisać słowo, które nas interesuje i sprawdzić, co pokaże nam Google. Jednym słowem przyglądamy się, jakich słów kluczowych użyli inni. Sprawdzamy nagłówki oraz samą treść. W treści artykułów słowa kluczowe często są pogrubione. Teoretycznie ma to służyć czytelnikowi, który trafiając na stronę chce jak najszybciej znaleźć potrzebne informacje. Dla copywritera jest to natomiast dobra wskazówka odnośnie słów kluczowych.

Szukanie słów kluczowych przy pomocy Semtorm

Jak szukać najskuteczniejszych słów kluczowych przy pomocy portalu dla copywriterów Semstorm? Szukając słów kluczowych przez Google trafiamy na najbardziej popularne artykuły. W pewnym stopniu możemy mieć więc pewność, że są to skuteczne słowa kluczowe. Tak naprawdę nie wiemy jednak, jak bardzo skuteczne.
 
Platforma dla copywriterów Semstorm pozwala nam na wybranie najbardziej skutecznych słów kluczowych. Pokazuje ona bowiem liczbę wyświetleń dla danego słowa. Mając wybór pomiędzy dwoma słowami, z których jedno ma 20 wyświetleń, a drugie ponad 150, wybieramy oczywiście to drugie.

Jakie słowa kluczowe sprawdzać

Ale skąd mamy wiedzieć, jakie słowa kluczowe sprawdzać? Tutaj nie pomoże nam ani Google, ani portal dla copywriterów Semstorm. Musimy postawić się w sytuacji potencjalnego czytelnika i zastanowić się, jakich informacji na dany temat może on szukać w Internecie. W tym przypadku nic nie zastąpi człowieka. Ważną rolę odgrywają tutaj logiczne myślenie, empatia oraz obszerna wiedza w danym temacie.

Jak wykorzystać słowa kluczowe widoczne w Google Search Console

Aby poznać zwroty wpisywane w wyszukiwarkę przez naszych czytelników, warto śledzić słowa kluczowe widoczne w Google Search Console. Jeśli natkniemy się na ciekawe, często powtarzające się zwroty, których nie użyliśmy w naszym tekście w takiej formie, możemy wprowadzić małe kosmetyczne zmiany w naszym artykule. Zabieg ten sprawi, że treść artykułu będzie jeszcze bardziej podporządkowana pod wyszukiwarki.
Czasami korzystne może okazać się nawet wstawienie do artykułu słowa niepoprawnego ortograficznie lub ze złą pisownią. Na przykład często używane przez opiekunki słowo „sztela” tak naprawdę pisze się Stelle. Żadna opiekunka szukając informacji w Internecie nie wpisze jednak w wyszukiwarkę słowa Stelle. Kolejne przykładowe słowa, z jakimi można się spotkać, to np.: minidżop, dżobagentur, czy arbajtsamt. Jak przemycić takie słowa, aby nie zbulwersować tych „piśmiennych” czytelników? Pomyślcie!

Teksty SEO – jak ważna jest lista punktowana oraz lista numerowana

Lista punktowana w artykule czyni go atrakcyjnym. Jeśli mamy możliwość wypunktowania ważnych informacji, warto to zrobić. Tak sformatowana treść przyciąga uwagę czytelnika – w przeciwieństwie do wyliczanki napisanej w jednym ciągu po przecinkach. Podobną funkcję spełnia lista numerowana. To, jakiej listy użyć, zależy od treści artykułu oraz naszego pomysłu na tekst SEO.

Jak znaleźć doby content artykułów SEO

Co to jest content? Ogólnie mówiąc jest to zawartość strony internetowej tj.:
  • treść artykułu;
  • tytuły;
  • nagłówki;
  • słowa kluczowe;
  • metatagi;
  • grafika;
  • filmy video.
Czytaj  Podatki a inwestycje

Dzięki wyszukiwarce Google oraz robotom indeksującym możemy przyciągnąć czytelnika na daną stronę.

 
Aby zatrzymać czytelnika, musimy mieć dobry content. Co to znaczy? Strona musi być ciekawa dla osoby, która ją odwiedza. Kiedy artykuł jest interesujący dla czytelnika? Gdy zawiera on informacje, których nie znajdziemy podanych w taki sposób na żadnej innej stronie internetowej. Dobry artykuł musi być unikatowy. Powielanie informacji z innych stron obniża jego atrakcyjność – zarówno dla wyszukiwarki Google, jak i dla czytelnika.

Artykuły SEO – czy opłaca się poruszać tematy niszowe

Czy opłaca poruszać się tematy niszowe? Wiele osób jest zdania, że powinno pisać się na tematy cieszące się dużym zainteresowaniem. Jest w tym oczywiście dużo racji. Należy jednak pamiętać, że im więcej osób pisze na dany temat, tym większa jest konkurencja.
Co z tego, że napiszemy artykuł na bardzo popularny temat, jeśli konkurencja jest tak ogromna, że nasza pozycja w wyszukiwarce będzie się utrzymywała na szarym końcu? Co z tego, że nasz artykuł wyświetli się x razy w wyszukiwarce, jeśli nikt go nie kliknie, gdyż nie będziemy znajdować się w czołówce – pierwszej piątce, czy też dziesiątce?
 
Pisząc na tematy niszowe mamy niewielką konkurencję. Dzięki temu możemy wyrobić sobie dobrą pozycję w wyszukiwarce w tematach niszowych. Lepsze jest 5 wejść dziennie na 10 wyświetleń w wyszukiwarce, niż 0 wejść z 1000 wyświetleń w wyszukiwarce.

Jak ważne jest podsumowanie w tekstach SEO

Dlaczego warto napisać podsumowanie w artykule? Osoba czytająca nasz artykuł z pewnością wyrobi sobie własne zdanie na dany temat. Skoro jednak szukała ona potrzebnych informacji, jest to dla niej w miarę nowy temat. Nasze podsumowanie może wskazać jej, jakie informacje znalazła ona na stronie oraz jakie są rozwiązania danego problemy.
Nie powinniśmy faworyzować żadnej z wymienionych w artykule alternatyw (wyjątki stanowią blogi, które jak najbardziej mogą być subiektywne). To czytelnik powinien podjąć decyzję, co jest dla niego najlepsze. Naszym zadaniem jest przedstawienie ważnych informacji, wad oraz zalet różnych rozwiązań. Czytelnik powinien poczuć się doinformowany. To, jak wykorzysta te informacje, powinno zależeć jednak od niego.
Pisząc artykuły SEO musimy pamiętać, że piszemy dla ludzi, a nie dla robotów. Googleboty muszą nas znaleźć. Jednak to czytelnik musi nas polubić, pozostać na stronie dłużej oraz co najważniejsze – ponownie na nią wrócić. Dopiero wtedy możemy powiedzieć, że napisaliśmy dobry tekst.
Polecane wpisy
YouTube – sojusznik każdego pozycjonera
10 najciekawszych informacji na temat youtube

W czasach walki o najwyższą pozycję w wyszukiwarkach, warto wspomóc się nie tylko G+ czy blogspotem. Link do pozycjonowanej strony Czytaj dalej

Protokoły składowe TCP/IP

Protokoły składowe TCP/IP Składnik TCP/IP zainstalowany w systemie jest serią połączonych ze sobą protokołów zwanych protokołami składowymi TCP/IP. Wszystkie aplikacje oraz Czytaj dalej