Filmy korporacyjne – na czym polegają i gdzie je wykorzystać?
Istnieje wiele sposobów na to, by skutecznie mówić o swojej marce i osiągać przy tym wiele cennych korzyści, w tym pozyskiwać nowych klientów, rozwijać zaufanie społeczne czy informować o rozmaitych akcjach promocyjnych czy wydarzeniach związanych z firmą. Do przekazywania takich komunikatów służą rozmaite narzędzia marketingowe. Jednym z najskuteczniejszych od pewnego czasu pozostają filmy promocyjne, w tym tak specyficzne nagrania, jak filmy korporacyjne.
Na czym polegają filmy korporacyjne? Do kogo są skierowane i jakie ich rodzaje warto wyróżnić? O tym przeczytacie w dzisiejszym artykule.
Czym jest film korporacyjny?
Istnieje wiele typów filmów promocyjnych dla biznesu. Jednym z nich są spoty korporacyjne, które nieco różnią się od klasycznych produkcji marketingowych. Dlaczego? Ich bezpośrednim celem nie jest bowiem natychmiastowa sprzedaż produktów lub usług. Takie nagrania bardziej skupiają się na zaprezentowaniu samej firmy i jej działalności – stanowią w głównej mierze filmową wizytówkę biznesu, pokazując jego cele, misje i założenia.
Adresatem takich nagrań mogą być osoby, które chcą dowiedzieć się czego na temat firmy, w tym choćby jej misji, zaangażowania w tematy społeczne czy podejścia do zrównoważonego rozwoju. Istnieje też specjalny rodzaj filmów korporacyjnych prezentujący dany biznes od środka dla osób, które w przyszłości mogą zostać nowymi pracownikami.
Filmy korporacyjne – najczęściej spotykane rodzaje produkcji
Jak już zaznaczyliśmy to powyżej, filmy korporacyjne, które wykonują takie firmy, jak choćby studio filmowe CreativeStudio, występują w wielu odsłonach, dopasowywanych do potrzeb konkretnej grupy odbiorców, a także celu, jaki pragnie się uzyskać z pomocą nagrania.
Do najchętniej stosowanych zaliczają się:
- filmy wizerunkowe (opis wartości, misji, strategii rozwoju),
- filmy promujące (promocja usług, projektów, wydarzeń związanych z firmą),
- employer branding (materiały przygotowywane, by pokazać korzyści dla przyszłych pracowników).
Każdy z typów wymaga oczywiście precyzyjnego określenia grupy odbiorców, przygotowania treści dopasowanej do jej potrzeb i oczekiwań pod względem formy i języka. Należy też dobrać przestrzeń emisji materiału video. Można bowiem zdecydować się na kanały tradycyjne, jak promocja w telewizji, podczas konferencji czy spotkań z klientami. Innym miejscem jest świat wirtualny, gdzie filmy korporacyjne wykorzystuje się jako specyficzną wizytówkę marki na stronie www. Można też zastosować je w innych obszarach, w tym choćby jako formę promocji i budowania rozpoznawalności marki w social mediach.
Jakie korzyści przynosi dobry film korporacyjny?
Dlaczego warto zdecydować się na filmy korporacyjne? Przede wszystkim dzięki nim buduje się rozpoznawalność marki i zaufanie do niej. Przedstawia się bowiem nie tylko same produkty do sprzedania, ale opowiada historię biznesu, co wpływa na jego widoczność oraz lepsze postrzeganie przez obecnych i potencjalnych klientów. To w dłuższej perspektywie stanowi ciekawą inwestycję, która może wygenerować solidne zyski, zwiększając liczbę klientów i sprzedanych towarów czy usług. Z drugiej strony filmy korporacyjne dla pracowników budują dobry wizerunek przedsiębiorstwa jako solidnego pracodawcy. Tak łatwiej pozyskać wykwalifikowanych pracowników, którzy chętniej skorzystają z okazji, by dołączyć do zespołu, jeśli będą mogli dowiedzieć się czegoś na temat firmy przed podjęciem decyzji o przystąpieniu do procesu rekrutacji.
Filmy korporacyjne dla nowoczesnego biznesu – podsumowanie
Istnieje wiele typów produkcji video, które da się wykorzystać w nowoczesnym marketingu. Warto poznać ich zalety i sprawdzić, na ile ich użycie w konkretnej firmie może okazać się przydatne. Podobnie jest z filmami korporacyjnymi, które wbrew nazwie sprawdzają się nawet w niewielkich podmiotach gospodarczych, pracując skutecznie na ich korzyść.