Pozycjonowanie Long Tail
Autorem koncepcji Długiego Ogona (Long Tail) jest redaktor naczelny magazynu Wired Chris Anderson. W 2004 roku dziennikarz ten opublikował artykuł pod tytułem „The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More”, w którym przedstawił nowe prawa…
50 czynników On-Site – Wpływających na pozycjonowanie strony
Jak podaje samo Google istnieje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Działania związane z pozycjonowaniem nie mogą być spłycane tylko i wyłącznie do zdobywania linków oraz umieszczania byle jakiej treści na stronie. Dzisiaj postanowiliśmy…
Content Marketing – skuteczna reklama i skuteczne SEO
W czasach, gdy tradycyjne formy reklamy internetowej tracą na skuteczności, a znalezienie dowolnej informacji zajmuje zaledwie kilka sekund niezależnie od tego gdzie jesteśmy i co robimy, warto zwrócić uwagę na formy reklamy, które nie tylko spełniają funkcję reklamową, ale i…
Ile linków wychodzących z serwisu jest akceptowalne przez Google?
Matt Cutts z Google bardzo fajnie wyjaśnia, jakie jest obecnie podejście Google do ilości linków umieszczonych na pojedynczej stronie. Przeczytaj mój skrótowy transkrypt filmu poniżej. Przez długi czas jedną z wytycznych Google w zakresie właściwej ilości linków umieszczonych na…
Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie to działania marketingowe polegające na kształtowaniu oferty, wizerunku produktu, marki lub firmy. Ma ono na celu wyróżnienie na tle konkurencji wśród wybranej grupy docelowej. Pierwszy raz określenie „pozycjonowania” w kontekście działań marketingowych pojawiło się w 1959 roku. Wtedy właśnie Jack Trout i Alan Reis opisali jego ideę w książce…
7 grzechów marketingu internetowego
Biorąc pod uwagę tempo zmian w digital’owym świecie, musimy uczyć się go bardzo szybko. Teraz żyjemy w 2023 roku, a wciąż widzimy błędy lat 90-tych, których można uniknąć. Traktowanie cyfryzacji jako dodatek Przekazywanie briefu swojej agencji miesiąc przed rozpoczęciem…
Pozycjonowanie tekstem – seo copywriting
Dobrze stworzona treść pojawia się wysoko w wynikach Google na konkretne zapytania. Dobrze jest więc pisać teksty w taki sposób, żeby same w sobie były odpowiedzią na rozmaite wątpliwości internautów. Często przy promocji firmowych stron webowych stosuje się rozwiązanie takie…
Jak ustawić przekierowanie 301 z http na https w htaccess
Nie od dziś wiadomo, że Google kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo prezentowanych na stronach treści. Od zeszłego roku, kiedy to na oficjalnym blogu Google pojawiła się informacja, że do grona sygnałów wpływających na ranking strony dołączy to czy domena jest…
Pingowanie czyli przyspieszanie indeksacji linków oraz stron w przeglądarkach Google, Bing, Yandex
Pingowanie to działanie przydatne przy przyspieszeniu indeksacji nowo opublikowanych treści na naszych serwisach, stronach gdzie linkujemy, blogach, zapleczach itd. Jest bardzo niezwykle przydatną techniką SEO, która pozwala szybciej zaindeksować wyżej wymienione treści. Na czym tak naprawdę polega pingowanie? Proces pingowania…
Frazy kluczowe , keywords
Frazy kluczowe (ang. keywords) to słowa lub wyrażenia, które służą do opisu treści i tematu strony internetowej, co ułatwia jej indeksowanie przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google. Działanie fraz kluczowych polega na tym, że umieszczone na stronie internetowej, pozwalają one…
Pozycjonowanie lokalne w google
Pozycjonowanie lokalne w Google to proces optymalizacji witryny internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania dla określonych lokalizacji. Polega to na dostosowaniu treści i struktury witryny do określonych lokalizacji geograficznych, w celu przyciągnięcia ruchu z konkretnych regionów lub…
Jak poprawić widoczność strony internetowej
Dobra widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania to dla wielu firm sektora MŚP kwestia “być albo nie być”. Nic dziwnego. Pierwsza dziesiątka wyników to miejsce generujące największą liczbę konwersji, głównie takich jak dokonanie zakupu czy wysłanie zapytania ofertowego. Osiągnięcie…
Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go obniżyć
Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który wykazuje procentową ilość pojedynczych odsłon danej strony jak i wizyt po, której użytkownik opuszcza daną witrynę bez dalszego przeglądania. Wniosek…
Czynniki rankingowe Google
Prawdopodobnie już wiesz, że Google wykorzystuje około 200 czynników w swoim algorytmie pozycjonującym. Niektóre są sprawdzone, niektóre kontrowersyjne, a inne są SEO spekulacjami … ale wszystkie są poniżej i odpowiednio wykorzystane wspomagają pozycjonowanie stron. Czynniki wpływające na domenę 1. Wiek…
Rich Snippets jak pozyskać gwiazdki w Google?
Jako przedsiębiorca na pewno poszukujesz różnych możliwości dotarcia do klientów. Inwestujesz w marketing, optymalizację w wyszukiwarce, tworzysz dokładne opisy produktów, dbasz o profesjonalną obsługę klienta. Robisz wszystko, aby wyróżnić się na tle konkurencji. I właśnie w tym mogą pomóc Ci…
Koncepcja Marketing Mix
Biznes to pełnoprawna struktura, której stworzenie wymaga nie tylko pomysłu, ale także wiedzy, w szczególności z zakresu marketingu. Strategia promocji firmy powinna być oparta na podstawach marketingu mix. Metodologia marketingu w e-commerce jest obszarem naturalnym, ale mało eksplorowanym, dlatego najczęściej…
Google Analytics 4
Każdy, szanujący się marketingowiec wie, że druga połowa 2023 roku może stać się momentem krytycznym dla każdego biznesu online (proszę nie utożsamiać go jednak z MLM i innymi, tego rodzaju podmiotami!). Lipiec 2023 to bowiem… data wygaszenia aktywności Universal Analytics – stanowiącego dotychczas źródło codziennej radości, a przy tym……
Pozycjonowanie bloga
Bloguję już od paru lat w ramach różnych projektów i właśnie tworząc bloga tak naprawdę pierwszy raz zainteresowałem się pozycjonowaniem. Teraz chciałbym się podzielić z blogerami takimi jak ty, kilkoma wskazówkami, co robić, aby blog pozyskiwał ruch z wyszukiwarki Google. Oczywiście nie…