Jak dodać drukarkę PDF w Linuksie?
Drukarka PDF to wirtualna drukarka, która zamiast drukować na papierze, zapisuje dokument w formacie PDF. Jest to przydatne, gdy chcesz zachować dokument w formie elektronicznej lub wysłać go do kogoś, kto nie ma dostępu do Twojego komputera.
Aby dodać drukarkę PDF w Linuksie, należy wykonać następujące kroki:
- Upewnij się, że pakiet cups-pdf jest zainstalowany. Jeśli nie jest, możesz go zainstalować, wykonując następujące polecenie:
sudo apt-get install cups-pdf
-
Otwórz przeglądarkę internetową i przejdź do adresu http://localhost:631.
-
Zaloguj się na konto użytkownika, który będzie używał drukarki.
-
Kliknij na link Dodaj drukarkę.
-
W oknie dialogowym Dodaj drukarkę wybierz Dodawanie drukarki lokalnej.
-
W polu Nazwa wpisz nazwę drukarki.
-
W polu Urządzenie wybierz Virtual Printer(PDF Printer).
-
Kliknij na przycisk Dalej.
-
W oknie dialogowym Ustawienia drukarki możesz dostosować ustawienia drukarki, takie jak rozdzielczość i format strony.
-
Kliknij na przycisk Dalej.
-
W oknie dialogowym Test drukarki możesz wydrukować testową stronę.
-
Kliknij na przycisk Zakończ.
Po wykonaniu tych kroków drukarka PDF zostanie dodana do systemu. Aby wydrukować dokument do formatu PDF, wystarczy wybrać drukarkę PDF w menu drukowania.
Alternatywny sposób
Możesz również dodać drukarkę PDF, wykonując następujące polecenie:
sudo cupsadd -c -d "Nazwa drukarki" -P "Virtual Printer(PDF Printer)"
Na przykład, aby dodać drukarkę o nazwie „Drukarka PDF”, wykonaj następujące polecenie:
sudo cupsadd -c -d "Drukarka PDF" -P "Virtual Printer(PDF Printer)"
Uwagi
- Dodanie drukarki PDF wymaga uprawnień administratora.
- Jeśli masz problemy z dodaniem drukarki PDF, skontaktuj się z pomocą techniczną dystrybucji Linux, której używasz.