Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to ważny element każdej współczesnej kampanii marketingowej online. Jako że korzyści SEO znacznie przewyższają efekty możliwe do uzyskania za pomocą innych technik, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na to właśnie rozwiązanie. Jednym z najważniejszych czynników jest wówczas zastosowanie odpowiedniej strategii słów kluczowych. W tym artykule omówimy, czym jest Keyword Density i jak go zoptymalizować.
Keyword Density – co to takiego?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to dość złożony proces, który obejmuje szereg różnorodnych działań mających na celu dostosowanie stron internetowych do oczekiwań zarówno odbiorców, jak i Google. Aby zwiększyć ruch w witrynie i uzyskać wysoką pozycję w rankingu, właściciele dokładają wszelkich starań związanych z dbałością o doświadczenia użytkowników oraz poprawność indeksacji. Jednym z najważniejszych elementów okazuje się wówczas nasycenie frazami kluczowymi.
Keyword Density to nic innego, jak częstotliwość występowania danych terminów w treści. Aspekt ten ma bezpośredni wpływ na jakość zawartości oraz wiarygodność marki, w związku z czym jego optymalizacja powinna być priorytetem każdego właściciela witryny.
Mimo stale rosnącej świadomości na temat SEO wielu przedsiębiorców wciąż ma problem z ustaleniem prawidłowego wskaźnika Keyword Density.
Trzeba pamiętać, że podczas gdy zbyt małe nasycenie frazami kluczowymi może nie zagwarantować wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania, nadużywanie popularnych terminów z reguły prowadzi do oznaczenia strony jako spam. Optymalizując treść, należy być zatem szczególnie ostrożnym oraz na bieżąco weryfikować częstotliwość występowania danych haseł.
Dlaczego nasycenie słowami kluczowymi jest ważne dla SEO?
SEO (Search Engine Optimization) jest jedną z najczęściej wykorzystywanych technik marketingu internetowego. Dzięki zastosowaniu kompleksowych działań optymalizacyjnych strony internetowe mogą skutecznie generować większy ruch oraz lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce. Na sukces SEO składa się jednak wiele czynników. Jednym z nich jest właśnie Keyword Density.
Częstotliwość występowania słów kluczowych w treści jest ważnym elementem, branym pod uwagę przez Google podczas oceniania witryny. Jak już wspomnieliśmy, trzeba zwracać szczególną uwagę na nasycenie frazami kluczowymi, gdyż zarówno za mała, jak i zbyt duża ich ilość może prowadzić do poważnych problemów z widocznością serwisu w wyszukiwarce. Warto jednak wspomnieć, że aspekt ten dotyczy nie tylko algorytmów Google, ale też doświadczeń użytkowników. Nienaturalnie brzmiące treści z pewnością nie przyciągną ich uwagi, przez co zbudowanie zaufania do marki będzie znacznie trudniejsze.
Aby lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce oraz stale pozyskiwać nowych odbiorców, należy skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, których nasycenie frazami kluczowymi będzie utrzymane na odpowiednim poziomie.
Jak zoptymalizować Keyword Density?
Podczas optymalizacji Keyword Density warto skupić się na kilku istotnych aspektach, dzięki którym wartość treści znacznie wzrośnie. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Dobór słów kluczowych
Przed przystąpieniem do tworzenia treści z odpowiednim nasyceniem fraz kluczowych należy najpierw zidentyfikować terminy, które będą faktycznie skuteczne. Warto w tym celu skorzystać z narzędzi, takich jak: Keyword Tool, Google Analytics, Ahrefs czy Google Search Console. Dzięki szczegółowym informacjom na temat popularnych w danej branży haseł znacznie łatwiej będzie określić Keyword Density.
Frazy long tail
Skuteczną techniką optymalizacji treści jest wykorzystywanie słów kluczowych long tail. Cechują się one znacznie mniejszą konkurencyjnością niż standardowe terminy, dzięki czemu łatwiej się na nie pozycjonować. Warto też dodać, że frazy long tail zwykle są nieco dłuższe, w wyniku czego nietrudno stosownie umieścić je w reklamie czy artykule, uwzględniając przy tym odpowiednie nasycenie.
Rozmieszczenie słów kluczowych
Wielu projektantów stron internetowych zapomina, jak ważne jest rozmieszczenie słów kluczowych. Powszechnie uważa się, że ich docelowym miejscem jest wyłącznie treść w witrynie. Nic bardziej mylnego. Aby kompleksowo zadbać o nasycenie frazami kluczowymi, należy skupić się na wielu obszarach w serwisie. Zaliczyć można do nich: metadane, tytuły, adresy URL, opisy zdjęć, nagłówki czy treści reklamowe. Stosując słowa kluczowe w strategicznych miejscach, trzeba być jednak szczególnie ostrożnym. Zbyt duża częstotliwość ich wykorzystania może bowiem zaniepokoić wyszukiwarkę, która w konsekwencji uzna stronę za spam i pominie ją podczas budowania rankingu SERP.
Czy Keyword Density zawsze było ważne?
Mimo że SEO rozwinęło się stosunkowo niedawno, od początków jego istnienia wiele założeń znacznie się zmieniło. Większość tychże modyfikacji dotyczy oceniania jakości stron internetowych przez wyszukiwarki, a w szczególności sposobu użycia słów kluczowych.
Podczas gdy jeszcze kilkanaście lat temu upychanie słów kluczowych w każdym fragmencie treści w witrynie było skuteczną praktyką, dziś zabieg ten nie tylko nie przynosi żadnych korzyści, ale może być też przyczyną poważnych kłopotów z pozycjonowaniem serwisu.
Google coraz większy nacisk kładzie na budowanie pozytywnych doświadczeń odbiorców. O ile algorytmy wyszukiwarek wciąż są ważne, o tyle dostosowanie contentu do oczekiwań użytkowników stanowi priorytetowy wskaźnik wartości danej strony internetowej. Warto więc skupić się na tworzeniu wartościowych treści, utrzymując jednocześnie Keyword Density na poziomie nie większym niż 20%.
Podsumowanie
Nasycenie słowami kluczowymi to bardzo ważny aspekt, który ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Należy zatem przeprowadzić dokładne badania, zidentyfikować odpowiednie frazy oraz umieścić je w strategicznych miejscach w serwisie, pamiętając przy tym o utrzymaniu właściwego poziomu Keyword Density.
Jako że proces ten dla wielu współczesnych przedsiębiorców okazać się może dość wymagający, warto skorzystać z pomocy agencji SEO. Specjaliści stworzą i zoptymalizują zawartość strony tak, aby stale przyciągała ruch i dobrze pozycjonowała się w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu marka z pewnością osiągnie sukces.