Reklama rollup: zalety i realna wartość użytkowa
Czy warto inwestować w rollup reklamowy? Wielu przedsiębiorców się nad tym zastanawia. Prawdą jest, że mają całkiem sporo innych opcji do wyboru. Jednak prawdą jest również to, że rollup to niesłychanie praktyczny sposób na reklamę. Oto najważniejsze cechy, które go wyróżniają.
Rollup wystawowy w praktyce
Dobry rollup przynosi duże korzyści marketingowe. Wystarczy naciągnąć płótno u dołu i zablokować mechanizm montażowy, a potem postawić go na korytarzu. Dzięki temu można reklamować poszczególne towary w sklepie, informować o promocjach lub po prostu utrwalać wizerunek marki w świadomości konsumentów, którzy akurat przechodzą w pobliżu. Przykłady takich rollupów są do zobaczenia tutaj: https://druk-24.com.pl/produkty/category/rollupy.
Rollup jest do tego łatwy w transporcie. Ponieważ zwykle roluje się go u podstawy, jest kompaktowy i może zmieścić się do walizki. To chroni go przed potencjalnymi uszkodzeniami, jak i zabrudzeniem. Jest to więc rozwiązanie o wiele bardziej praktyczne niż sztywny panel. Sprawdza się doskonale podczas promocji na targach lub w czasie imprez plenerowych.

Konstrukcja rollupów
Wybór odpowiedniego wariantu ma wpływ na przekaz i praktyczne aspekty użytkowania. Najważniejszą częścią rollupu jest bez wątpienia płótno, na którym drukowana jest treść tylko po jednej stronie. Rollup dwustronny ma jednak większą siłę marketingową, ponieważ pozwala reklamować przekaz w szerszym zakresie.
Oczywiście baner rollup może być wykonany z różnych materiałów, a każdy z nich ma inne właściwości i cenę. PVC lub winyl są często stosowane, a zarazem wyróżniają się trwałością. Wytrzymują nawet kilka lat ciągłego użytkowania. Nadruk nie traci przy tym kolorów, o ile nie jest eksponowany na słońcu.
Matowa tkanina poliestrowa z kolei pozwala na lepsze odwzorowanie wzorów i kolorów podczas drukowania. Matowe podłoże eliminuje zakłócenia światła, które mogą pojawiać się w wyniku sztucznego oświetlenia na korytarzu, chociażby. Poza tym drukowanie odbywa się w technologii UV, co pozwala na uzyskanie wysokiej jakości z bardzo głęboką czernią i jaskrawymi kolorami.
Podstawa rollupów również może być wykonana z różnych materiałów, od plastiku po aluminium. Druga opcja jest niewątpliwie bardziej odporna. Warto przy tym pamiętać, że rollupy do użytku na zewnątrz posiadają podstawę, którą można obciążyć piaskiem lub wodą. Dzięki temu konstrukcja jest stabilniejsza przy porywach wiatru.
Reklama na rollupie ma sporo sensu. Jej praktyczne walory znacząco przekraczają to, co dają inne rozwiązania. Ceny też mogą być atrakcyjne, choć to zależy już od skali projektu i wybranych materiałów. Niemniej zdecydowanie warto wziąć tę formę reklamy pod uwagę.